Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka Sms via Siri

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Haft min Applewatch Sportedition i en vecka nu och är klart nöjd! Har dock en fundering:
När man skickar sms via Siri så fungerar allting perfekt från att jag säger "Hej Siri.." Tills att jag avslutar med vem jag vill skicka till. MEN, om jag till exempel cyklar eller kör bil, varför måste jag klicka på knappen skicka? Det tar ju bort hela grejen med att använda Siri? Eller har jag missat något?

Hittade vad ja gjorde fel, var tvungen att "Hej Siri" igen

Case closed

Ursprungligen av snällpåriktigt:

Hittade vad ja gjorde fel, var tvungen att "Hej Siri" igen

Case closed

Bra att du kom på det. Det står i någon av trådarna här också men är inte alltid lätt att hitta

Kan man uppdatera  Watch utan att först uppdatera IOS till 9. Uppdateringen sker ju via appen i iPhone - men ser inte att den kräver IOS9. Kan ju vara intressant om man vill avvakta att uppdatera iPhone. Någon som vet ?

Ursprungligen av adress@mac:

Kan man uppdatera  Watch utan att först uppdatera IOS till 9. Uppdateringen sker ju via appen i iPhone - men ser inte att den kräver IOS9. Kan ju vara intressant om man vill avvakta att uppdatera iPhone. Någon som vet ?

Tror inte att det är kopplat men du lär märka när du försöker... När nu 2.0 kommer...

Ursprungligen av adress@mac:

Kan man uppdatera  Watch utan att först uppdatera IOS till 9. Uppdateringen sker ju via appen i iPhone - men ser inte att den kräver IOS9. Kan ju vara intressant om man vill avvakta att uppdatera iPhone. Någon som vet ?

Macrumors säger att IOS9 krävs
http://www.macrumors.com/how-to/update-apple-watch-watchos/

Ursprungligen av BlackSmp:

Tack för det. Nu tar det väl några dagar med  Watch OS2 - men bra att veta.

I wOS2 är det omvänd funktionalitet, dvs när du dikterat ditt sms kommer det upp en knapp som det står "Skicka inte". Väntar du en stund eller klickar bort med "kronan" så drar smset iväg automatiskt.

Ursprungligen av ztikkan:

I wOS2 är det omvänd funktionalitet, dvs när du dikterat ditt sms kommer det upp en knapp som det står "Skicka inte". Väntar du en stund eller klickar bort med "kronan" så drar smset iväg automatiskt.

Det här var ju inte direkt logisk, testade precis nu eftersom jag inte heller fattat hur man ska göra. När jag bara väntar efter det är färdigdikterat tog det en evighet innan det gick iväg (säkert mer än en minut). Däremot gick det iväg direkt när jag klickade på kronan, bra att veta! Tack för tipset.

1
Bevaka tråden