Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dr Dre släpper nytt album efter 15 år

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hiphop-artisten och Apple-maskoten Dr Dre släpper ett nytt album exklusivt på Itunes Store och Apple Music.

Läs hela artikeln här

Att kalla Dre Apple-maskot är rätt förolämpande mot en person som står väldigt bra på egna ben efter hans sanslösa musikaliska och entreprenöriella framgångar. Apple knöt inte till sig Dre för att vara någon maskot utan för att vara med och leda Apple.

Tim Cook "The point is that Jimmy and Dre have built something phenomenal. And they have phenomenal skills. And we can begin, the instant that this deal is approved, working on the future together. And I think that future is better than either company could create on their own.

That’s the reason to go from dating to steady to marriage. It’s all about the future. It’s seeing around the next corner.

So Jimmy and Dre are going to be Apple employees? Full time?

100 percent."
http://recode.net/2014/05/28/tim-cook-explain...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-04 09:07
Ursprungligen av Perobous:

So Jimmy and Dre are going to be Apple employees? Full time?

100 percent."

Hans nya skiva är alltså ett hobbyprojekt

Ursprungligen av IngoX:

Hans nya skiva är alltså ett hobbyprojekt

Nej Dre jobbar 100% för Apple och 100% för sig själv. Alltså 200% långa arbetsdagar blir det med lite sömn.

"Skivan" han släpper nu är sannolikt inspelad under flera år. En film och musiken därtill görs sällan på en kafferast.

Otroligt vad denna person vet och har insikt i allting
Med denna kunskap är det otroligt slöseri att sitta och häcka på 99mac

  • Medlem
  • 2015-08-04 21:39

Håller med om att det är okunnigt att kalla Dre för maskot.

Tyvärr har jag mina farhågor om att skivan kommer bli kass. Hoppas han inte kommer rappa utan bara producera den. Detox är ju skrotad för att han inte tyckte den blev bra heller.

Ursprungligen av jurassic579:

Håller med om att det är okunnigt att kalla Dre för maskot.

Verkligen sen är det generellt en ganska olustig inställning i Apple-forum riktad mot Dre från folk som borde veta bättre. De tror han har noll koll och nått sina framgångar genom tur. När han i själva verket målmedvetet arbetat sig upp från en fattig uppväxt till toppen.
Att han dessutom kan rätt mycket mer om Apples produkter IRL än många andra i Apples ledning är rätt givet med tanke på att han jobbat med Apple produkter professionellt i studion i väldigt många år.

Ursprungligen av jurassic579:

Tyvärr har jag mina farhågor om att skivan kommer bli kass. .

Oroa dig inte.

Ursprungligen av jurassic579:

Detox är ju skrotad för att han inte tyckte den blev bra heller.

Kanske det men tänk på att Dre generellt har mycket höga krav på sina egna produktioner.

25 inlägg borttagna, §1.

It´s out there..

Senast redigerat 2015-08-07 08:14
1
Bevaka tråden