Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försnack med 99mac

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

99mac:s Ida Lindkvist och Jakob Nilsson försnackar här inför Apples event under onsdagskvällen.

Läs hela artikeln här

Trevligt vi alla ska ha <3

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-09 16:01

Er räknare fungerar :)

MacWorlds räknare gör det inte.
Ett påpekande jag gjorde redan för många år sedan till macworld... :/

Så taggad!!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-09 16:55

Konferensrummet är bokat. Ölen är på kylning. Vännerna är på ingång. Hunden är rastad. Alltid lika skoj!

Är 12 år gammal och sitter vid datorn (windows 10) men har också en apple tv bredvid. lokan kyls och nu är jag jätte taggad.

Så, vad tror alla i forumet att vi kommer få se? Har vi träffat rätt i våra prognoser, eller överraskar de oss med att lägga halva eventet på nya Mac-datorer?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-09 17:09
Ursprungligen av jakobnilsson:

Så, vad tror alla i forumet att vi kommer få se? Har vi träffat rätt i våra prognoser, eller överraskar de oss med att lägga halva eventet på nya Mac-datorer?

Lansering av mjukvaran
iPhone 6S och 6S Plus
Lite fokus på Watch och lite lull-lull
Apple TV
iPad Air 3 och en vettig Mini (hoppas jag på)

Gärna en ny Display som funkar till alla deras datorer. Thunderbolt disp. är så sanslöst gammal och funkar inte ens med MacBook. Men tyvärr tror jag detta får vänta till våren.

Sen hoppas jag verkligen inte det kommer en iPad Pro som är 12" med en stylus. Känns som Apple börjar bli lite spretiga som dom var när Jobs kom tillbaka. Mängder av produkter och modeller som spretar åt alla håll. Jag säger inte att dom ska sluta utvecklas, men inte heller tappa sin personlighet.

Ni har nog prickat rätt men om det ska bli det största i historien måste det nästan bli en "One More Thing" eller något nytt.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-09-09 17:43

Köper genast teve-dosan och mega-paddan!

Senast redigerat 2015-09-09 18:47

Hur kan jag på lättast sätt skicka över strömmen till chromecasten? Apple envisas med att det endast lirar i Safari :/

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-09-09 18:51

Blir det release på El Capitan och IOS9 idag månntro?

  • Medlem
  • 2015-09-09 18:52

Stream uppe!

305 slides, det är några st.

Watch direkt, oväntat.

Senast redigerat 2015-09-09 22:33

Det blev Ipad Pro

Pennan funkar endast till iPad pro?

Ursprungligen av Bihffs:

Pennan funkar endast till iPad pro?

Så lär det vara då den kräver tekniken som finns i nya skärmen.

Ursprungligen av Anderlind:

Så lär det vara då den kräver tekniken som finns i nya skärmen.

Nya iPad mini då?

Troligtvis inte

BINGO!

Avslutar med one republic, vet inte vad jag ska säga..

  • Medlem
  • 2015-09-09 21:10

Jag blev ohälsosamt sugen på en iPad Pro. Men förhoppningsvis så går det över tills den finns att köpa.

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-09 21:16

Bara jag som stör mig på att det alltid ska påpekas att "det är vår bästa och mest avancerade 'insert valfri produkt här' någonsin!!"
Ja inte backar man väl och gör något mindre bra?

  • Medlem
  • 2015-09-09 21:24
Ursprungligen av vispn:

Bara jag som stör mig på att det alltid ska påpekas att "det är vår bästa och mest avancerade 'insert valfri produkt här' någonsin!!"
Ja inte backar man väl och gör något mindre bra?

Den nya iPad Mini 4 är inte deras bästa och mest avancerade iPad. Och iPhone 5C när det begav sig var inte den bästa och mest avancerade iPhonen.

Men jag förstår vad du menar och håller med dig. Det blir lite tjatigt

Är det bara jag som tycker att Apple borde ta och täta läckorna? Det var inte mycket som presenterades som man inte hade hört riktigt träffsäkra rykten om. Pennan var en nyhet för mig, men utöver det kunde jag inte hitta många saker. Man vill ju bli överraskad!

  • Medlem
  • 2015-09-09 21:50
Ursprungligen av HåkanE:

Är det bara jag som tycker att Apple borde ta och täta läckorna? Det var inte mycket som presenterades som man inte hade hört riktigt träffsäkra rykten om. Pennan var en nyhet för mig, men utöver det kunde jag inte hitta många saker. Man vill ju bli överraskad!

Det är nog rätt svårt att täta läckorna i Kina där prylarna tillverkas. För många kineser som vet för mycket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-09 21:54

Trots allt är de makalöst bra på att presentera sina produkter. Det finns väl ingen som slår dem..? Politiker, myndigheter och, självklart, andra företag har en del att lära..:)

Rent allmänt blev jag mest glad för Apple TV. Resten känns inte som för mig just nu. Men, jag tycker det var klart bra uppdateringar. Den nya iPad Pro är ju fantastisk, men tung. Att den ska bli attraktiv bygger på hur tangentbordet fungerar tycker jag. Och hur iOS 9 samt Safari fungerar att surfa med.

Ursprungligen av Ljung:

Det är nog rätt svårt att täta läckorna i Kina där prylarna tillverkas. För många kineser som vet för mycket.

He, he, väldigt sant. Jag får väl helt enkelt på sedvanligt svenskt manér knyta näven i fickan och fortsätta titta...

Ursprungligen av Weedberg:

BINGO!

Grattis! Vill du ha en fantatiskt 99mac-mössa som vinst?

Bevaka tråden