Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

12 procent Android-användare funderar på att byta

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-08-21 00:49
Ursprungligen av Anderlind:

Tråkigt att du ser det på det sättet. Att bli förbannad verkar rätt onödigt.
Själv ser jag det som helt naturligt att vissa väljer det ena och andra väljer det andra, ryggdunkarklubbar har väl aldrig varit någon succé för tillväxt.

Själv kör jag alla möjliga operativsystem, OS X/Windows/Linux/Android/iOS. Kul att hänga med och se vad som sker på olika plattformar och hålla sig ajour.

Nästa telefon kanske blir nya iPhone eller kanske en Windows Phone (heter det fortfarande så?) eller en Android, vem vet.

Kör själv en blandad miljö, men både OS X, Windows, iOS och Windows Phone.

Har en gång i tiden även kört Android, FreeBSD, Solaris, OS/2 och VMS.

Finns själv i flera olika ekosystem med tjänster (även om främst Google och Microsoft). Olika system är bra på olika saker, och jag gillar dess olika styrkor på olika områden. Kör det som passar mig bäst för olika ändamål.

Angående Windows Phone så heter det fortfarande så, men i nästa version (10) för telefoner så kommer det heta Windows for Mobile (eller något sådant). Har inte testat det än (inte så mycket tid att hålla på med betor), men ser fram emot när det släpps officiellt.

Oavsett; jag gillar verkligen Apples prylar, men det mest negativa med det är faktiskt "communityn", där vissa användare har en extrem lojalitet emot företaget, och nästan religös inställning till att inget är någonsin fel med deras produkter. En mycket tröttsam attityd IMHO. Finns sådana även på Windows och Android-sidan, men känner inte av det som ett lika stort och vanligt problem där.

Tycker dock det iaf är befriande att redaktören även hälsar oss "icke renläriga" eller "icke purister" välkomna på sajten.

(När man läser vissa andra lite extrema postare här så undrar man ju ibland vad som står på...)

  • Medlem
  • International user
  • 2015-08-23 22:08
Ursprungligen av oldpeer:

Tur då att ett missnöje inte behöver vara orsaken till att man vill byta till ett annat system. Du kan vara helt nöjd med iOS/iPhone, men ändå känna att du vill testa dig fram med en av toppmodellerna som kör android. Ditt svar blir således irrelevant.

Varför skulle man byta från en plattform man är nöjd med?

Ursprungligen av omartint:

Kör själv en blandad miljö, men både OS X, Windows, iOS och Windows Phone.

Har en gång i tiden även kört Android, FreeBSD, Solaris, OS/2 och VMS.

Finns själv i flera olika ekosystem med tjänster (även om främst Google och Microsoft). Olika system är bra på olika saker, och jag gillar dess olika styrkor på olika områden. Kör det som passar mig bäst för olika ändamål.

Angående Windows Phone så heter det fortfarande så, men i nästa version (10) för telefoner så kommer det heta Windows for Mobile (eller något sådant). Har inte testat det än (inte så mycket tid att hålla på med betor), men ser fram emot när det släpps officiellt.

Oavsett; jag gillar verkligen Apples prylar, men det mest negativa med det är faktiskt "communityn", där vissa användare har en extrem lojalitet emot företaget, och nästan religös inställning till att inget är någonsin fel med deras produkter. En mycket tröttsam attityd IMHO. Finns sådana även på Windows och Android-sidan, men känner inte av det som ett lika stort och vanligt problem där.

Tycker dock det iaf är befriande att redaktören även hälsar oss "icke renläriga" eller "icke purister" välkomna på sajten.

(När man läser vissa andra lite extrema postare här så undrar man ju ibland vad som står på...)

Känner samma sak gällande Android-sekten.
Har stött på mer haters från den sidan.

Undrar om jag får vara här?

Mitt senaste köp:

Som du ser har jag Mac också. Mobil från både Windows och Android. Surfplattor från Apple.

Syftet med denna post var egentligen att vissa upp min nya fina dator

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-25 18:40
Ursprungligen av robart:

Vad i helsifyr gör android-folket på 99mac egentligen?

Det är ju fantastiskt att 29% hellre använder android istället för iOS.

Ja, jag tror att blandade miljöer blir vanligare. Själv kör jag för det mesta OSX, men har inga som helst planer på att köpa Iphone istället för en Android-lur. Speciellt inte nu när alla mobiler för kring 2000kr "kan allt". Likaså tänker jag inte köpa en Apple-TV (med mindre än att den säljes mer eller mindre upplåst och klarar 24, 25, 30, 50 och 60fps i minst bluraykvalitet).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-25 18:55

Blueraykvalitét...?

Under hela mitt snart 30-åriga IT-liv har jag bara sett - om än inte i stora mängder - människor byta från Win till Mac och från Android till iOS. Aldrig åt andra hållet.

  • Medlem
  • 2015-08-25 21:25
Ursprungligen av Demiurgen:

Under hela mitt snart 30-åriga IT-liv har jag bara sett - om än inte i stora mängder - människor byta från Win till Mac och från Android till iOS. Aldrig åt andra hållet.

Jag har bytt sedan två år från IOS till Android och inga planer på att gå tillbaka

Ursprungligen av PaO:

Jag har bytt sedan två år från IOS till Android och inga planer på att gå tillbaka

Tror det är ungefär lika vanligt att folk byter till Android från iOS som tvärtom. Många iOS användare har nog dessutom en Android mobil som reserv eller slit och släng-mobil de kostar ju knappt något alls trots bra prestanda och funktion en hel del Androider med 4"-skärm kostar runt en femhunka eller gratis från operatören med billigt abonnemang.

Ursprungligen av SweSG:

Undrar om jag får vara här?

Mitt senaste köp:

http://i.imgur.com/ybuhCGQ.jpg

http://i.imgur.com/sxAqQ3g.jpg

Som du ser har jag Mac också. Mobil från både Windows och Android. Surfplattor från Apple.

Syftet med denna post var egentligen att vissa upp min nya fina dator

Fin dator

Jag tycker att mac, pc, android och iphone har sin charm. Vi bör fira att vi har valmöjligheter och så många duktiga tekniker, programmerare, designers och innovatörer i världen istället för att påstå att någon produkt är bättre än alla andra. Det handlar ändå bara om tycke och smak i slutändan, "beauty is in the eye of the beholder" - Margaret Wolfe Hungerford.

Ursprungligen av SweSG:

Undrar om jag får vara här?

Mitt senaste köp:

http://i.imgur.com/ybuhCGQ.jpg

http://i.imgur.com/sxAqQ3g.jpg

Som du ser har jag Mac också. Mobil från både Windows och Android. Surfplattor från Apple.

Syftet med denna post var egentligen att vissa upp min nya fina dator

XPS 13, 2015 Ubuntu edition? Läcker!

Ursprungligen av Knight5:

Jag tycker att mac, pc, android och iphone har sin charm. Vi bör fira att vi har valmöjligheter och så många duktiga tekniker, programmerare, designers och innovatörer i världen istället för att påstå att någon produkt är bättre än alla andra. Det handlar ändå bara om tycke och smak i slutändan, "beauty is in the eye of the beholder" - Margaret Wolfe Hungerford.

Håller med, utveckling och valfrihet är vad som gör teknik roligt.

  • Medlem
  • 2015-08-26 05:42
Ursprungligen av Knight5:

Jag tycker att mac, pc, android och iphone har sin charm. Vi bör fira att vi har valmöjligheter och så många duktiga tekniker, programmerare, designers och innovatörer i världen istället för att påstå att någon produkt är bättre än alla andra. Det handlar ändå bara om tycke och smak i slutändan, "beauty is in the eye of the beholder" - Margaret Wolfe Hungerford.

Håller med dig fullt ut. Sedan är vi ju på väg mot "one device - multiple screens" Mobiler är så pass avancerade idag att de med rätt koppling och mjukvara kan agera som kontorsdator. Denna utveckling går snabbt framåt. Tidigare var datorn navet sedan blev det dator-molnet. Idag säljer ju datorer och surfplattor mindre och mindre medan mobiler ökar något. Hemma kan jag tex visa alla mina bilder (28 000 st idag) på vilken skärm jag vill med några knapptryckningar från mobilen utan att använda en dator.
Oavsett tillverkare och operativsystem så lever vi i en mycket spännande tid

Ursprungligen av Anderlind:

XPS 13, 2015 Ubuntu edition? Läcker!

Håller med, utveckling och valfrihet är vad som gör teknik roligt.

Du har så rätt så. Köpte den med Ubuntu för att spara några kronor. Tror det blev 1500 spänn billigare. Hade ändå tänkt köra Linux på den. Fungerar fint! En i5a med 8GB ram och en SSD på 256GB… FHD m.m. Lite över 12k fick jag ge. Tänkte först köpa en rMBP 13”. Var några lappar för mycket tyvärr.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-08-26 21:58
Ursprungligen av Demiurgen:

Under hela mitt snart 30-åriga IT-liv har jag bara sett - om än inte i stora mängder - människor byta från Win till Mac och från Android till iOS. Aldrig åt andra hållet.

Bytte själv precis från Mac till Win. Sålde ipad till förmån för galaxy tab. MEN kanske byter från android till ios vad gäller lur (eftersom jag märkt att jag kan göra allt med tab:en ändå, och då kan jag ha något shiny i fickan istället hahaha)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-27 00:22
Ursprungligen av Demiurgen:

Under hela mitt snart 30-åriga IT-liv har jag bara sett - om än inte i stora mängder - människor byta från Win till Mac och från Android till iOS. Aldrig åt andra hållet.

Samma här, jag känner heller ingen. Men vi kanske är i minoritet, du och jag

Jag har haft ett antal Android lurar och nästan alla iphone modeller och även 2 Windows Phone men jag måste säga att iOS även om begränsad är överlägset bättre. Nu sitter jag och skriver denna text på min S4+ och är irriterad över markören som vägrar göra som man vill. Och denna lur som knappt har 1,5 år på nacken är seg som sirap och jag har knappt något på det (jobb lur).
Kan bara Samsung's Touchwiz som sölar ner men vill man ha bra kamera och det bästa man kan få med SD så fanns det inte värst många andra alternativ då. Problemet med Android världen är att även om det finns tusentals lurar att välja mellan så känner jag ändå inte att du finns en klockren alternativ som iphone. Och en sak som jag hatar med Android är också att det erbjuder inte en riktig backup som på iphone där alla inställningar och mina spel progress och annat kan sparas lokalt eller ens på cloud. Det går om man rootar och det finns massa appar till det men ingen har varit helt klockren. Sen borde sån möjlighet ingå som standard paket. Våra mobiler är mer än bara telefonbok och kalender.
Jag har alltid gillat Samsung's note då den har haft grym hårdvara och generellt snabbare än S modellen. Man vet också att de uppdaterar det långt efter men nu kommer det inte till Europa (dumma Samsung). Mitt hopp är att nästa nexus inte blir så jäkla stort och har bra kamera så kanske jag köper det. LG är inte så dumma heller så det blir spännande och se vad som kommer ut inom närmaste månader. En sak vet jag min iphone 6 som jag precis sålt ska uppgraderas :), hoppa Apple förbättrar batteriet för det var riktigt kass.

Bevaka tråden