Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installerar man ett program man laddat ner?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla är ny här på forumet och behöver er hjälp flippar på min nya dator. Jag köpte en helt ny MacBook air för en vecka, har aldrig haft Mac förut och ville prova Mac denna gång, istället för Windows. Mitt problem är att när jag vill ladda ner något program eller en klient så poppar det upp en ruta, som säger att den bara tillåter program från AppStore. Nu har jag gått in och ändrat att den ska tillåta varsom helst tills att jag laddat ner det jag ska för att sedan ändra tillbaka, men funkar fortfarande inte??? Nu säger den att jag måste logga in som administratör för att godkänna. Hur i helskotta loggar jag in som administratör trodde jag redan var inloggad som administratör. Det är betssons pokerklient som jag försöker installera utan framgång.

PS sorry för dålig formulering men hoppas ni förstår, och om jag postat fel så får Mod flytta. Tack

Senast redigerat 2015-07-20 18:47
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-07-20 17:50

"Hjälp" som rubrik är inge' bra... Ange en rubrik som talar om vad frågan handlar om, så den blir sökbar för andra med liknande problem.
Äpplet - Systeminställningar - Allmänt, längst ner, välj "var som helst"

Om du inte skapat någon mer användare än den som du gjorde när du startade den första gången så är det den (du) som är administratör, och det lösen du loggar in med är det du ska använd vid installationen.
Om du väljer mittenalternativet dvs Appstore och signerade utvecklare kan du installer via höger-klick eller cmd-klick utan att behöva ändra inställningen hela tiden

1
Bevaka tråden