Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS9 golden master

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2015-08-30 15:12

Hej,

Sitter här och försöker klura ut ifall Apple tänker släppa en betaversion till eller ifall nästa version av iOS9 kommer att vara golden master.

Vad tror ni? Om jag har Googlat rätt så släpptes iOS8 GM 9 september förra året. Gissningsvis, tror vi att det landar ungefär samma datum i år?

Ursprungligen av wemme:

Hej,

Sitter här och försöker klura ut ifall Apple tänker släppa en betaversion till eller ifall nästa version av iOS9 kommer att vara golden master.

Vad tror ni? Om jag har Googlat rätt så släpptes iOS8 GM 9 september förra året. Gissningsvis, tror vi att det landar ungefär samma datum i år?

IOS 9 -GM borde väl släppas på eventet om 1,5 veckor. Så brukar det vara. Jag har senaste betan av iOS 9 och den funkar perfekt, dessutom tror jag inte Apple orkar skicka ut ännu en beta på så kort tid.

Ursprungligen av emil_stahl:

IOS 9 -GM borde väl släppas på eventet om 1,5 veckor. Så brukar det vara. Jag har senaste betan av iOS 9 och den funkar perfekt, dessutom tror jag inte Apple orkar skicka ut ännu en beta på så kort tid.

Nej den skapa versionen brukar släppas på eventen

Ursprungligen av Megolon:

Nej den skapa versionen brukar släppas på eventen

Det var ju för fan det jag skrev, har du dyslexi eller?
Jag menar att den nuvarande betan blir gm

Ursprungligen av emil_stahl:

Det var ju för fan det jag skrev, har du dyslexi eller?
Jag menar att den nuvarande betan blir gm

Du skrev att iOS 9 GM släpps på eventet och det är inte korrekt utan det är den skarpa versionen som släpps då.
Sen om GM och skarp version kan vara samma ibland är det alla fall inte korrekt att säga att det är GM som släpps.

Finns ingen anledning att vara oförskämd och klarar du inte av att bli emotsagd kanske du ska fundera på om du ska skriva överhuvudtaget.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2015-08-30 18:15

Den skapa versionen borde väl släppas på eventet kan jag tycka. Och då borde GM släppas ca en vecka innan (vilket borde vara nu typ).

Jag kör Beta5 på min testlur som är en 4s och den har blivit rejält mycket snabbare och jag har inte hittat några direkta buggar på den versionen.

GM brukar ju skickas ut till samarbetspartners typ AT&T och andra stora telekombolag vilket sen borde ju seedas nu snart kan jag tycka.

Ursprungligen av Megolon:

Du skrev att iOS 9 GM släpps på eventet och det är inte korrekt utan det är den skarpa versionen som släpps då.
Sen om GM och skarp version kan vara samma ibland är det alla fall inte korrekt att säga att det är GM som släpps.

Finns ingen anledning att vara oförskämd och klarar du inte av att bli emotsagd kanske du ska fundera på om du ska skriva överhuvudtaget.

Vad är skillnaden på GM och skarp version? Är det inte typ samma sak?

Ursprungligen av emil_stahl:

Det var ju för fan det jag skrev, har du dyslexi eller?
Jag menar att den nuvarande betan blir gm

Jag har dyslexi och jag tycker inte om sättet du använder ordet på, känns lite som du använder det som ett nedvärderande tillmäle.

Ursprungligen av Najkster:

Jag har dyslexi och jag tycker inte om sättet du använder ordet på, känns lite som du använder det som ett nedvärderande tillmäle.

sorry, jag har andra problem, det är bara att lära sig hantera det.

Deal with it.

Ursprungligen av emil_stahl:

sorry, jag har andra problem, det är bara att lära sig hantera det.

Deal with it.

Jag har inga problem med att hantera min dyslexi, men jag tycker vi kan ha en trevlig ton i forumet. Att använda diagnoser som nedvärderande utryck när man blir frustrerad tycker jag inte är att vara trevlig.

Ursprungligen av emil_stahl:

Vad är skillnaden på GM och skarp version? Är det inte typ samma sak?

GM och skarp version är inte samma sak. Apple har faktiskt släppt ut en GM2 för många år sedan, när det upptäckte en kritisk bugg i GM versionen. Flera gånger har GM haft en annan build no. än den skarpa, så man kan inte säga GM = Skarp version, utan snarare GM kan vara skarp version.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2015-09-01 00:59

Jag har som vana att börja köra nytt iOS från och med GM på min every-day-phone. Så man kan hoppas att den ploppar fram nu snart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-14 08:32

TL;DR GM släpps aldrig innan eventet som talar om när skarp version av OS föreligger!

Det är GM seed som släpps precis efter eventen med syftet att utvecklare ska kunna testa sina appar och bygga binärer på ett SDK som är så likt det som kommer att skeppas som skarp version som möjligt (APIer är frysta etc. Så en binär byggd med Xcode GM ska fungera på skarp iOS version).

WWDC - markerar starten på beta cykeln (för iOS 9 släpptes 5 betaversioner för utvecklare och 3 betaversioner för användare).
iPhone event höst - markerar släpp av GM seed (för iOS 9 är detta 13A340 som finns hos Apple, men när jag installerat rapporterar iOS 13A341 go figure)
iPhone leverans höst - markerar skarp version

Kuriosa, det var förra årets Yosemite som släpptes som en andra GM.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-14 11:21
Ursprungligen av Najkster:

Jag har dyslexi och jag tycker inte om sättet du använder ordet på, känns lite som du använder det som ett nedvärderande tillmäle.

Ursprungligen av emil_stahl:

sorry, jag har andra problem, det är bara att lära sig hantera det.

Deal with it.

Du Emil, skärpning nu. Att uttrycka sig som du gör är inte ok här och inte heller någon annanstans.

Deal with it.

Ursprungligen av zinned:

Du Emil, skärpning nu. Att uttrycka sig som du gör är inte ok här och inte heller någon annanstans.

Deal with it.

Eller som jag brukar säga: 'Jag lider av en åkomma som gör att jag beter mig som ett rövhål. Den kallas att vara ett rövhål.'

1
Bevaka tråden