Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung säger upp personal

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

De svåra tiderna för Samsung är inte över, och i ett försök att skära ned på kostnaderna sägs en del personal upp.

Läs hela artikeln här

Det är illa
Det behövs en eller flera stora/små aktörer på mobil och dator OS marknaden.

  • Avstängd
  • 2015-09-08 20:53
Ursprungligen av MalcomX:

Det är illa
Det behövs en eller flera stora/små aktörer på mobil och dator OS marknaden.

inga problem ifall samsung går omkull finns flera tillverkare som kan ta över stafettpinnen.

http://www.phonearena.com/phones/manufacturer...

Ursprungligen av Tcopc:

inga problem ifall samsung går omkull finns flera tillverkare som kan ta över stafettpinnen.

http://www.phonearena.com/phones/manufacturer...

Jo, men med tanke på att det i princip bara är Apple och Samsung som går med vinst (se t.ex. här) så kan man ju undra hur länge några av de andra kommer att fortsätta om Samsung inte kan göra det trots vinst (förvisso fallande, men ändå vinst)?

Jag tycker att ingressen till artikeln är talande:

Citat:

Roughly 1,000 companies make smartphones. Just one reaps nearly all the profits.

Om Samsung kunde släppa prestigen kring Touchwiz och komma fram med något nytt som mer liknar ett rent android så tror jag att mycket skulle vara vunnet. De gör riktigt bra hårdvara, men mjukvaran är hyfsat dålig.

Ursprungligen av oldpeer:

Om Samsung kunde släppa prestigen kring Touchwiz och komma fram med något nytt som mer liknar ett rent android så tror jag att mycket skulle vara vunnet. De gör riktigt bra hårdvara, men mjukvaran är hyfsat dålig.

Eller så kanske de skulle öka sin reklambudget, det är väl den strategin som har tagit dem upp till toppen tidigare...

  • Avstängd
  • 2015-09-09 15:18
Ursprungligen av oldpeer:

Om Samsung kunde släppa prestigen kring Touchwiz och komma fram med något nytt som mer liknar ett rent android så tror jag att mycket skulle vara vunnet. De gör riktigt bra hårdvara, men mjukvaran är hyfsat dålig.

varför ska dom sluta med något som särskiljer dom från alla andra dussintillverkare?
räcker inte med bra hårdvara (hur man nu kan tycka att dom gör bra hårdvara) utan gränssnittet måste skilja sig från mängden.

1
Bevaka tråden