Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FileMaker Pro utskrift

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-26 10:11

Har köpt en ny HP -skrivare med två fack. Utskriften vill jag styra till fack två och ställer in detta vid utskrift. FileMaker 10 kommer INTE ihåg detta till nästa gång. Kan man skriva ett manus, och i så fall hur, som styr detta?
Var lägger jag sedan manuset, jag har nämligen flera "tabeller", i databasen? Eller måste jag lägga manuset i resp. tabell?
Tacksam för ett utförligt tips då jag är lite kass på detta.
Kenn

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-26 10:58

Du kan väl välja en ny Förvalsinställning, och där ställa vilket fack som ska användas. Då är det bara ett musklick bort.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-27 08:31

FileMaker Pro utskrift

Ursprungligen av kenjon:

Du kan väl välja en ny Förvalsinställning, och där ställa vilket fack som ska användas. Då är det bara ett musklick bort.

Menar du förvalsinställning på skrivaren eller i FileMaker?
FileMaker "glömmer" tyvärr inställningen. Tycker därför att ett manus skulle sitta bättre.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-27 12:50

I Utskriftsdialogen. Förinställningen kan du spara, och sedan välja den nästa gång. Funkar det inte så i FM?

Ursprungligen av kenjon:

..och sedan välja den nästa gång...

Som jag tolkar det så är problemet just att man vill slippa välja. På de här utskrifterna ska fack 2 vara förvalt.

Jag ska se om jag hinner kolla lite i Filemaker någon kväll. Detta borde gå att lösa.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-27 15:09

FileMaker Pro utskrift

Ursprungligen av kenjon:

I Utskriftsdialogen. Förinställningen kan du spara, och sedan välja den nästa gång. Funkar det inte så i FM?

Tyvärr "glömmer" FileMaker förinställningen och därmed skapar en irriterande gång-på-gång åtgärd.

Möjligheten att skriva ett manus finns, vet bara inte hur. Har dessutom flera tabeller i samma databas och vet inte heller om man ska lägga manuset i varje tabell eller om ett manus gäller generellt?

Kenn

Ursprungligen av Kenn:

...om man ska lägga manuset i varje tabell eller om ett manus gäller generellt?

Manus gäller generellt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-03 15:04

Jag som trodde att detta var en baggis.

1
Bevaka tråden