Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny dator har spår efter gammal användare

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag köpte mig en iMac i veckan. Inga skivor eller så följde med så jag gjorde en "total återställning" via cmd+r vid boot... trodde jag. Det hela slutade med att jag fick skapa ett nytt admin-konto, logga in på det och sedan radera förra ägarens konto. Hans konto hade inte FileVault aktiverat och jag valde att radera alla filerna.

Så långt så väl... men det finns fortfarande lite spår kvar. När jag t ex vill göra val i Finder (vad som ska visas osv) så finns alternativet "XXX Mac" kvar. Hur får jag bort ALLT utan en Clean Install? Det finns inga program kvar från förre användaren eller så... det bara retar mig.

Mvh // // Mange

  • Medlem
  • 2015-09-06 11:12
Ursprungligen av Manneman:

Hur får jag bort ALLT utan en Clean Install?

Det gör du inte. Det finns absolut inget sätt att vara säker på att man har tagit bort precis allt om man inte gör en ren installation. Det kan finnas nya, modifierade och borttagna filer precis var som helst. Formatera och installera om. Det enda som du möjligen skulle kunna göra är att installera OS X på en annan dator och sedan jämföra fil för fil för att se att de är samma.

Fick bli så... en ren installation.

1
Bevaka tråden