Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ständig bekräftelse av iCloudlösen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Måste ständigt bekräfta mitt lösenord för iCloud. Vid köp i App Store, säkerhetskopiering och dessutom lite då och då. Provat byta lösenord, återställa programvaran och ominstallera. Inget resultat. Samma problem både på iPhone och iPad. Vet tidigare uppdatering av programvaran skulle åtgärda detta, men icke. Har bekräftat under inställningar för iCloudkontot såååå många ggr nu.

Någon med samma problem eller lösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-17 17:54

Jag får upp det vid varje omstart...

Jepp, det där är jiddrigt - har periodvis varit så länge (minst ett år) för mig i mina iOS-manicker - men bara för iCloud - inte för AppStore (där jag har ett annat konto).
Det är besynnerligt att Apple ofta har bekymmer med sådana här fundamentala grejer (detta, LAN-snack med Win-nät, automatisk WiFi-synk iTunes<>iOS, t.ex.) Medan andra extremt komplexa och mindre "viktiga" lösningar går som ett urverk.

(när det gäller LAN-snack med Win-nät så har det dock stabiliserats sedan ett år - men det svajade i 10 år och OSX efter OSX efter OSX... )

Inte bara jag, tröst i eländet... ?
Får hoppas de löser det SNART! Verkar inte som senaste släppet av iOS hjälper, so far. Får leva på hoppet ?

Jag vet inte om det hjälper någon av er, men för MIG upphörde de ständiga förfrågningarna när jag loggade ut ur iCloud med den @iCloud.com-adress jag använt/skrivit in när jag installerade Yosemite - och istället loggade in med min gamla adress från MobileMe, dvs. @me.com. Man tycker ju att iCloud ska vara iCloud, men kanske det är någon "rest" från MobileMe som spökar..

EDIT: Jag bytte alltså till "[email protected]" från "[email protected]".

Jag har samma problem på min server men lyckligtvis så behöver jag egentligen inte iCloud på den maskinen så jag ignorerar det för tillfället.

Jag har också det problemet de gånger som jag använder OS X, vilket är allt mer sällan. Hyfsat störande problem.

1
Bevaka tråden