Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu fungerar Android Wear med Iphone

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu får Iphone-användare som funderar på att köpa en smart klocka fler alternativ att välja mellan. Google meddelar att Android Wear nu fungerar med Iphone.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2015-09-02 05:19

Kul att IOS användare får fler val möjligheter.
Tydligen har användare lyckats få det att fungera med Moto 360 gen 1. Förutsättning att den kör senaste Android Wear och man fabriksåterställer klockan. Moto 360 kostar 2000 kr idag. Själv är jag supernöjd med min LG Urbane
Edit
Då tråden rund vs fyrkantig är stängd så fick jag ett svar att min Urbane inte fungerade med IOS och vederbörande gratulera mig för det. Ville bara skriva att nu gör den det

Eller är det snarare bra att användare av androidklockor får fler valmöjligheter?

Utan att veta mer så antar jag att androidklockor fungerar på samma sätt som Pebble ihop med telefonen?

Ett notering som jag har sett är att androidklockorna inte heller fungerar ihop med Heathkit utan använder sin egen databas - vilket jag personligen tycker är synd och en av ett antal dealbreakers för mig.

När det gäller rund vs fyrkantig så jag tycker att var synd att min tråd om eventuella fördelar med rund smartwatch kapades för att bli en pajkastning och sedan låsas när det finns relevanta frågeställningar att diskutera kring (för rund vs fyrkantig)

Senast redigerat 2015-09-02 08:03
  • Medlem
  • 2015-09-02 08:38
Ursprungligen av BlackSmp:

Eller är det snarare bra att användare av androidklockor får fler valmöjligheter?

Utan att veta mer så antar jag att androidklockor fungerar på samma sätt som Pebble ihop med telefonen?

Ett notering som jag har sett är att androidklockorna inte heller fungerar ihop med Heathkit utan använder sin egen databas - vilket jag personligen tycker är synd och en av ett antal dealbreakers för mig.

När det gäller rund vs fyrkantig så jag tycker att var synd att min tråd om eventuella fördelar med rund smartwatch kapades för att bli en pajkastning och sedan låsas när det finns relevanta frågeställningar att diskutera kring (för rund vs fyrkantig)

Alla får fler valmöjligheter tycker jag är bra.
Samsung låser sig just nu mest med sina klockor om man ser ur ett IOS perspektiv.

Om Apple tillåter eller Google kan jobba runt i framtiden för att kunna gå djupare ned i IOS får tiden utvisa. Men intressant är det med Wear för IOS.

Jag tycker själv att det var synd att din fina tråd stängdes även om jag kanske bidrog till det.
Men att jämföra den med färger var nog lite att ta i.

Rund vs fyrkantig är ju mer aktuellt nu när IFA står för dörren

1
Bevaka tråden