Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärm/display-mysterium. Grå skärm på datorn, funkar i Tvn

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som ni kan se på bilden ovanför så har det hänt något med min Macbook Pro (Mid 2012).

Skärmen la av när jag arbetade och efter 30 minuter i Apples support med alla möjliga startup-kommandon gav vi upp. När jag kom hem testade jag att koppla in datorn i Tvn via HDMI så funkade allt som vanligt, förutom att datorns skärm fortfarande är grå.

Det jag undrar är följande:

1. Är det någon som ha några tips om hur detta kan har hänt och om ni då har en lösning på detta?

2. Om inga svar på ovanstående punkt kan hjälpa mig ska jag boka tid hos Apple Store (Malmö) och se om dem kan hjälpa mig. Min fråga är om någon har erfarenhet av vad för kostnadsförslag Apple kommer ge mig? Vad brukar sådana här typer av fel gå på?

Jag ringde Apple Store och fick bekräftat att de inte ta betalt för en undersökning av datorn om jag nu inte skulle gå med på kostnadsförslaget. (Ringde MStore här i Malmö med samma fråga och de skulle ta 700kr för undersökningen, även om jag inte gick med på kostnadsförslaget, vilket jag tyckte var väldigt saftigt.)

Hoppas ni kan komma med några svar på någon av frågorna!

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-09-01 21:02

Intressant! Tyvärr är min Macbook Pro 13 tum och detta problem ska inte vara till de modellerna. Men tack för ditt svar!

1
Bevaka tråden