Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple blir virtuell teleoperatör

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple hyr nätverkskapacitet och kan planera att lansera en egen operatörstjänst i USA och Europa.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-08-04 13:40

Intressant med Apple som operatör, men det ska mycket till för att jag ska släppa mitt abonnemang med obegränsad 4G.

Nu verkar det som att Apple gått ut och dementerat det hela till Reuters.

Citat:

It has not discussed becoming an MVNO, and has no plans to do so.

Källa: AppleInsider

Apple har glömt lägga till "in the nearest future" i slutet…

Apple har tidigare förnekat och sedan gjort det ändå… så chansen att bli MVNO är inte fullständigt uteslutet, men mindre än tidigare.
Att de dementerar så fort tror jag hänger ihop med operatörerna, t.ex. att Verizon gick i taket när Apple lanserade Apple SIM:

Citat:

The Apple SIM launched last year, but it is limited to the iPad Air 2 with cellular connection. That alone was enough to upset Verizon, which refused to support the Apple SIM. As a result, Verizon customers in the U.S. must buy an LTE iPad from Apple, and then obtain a SIM card separately from Verizon.

Källa: AppleInsider

Skulle inte förvåna mig att de bygger upp ett sådant MVNO nät under annat företagsnamn och sedan släpper de bomben (kanske om 5 år under namnet t.ex. Apple Network) och då hjälper det inte hur mycket AT & T, Sprint, Verizon etc än gormar.

I teorin innebär det enorma fördelar för Apples kunder. De kan ringa och surfa för samma pris oavsett om de är hemlandet eller utomlands (så länge de befinner sig i områden där "Apple Network" är tillgängliga).

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2015-08-05 09:49

Jag har något minne av att det har varit tal om att Apple (eller Steve) hade visionen redan från början att iPhone typ skulle köra på ett eget Apple nätverk. eller är jag helt ute och cyklar?

Ursprungligen av Måns97:

Jag har något minne av att det har varit tal om att Apple (eller Steve) hade visionen redan från början att iPhone typ skulle köra på ett eget Apple nätverk. eller är jag helt ute och cyklar?

Nej, du är inte ute och cyklar.

Apple och Steve Jobs hade faktiskt planer på det genom att använda olicenserade WiFi frekvenser:

Citat:

Prior to the launch of the first iPhone, Apple co-founder Steve Jobs reportedly considered creating a proprietary wireless network, based on unlicensed Wi-Fi spectrum, which would've allowed the the company to completely dodge deals with existing carriers. Patent filings show that around the same time the company was exploring the idea of a phone that would jump between multiple carriers on a distinct roaming network.

Källa: Appleinsider

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-08-05 11:06
Ursprungligen av The Real Viking:

I teorin innebär det enorma fördelar för Apples kunder. De kan ringa och surfa för samma pris oavsett om de är hemlandet eller utomlands (så länge de befinner sig i områden där "Apple Network" är tillgängliga).

Det hade ju varit fantastiskt.
Även om det blivit bättre så är det synd att surfmöjligheterna är så dåliga när man behöver dem som mest.

1
Bevaka tråden