Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera healthkit data... ios 9 till 8 problem!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

La in iOS 9 Public Beta.

Gjorde en Backup på min 8.4 innan... Men när jag skulle gå tillbaka (9 till 8) så tog restoren 16 timmar (!!) och det var ingen 8.4 ios på telefonen utan fortfarande ios 9...

Iallafall, nu är planen att nyinstallera eländet... Men hur sparar jag helthkit datan så jag senare kan importera den?

Har du kört en beta så kan du räkna med att du inte kan återställa t.ex. iOS 9-data till en tidigare version. Det står tydligt i informationen du får när du installerar en beta från Apple.

Även om man tar CSV data exempelvis ifrån Human appen och exporterar det, och sedan importerar det?

Dåligt av apple att man inte kan importera data in i helthkit...

Dåligt av användare att installera en beta utan att förstå innebörden, och sen gnälla på någon annan. Varför installera en beta bara för att omedelbart gå tillbaka till skarp version?

Ursprungligen av pmarriott:

Dåligt av användare att installera en beta utan att förstå innebörden, och sen gnälla på någon annan. Varför installera en beta bara för att omedelbart gå tillbaka till skarp version?

Jag förstår mycket väl innebörden med en beta. Annars hade jag inte lagt in den. Anledningen jag önskar att gå tillbaka är att jag är i behov av Swish, då appen krashar, likväl Infuse som är en app jag använder ofta. Tror dock jag väntar att gå tillbaka ifall ovannämda släpper en fix för swish.

Ursprungligen av blodsugare:

Jag förstår mycket väl innebörden med en beta. Annars hade jag inte lagt in den. Anledningen jag önskar att gå tillbaka är att jag är i behov av Swish, då appen krashar, likväl Infuse som är en app jag använder ofta. Tror dock jag väntar att gå tillbaka ifall ovannämda släpper en fix för swish.

Att Swish inte skulle fungera var känt. Vidare, om man är i behov av något, installera inte en beta på det.

Ursprungligen av blodsugare:

La in iOS 9 Public Beta.

Gjorde en Backup på min 8.4 innan... Men när jag skulle gå tillbaka (9 till 8) så tog restoren 16 timmar (!!) och det var ingen 8.4 ios på telefonen utan fortfarande ios 9...

Iallafall, nu är planen att nyinstallera eländet... Men hur sparar jag helthkit datan så jag senare kan importera den?

Alltså. För att ominstallera till iOS8 från ios9 så måste man göra en komplett nyinstallation av ios8 från en nerladdad image av ios8 och sedan ladda ner backupen.

En återställning fungerar inte utan då landar du på ios9

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-07-12 00:05
1
Bevaka tråden