Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med att skapa ett apple id på iPhone 3gs

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag h´blev så trött på min slöa android telefon s jag bestämde mig för att ta över farsans gamla 3gs'a då jag hade ställt in den och skapat ett apple id och skulle ladda ner en app MÅSTE jag välja ett sätt att betala på, fastän appen är gratis. Problemet är det att eftersom jag är 13 år har jag inte något kreditkort. fills det något sätt att skippa kreditkorten? så man bara kan ladda ner gratis appar och om man vill köpa en app kan man ju skaffa ett itunes gift card?

Kan du välja "Ingen" i iTunes och betalningsmedel?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kan du välja "Ingen" i iTunes och betalningsmedel?

Nej det går inte, det alternativet finns inte!!!

Har du bara försökt på telefonen eller även på en dator med iTunes installerat?

Ursprungligen av pmarriott:

Har du bara försökt på telefonen eller även på en dator med iTunes installerat?

har försökt på de flesta ställen, App Store på telefonen och i datorn och i itunes på datorn

Men då är min nästa fråga: Vi har ett "familje konto" som vi använder till t.ex. våran ipad. kan jag använda det utan att alla appar jag laddar ner till telefonen också kommer till ipaden?

Jadå, men då stänger du av automatiska hämtningar på iPaden. Inställningar -> iTunes & App Store -> stäng av "Appar" under Automatiska Hämtningar. (Reservation för att det kan stå lite annorlunda på svenska - kör själv engelska på min.)

1
Bevaka tråden