Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar ny Apple TV

Tråden skapades och har fått 284 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av EdvinT:

Jag funderar på var Apple-Tv erbjuder som inte en modern smart-tv erbjuder - t ex Lgs senaste modeller (som bland annat har delning av innehåll).

Segmenterat utbud.

Det känns som en hit eller miss om man får en TV som uppdateras en längre tid eller om versionen läggs ned i samband med att TV-modellen ersätts av nästa.

ATV kan jag byta ut.

Är det någon som hört vilka mediaspelare som kommer släppas till nya Apple-TV´n?

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-10-12 21:59
Ursprungligen av Dytron:

Är det någon som hört vilka mediaspelare som kommer släppas till nya Apple-TV´n?

Infuse och Plex är bekräftade, vilket täcker i princip allas smak och behov.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-10-12 22:38

VLC e på g oxå!

Ursprungligen av EnDumEn:

Infuse och Plex är bekräftade, vilket täcker i princip allas smak och behov.

Ursprungligen av jas:

VLC e på g oxå!

Ok då känner jag mig lugn

Ursprungligen av EnDumEn:

Infuse och Plex är bekräftade, vilket täcker i princip allas smak och behov.

Mmm.. Infuse! Gillar den skarpt!

BTW: En bekant till mig vann en Apple TV på lotteriet bland utvecklare och har en enhet hemma hos sig nu:)

Jag har ställt lite frågor om det är möjligt att aktivera Siri genom att byta språk men inte fått något svar ännu

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-10-14 11:44
Ursprungligen av BlackSmp:

BTW: En bekant till mig vann en Apple TV på lotteriet bland utvecklare och har en enhet hemma hos sig nu:)

Jag har ställt lite frågor om det är möjligt att aktivera Siri genom att byta språk men inte fått något svar ännu

Spontant så skulle jag säga att det inte hjälper, jag vet inte vad man skulle uppnå genom att bara byta språk då utbudet här ändå kommer att vara detsamma och det är ju där som det inte riktigt är helt färdigt.

Ursprungligen av Exteron:

Spontant så skulle jag säga att det inte hjälper, jag vet inte vad man skulle uppnå genom att bara byta språk då utbudet här ändå kommer att vara detsamma och det är ju där som det inte riktigt är helt färdigt.

Sant men någon inställning måste ju styra det där och all information är rolig att ta fram. Om det var min maskin så skulle jag experimentera för fullt

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-20 10:27

Och för att kunna undanröja ev tvivel på att det verkligen är exakt samma hårdvara här som i t ex UK.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-20 11:42
Ursprungligen av kenjon:

Och för att kunna undanröja ev tvivel på att det verkligen är exakt samma hårdvara här som i t ex UK.

Du avslutar inte meningen. För att undanröja tvivel så......vaddå? Vad undanröjer tvivlet?

Ursprungligen av zinned:

Du avslutar inte meningen. För att undanröja tvivel så......vaddå? Vad undanröjer tvivlet?

Jag tycker inte att inlägget saknar ett slut, utan inlägget är snarare en fortsättning på det som skrivits i de närmast föregående inläggen (157-159).

Men om du vill ha ett slut på meningen, så blir det väl ungefär så här:
"...så provar man att byta språk, och ser om det blir någon skillnad i Siri-funktionaliteten".

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-20 15:40
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag tycker inte att inlägget saknar ett slut, utan inlägget är snarare en fortsättning på det som skrivits i de närmast föregående inläggen (157-159).

Men om du vill ha ett slut på meningen, så blir det väl ungefär så här:
"...så provar man att byta språk, och ser om det blir någon skillnad i Siri-funktionaliteten".

De tidigare inläggen gäller ju ifall language settings påverkar tillgången till Siri eller ej, inte ifall där skulle vara skillnad i hårdvara mellan den ATV4 som kommer säljas i sverige kontra den som kommer säljas i UK.

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-10-20 17:15
Ursprungligen av zinned:

De tidigare inläggen gäller ju ifall language settings påverkar tillgången till Siri eller ej, inte ifall där skulle vara skillnad i hårdvara mellan den ATV4 som kommer säljas i sverige kontra den som kommer säljas i UK.

Om siri fungerar så får man ju anta att det är en siri-remote som medföljer...

Ursprungligen av Cribe:

Om siri fungerar så får man ju anta att det är en siri-remote som medföljer...

Den kallas Apple TV Remote hos oss, eftersom Siri-funktionaliteten inte är aktiverad. Men jag är 99,99% säker på att det är samma hårdvara.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-10-20 23:17
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Den kallas Apple TV Remote hos oss, eftersom Siri-funktionaliteten inte är aktiverad. Men jag är 99,99% säker på att det är samma hårdvara.

Lustigt om man skulle behöva köpa en ny Apple (Siri) TV Remote för 899 kr den dagen sökfunktionen lärt sig svenska..!

It is just a software limitation:
https://www.ifixit.com/Answers/View/257492/SI...

Senast redigerat 2015-10-21 15:16
  • Medlem
  • Lund
  • 2015-10-21 08:34
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Den kallas Apple TV Remote hos oss, eftersom Siri-funktionaliteten inte är aktiverad. Men jag är 99,99% säker på att det är samma hårdvara.

Iom att det råder tvivel om att det skulle skilja sig hårdvarumässigt, vilket jag inte tror, så valde jag att kalla den för siri-remote för att särskilja dom.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-10-21 08:58

Det finns inte en chans att det skulle skilja sig hårdvarumässigt! Så vi kan lägga ner den diskussionen nu. Det bestämmer jag!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-21 09:38
Ursprungligen av EnDumEn:

Det finns inte en chans att det skulle skilja sig hårdvarumässigt! Så vi kan lägga ner den diskussionen nu. Det bestämmer jag!

Jag håller med. En sådan situation håller inte produktionsmässigt heller, att de skulle ha två separata production lines för en annars identisk produkt.

Däremot vill vi ju veta om det räcker att byta språk för att aktivera Siri. Min farhåga är att det styrs helt via ens Apple-ID, dvs att om man loggar in med ett svenskt Apple-ID så kommer man inte få tillgång till Siri. Loggar man istället in med ett Apple-ID som är knutet till ett land där Siri är aktiverat så fungerar det men då kommer man inte ha tillgång till den svenska AppStore:en utan det aktuella landets AppStore.

Ursprungligen av zinned:

Jag håller med. En sådan situation håller inte produktionsmässigt heller, att de skulle ha två separata production lines för en annars identisk produkt.

Däremot vill vi ju veta om det räcker att byta språk för att aktivera Siri. Min farhåga är att det styrs helt via ens Apple-ID, dvs att om man loggar in med ett svenskt Apple-ID så kommer man inte få tillgång till Siri. Loggar man istället in med ett Apple-ID som är knutet till ett land där Siri är aktiverat så fungerar det men då kommer man inte ha tillgång till den svenska AppStore:en utan det aktuella landets AppStore.

Jag tror att de kommer att skilja på Icloud och AppStore/Itunes såsom de gör i nuvarande AppleTV där vi har två alternativ för Icloud respektive Itunes.

Det skulle vara ett alternativ som undviker problemet som du skissar upp (även om det kan ge andra problem)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-21 09:54
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror att de kommer att skilja på Icloud och AppStore/Itunes såsom de gör i nuvarande AppleTV där vi har två alternativ för Icloud respektive Itunes.

Det skulle vara ett alternativ som undviker problemet som du skissar upp (även om det kan ge andra problem)

Menar du att tillgången till Siri skulle kunna avgöras med vilket konto man loggar in i iCloud med? Det tror jag absolut inte. Jag är t ex inte inloggad i iCloud med mitt Apple-ID då jag inte vill att alla som har tillgång till våra ATV ska kunna komma åt alla bilder t ex. Det jag är inloggad med är kontot för hemmadelning.

Ursprungligen av zinned:

Jag håller med. En sådan situation håller inte produktionsmässigt heller, att de skulle ha två separata production lines för en annars identisk produkt.

Däremot vill vi ju veta om det räcker att byta språk för att aktivera Siri. Min farhåga är att det styrs helt via ens Apple-ID, dvs att om man loggar in med ett svenskt Apple-ID så kommer man inte få tillgång till Siri. Loggar man istället in med ett Apple-ID som är knutet till ett land där Siri är aktiverat så fungerar det men då kommer man inte ha tillgång till den svenska AppStore:en utan det aktuella landets AppStore.

Ursprungligen av zinned:

Menar du att tillgången till Siri skulle kunna avgöras med vilket konto man loggar in i iCloud med? Det tror jag absolut inte. Jag är t ex inte inloggad i iCloud med mitt Apple-ID då jag inte vill att alla som har tillgång till våra ATV ska kunna komma åt alla bilder t ex. Det jag är inloggad med är kontot för hemmadelning.

Sannolikt så är det nog kopplat till det AppleID som är kopplat till Itunes men jag påpekade bara att du anger två Apple-Id (som kan vara olika) när du loggar in på en ATV.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-23 15:15
Ursprungligen av BlackSmp:

Sannolikt så är det nog kopplat till det AppleID som är kopplat till Itunes men jag påpekade bara att du anger två Apple-Id (som kan vara olika) när du loggar in på en ATV.

Hur ligger det till nu, har du fått något svar?

Innan jag vet kan jag ju inte avgöra hur jag ska beställa Jag vet inte om jag ska förboka genom Apple Store i sverige eller om man ska köpa den i UK och skeppa via BL.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-10-23 15:38

Lugna er. De lääääär va samma som säljs i uk som i Sverige.

Vilken köper ni? 32 eller 64? Hur resonerar ni? Känns som de kommer med a9 eller a10 nästa år och 4k stöd.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-10-23 17:44
Ursprungligen av zinned:

köpa den i UK och skeppa via BL.

Nu står det still: BL?

Ursprungligen av jas:

Nu står det still: BL?

Borderlinx - en paketförmedlingstjänst där man kan beställa till en lokal UK address och de skickar sedan vidare till dig

Ursprungligen av zinned:

Hur ligger det till nu, har du fått något svar?

Innan jag vet kan jag ju inte avgöra hur jag ska beställa Jag vet inte om jag ska förbaka genom Apple Store i sverige eller om man ska köpa den i UK och skeppa via BL.

Nope, han har varit så tyst samt på konferens i Skottland

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-23 17:51
Ursprungligen av BlackSmp:

Nope, han har varit så tyst samt på konferens i Skottland

Svarar inte på sms, mail, sociala medier, ingenting? =/

Ursprungligen av zinned:

Svarar inte på sms, mail, sociala medier, ingenting? =/

Han har väl ett liv som han vill leva:)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-23 19:44
Ursprungligen av BlackSmp:

Han har väl ett liv som han vill leva:)

Och när man lever ett sådant liv du syftar på så är man helt avskärmad?

I mitt liv är jag inte det, utgår endast från det

Bevaka tråden