Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPrint-skrivare som inte kräver PC för installation

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2015-07-07 11:17

Jag tänkte att mina svärföräldrar som bara har iphone/iPad skulle få sig en AirPrintskrivare. Köpte Samsung m-2022w eftersom jag har god erfarenhet från en tidigare modell av denna (utan airprint). Men när jag ska få igång den (tom ad hoc) så krävs en PC (från vad jag hittat). Är det så med alla skrivare på marknaden? Kan man inte bara printa via AirPrint?

(Med PC syftar jag på alla stationära/bärbara datorer oavsett OS)

Tror det är så för alla, skrivaren måste väl upp på WiFi? Har provat med en Samsung-skrivare (kan ha varit samma modell) och WPS, men det fungerade inte, fick installera från en dator först. Sen fungerade det fint.

Senast redigerat 2015-07-07 13:35
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-07-07 12:40

Jag har en Epson tror jag det är, med scanner. Den gick att få igång utan dator, man navigerade runt på den lilla displayen och valde wifi.
Men det är väl bara att ta med en laptop dit och installera den, sen behövs ingen dator?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-07-07 13:30

Håll WPS-knappen nedtryckt i mer ön 10 sekunder. Då får du konfigurationsrapporten utskriven. På den står lösenordet till nätverket angivet. Troligen 8 stycken siffror.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2015-07-07 20:43

Det fungerade! Tack för hjälpen. Man kan dock tycka att skrivartillverkarna borde göra livet för de utan dator lite lättare.

Ursprungligen av frazze:

Håll WPS-knappen nedtryckt i mer ön 10 sekunder. Då får du konfigurationsrapporten utskriven. På den står lösenordet till nätverket angivet. Troligen 8 stycken siffror.

Ursprungligen av andas:

Det fungerade! Tack för hjälpen. Man kan dock tycka att skrivartillverkarna borde göra livet för de utan dator lite lättare.

RTFM

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2015-07-07 21:17
Ursprungligen av CekariYH:

RTFM

Det gjorde jag, trodde jag iaf. Kan ha missat den lilla informationen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-07-08 09:53
Ursprungligen av andas:

Det gjorde jag, trodde jag iaf. Kan ha missat den lilla informationen.

Typ sidan 97 av 200. Men det är inte en godtagbar förklaring av Samsung. Så jag håller med dig.

Att det ska vara så svårt att skriva en manual som vägleder hur man gör i olika fall.
Kan förstå att det blir översättningsmissar ibland, men dom bra tillverkarna skickar med ett "litet" bilder blad som tar upp dom vanligaste säten att ställa in prylen.
Tycker Apple är ett föredöme om hur det ska se ut när det gäller att komma igång mm.

1
Bevaka tråden