Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver Office 2008 Mac svensk

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver installera Office 2008 svenskversion på en Macbook Air. Jag har licens och en CD skiva men skivan fungerar inte p.g.a. skador.
Finns det någon här som har denna gamla version och som skulle kunna dela med sig av den genom att göra en skivavbild?

Tacksam för hjälpen...

Bifogar en bild på mitt exemplar så att inte någon tror att jag försöker fuska

Finns säkert skivavbilder att ladda ner någonstans. Du har ju ett serienummer, så jag ser inga problem med att hämta programfilerna på det sättet.

Men är du säker på att det är skador på skivan som gör att installationen inte funkar? Det kan vara så att installationsskivan helt enkelt inte funkar ihop med ditt operativsystem.

Jag skulle inte rekommendera att köra Office 2008 i någon av de senaste versionerna av OS X. Det funkar inte felfritt. Jag vet inte riktigt var gränsen går, men om det är typ Mountain Lion eller nyare, så bör du nog köra Office 2011 (eller 2016) i stället.

Jag är säker på att det är skivan. Skadorna syns och datorerna jag testat på spottar ut skivan.
Det finns en hel del Office 2008 avbilder på nätet, dock har jag inte hittat någon svensk version. Det är så att den som använder detta inte gillar Outlook och de nyare versionerna utan vill ha Entourage och just denna version. Ser ingen anledning att försöka övertala personen till något annat.

Vilken version av OS X handlar det om?

Skivan är testad på allt från 10.5 och uppåt. Men nu är frågan enbart att försöka få tag på en programvaran. Vederbörande får själv upptäcka eventuella problem med denna...

Ursprungligen av Micke W:

Skivan är testad på allt från 10.5 och uppåt...

Jag menade inte var skivan är testad. Utan var den här installationen är tänkt att köra.
Jag skulle inte rekommendera Office 2008 i 10.10 eller 10.9.
Det funkar kanske i 10.8, men förmodligen inte 100%.

Men jag ska leta upp min gamla Office 2008-skiva, så kan jag fixa en skivavbild till dig. Återkommer.

Du har PM.

Jag har idag fått en fråga från en annan forummedlem, som också vill få tag på en svensk Office 2008-skiva, och som hade hittat den här tråden.

Så om någon annan skulle hitta till den här tråden i framtiden kan jag bara meddela att: Nej, jag har inte kvar den skivan längre.

Nästan alla gamla installationsskivor städades ut för ett par år sedan. Har bara behållit ett fåtal skivor av rent nostalgiska skäl, t.ex OS X Public Beta från 2000.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-09-23 15:43
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag har idag fått en fråga från en annan forummedlem, som också vill få tag på en svensk Office 2008-skiva, och som hade hittat den här tråden.

Jag kan leta om jag har en sparad svensk Office 2008 om forummedlemmen det gäller hör av sig här i tråden eller på PM till mig.

Annars:

  1. 2008 måste vara den värdekassaste versionen av Office för Mac. Någonsin.

  2. Just övergången Entourage -> Outlook 2011 (och 2016) måste väl vara den minst smärtsamma övergången i hela Officepaketet? Ser ut och fungerar i princip exakt likadant... (Förutom "Resend"-funktionen som MS i sin outgrundliga vishet tog bort i någon version. Gick att få tillbaka genom att installera en simpel patch från tredjepartsutvecklare).

1
Bevaka tråden