Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch - Band & länkar

Tråden skapades och har fått 249 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-05 15:06

På tidigare rekommendation, en bra sådan, så bör vi nog dela upp diskussionerna om Apple Watch och dess tillbehör i separata trådar nu. Speciellt då en svensk release av klockan står för dörren och lär generera en hel del mer trafik på ämnet

Så kör hårt! Här diskuterar vi de band och länkar som finns tillgängliga till Apple Watch, original så som tredjeparts.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-05 00:09

Jag har nu sålt mina tre metallänkar som jag hade. En HOCO-länk, en tysk Vollmer-länk och en Milanese Loop. Nöjd med att få tillbaka pengarna och förhoppningsvis kunna investera i en link bracelet så snart svenska Apple Store börjar sälja dem.

Senast redigerat 2015-07-05 00:23
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-02 19:11

Någon som har tips vilka kanaler som är bäst att använda för att sälja två metallänkar till Apple Watch, min Milanese och min Vollmer-länk?

Jag har annonser ute på Blocket och Tradera och det är en helt del trafik på dem men inte många mail.

Ursprungligen av zinned:

Någon som har tips vilka kanaler som är bäst att använda för att sälja två metallänkar till Apple Watch, min Milanese och min Vollmer-länk?

Jag har annonser ute på Blocket och Tradera och det är en helt del trafik på dem men inte många mail.

Tyvärr inte, men tror efterfrågan på olika armband kommer att öka när Watch släpps här, möjligen måste du kanske gå ner i pris en aning så folk tycker att det är värt att köpa från dig istället från Apple och varifrån nu Vollmer-länk kommer ifrån.

På tal om det, har du visat Vollmer-länken här?

Ursprungligen av zinned:

Någon som har tips vilka kanaler som är bäst att använda för att sälja två metallänkar till Apple Watch, min Milanese och min Vollmer-länk?

Jag har annonser ute på Blocket och Tradera och det är en helt del trafik på dem men inte många mail.

Att annonsera på Tradera är mycket psykologi. Jag har sålt och köpt 100 tals objekt genom åren utan problem. Exempelvis - tre identiska objekt - en hyfsat dyr Rolex. Annons ett har ett pris på 20.000kr som utgångspris - hoppas kanske på 25.000kr i slutändan. Annons två har ett utgångspris på 1kr - och ett reservationspris på 20.000kr - hoppas på allt över 20.000kr. Annons tre har ett utgångspris på 1kr och inget reservationspris. Den säljaren är vågad - men vet vad marknaden känner och värdet på sitt objekt.
När annonserna är slut efter 10 dagar - ser resultatet förmodligen ut som följer:
Annons ett är osåld. Annons två - folk bjuder som sjutton. Kanske 50 bud upp till 19.500kr. Sedan stannar det upp några dagar. 1-2 dagar innan annonsen går ut - bjuder 2 st upp till 22-23.000kr. Alla är glada. Skulle buden stanna vid 19.500kr har säljaren objektet kvar - och känt av marknaden - och göra ett nytt försök.
Annons tre med 1kr i utgångspris - är troligtvis den stora vinnaren - men också den största risktagaren.
Han har 90 bud efter 8 dagar (2 dagar kvar ) Ligger i detta fall förmodligen på samma peng som säljare två - dvs 19-20.000kr. Men han kan också i auktionshysterin vara uppe i 25.000kr sista dagen. Allt där över är grädde på moset.
Avsluta aldrig en annons en vardag mitt på dagen - eller mycket sent på natten. Avsluta på en söndag kväll vid 21-22 tiden. " Alla" har varit lediga. Kommit hem från landet. Posten och banken öppnar på måndagen.
Vardag sent - folk måste sova - skall upp och jobba på morgonen efter. Lördag - söndag dagtid. Folk är inte hemma - utan är på fest eller landet.
Man måste ge köparen chans att bjuda in i det sista - och inte störas/påverkas av tidspress.
Många bud kommer senaste 5 minuterna. Framförallt dom som är vana - vill ha - och kan betala.
Inget är en absolut vetenskap - men med många år i ryggen på Tradera - är jag ganska säker på just dessa saker i alla fall. En regel gäller även i detta fall. Den som vågar - han vinner.
Flera bilder (minst 5st) är jätteviktigt. Förklaring vad det är man säljer. Marknadspris i butik. Flera betalningsmöjligheter. Har man endast avhämtning - skärmar man direkt av köpkretsen till granska nära där man själv bor. Om det inte gäller ett objekt som är eftertraktat (klocka) och kostar 50-100 tusen. Då kan folk åka över hela landet. Sen är det ju en annan sak - om man vill ha dom i bostaden - med dessa värden......
Bjud gärna på frakten - posten eller DHL. Förvånansvärt många bjuder lite extra för att göra det " klippet" med gratis frakt. Det finns mycket mer - men nu har jag annat för mig. Tillräckligt mycket att läsa ändå - för den som är intresserad i ämnet. Lycka till - och inte bara du zinned - som var den som ställde frågan. ?

Ursprungligen av adress@mac:

Att annonsera på Tradera är mycket psykologi. Jag har sålt och köpt 100 tals objekt genom åren utan problem. Exempelvis - tre identiska objekt - en hyfsat dyr Rolex. Annons ett har ett pris på 20.000kr som utgångspris - hoppas kanske på 25.000kr i slutändan. Annons två har ett utgångspris på 1kr - och ett reservationspris på 20.000kr - hoppas på allt över 20.000kr. Annons tre har ett utgångspris på 1kr och inget reservationspris. Den säljaren är vågad - men vet vad marknaden känner och värdet på sitt objekt.
När annonserna är slut efter 10 dagar - ser resultatet förmodligen ut som följer:
Annons ett är osåld. Annons två - folk bjuder som sjutton. Kanske 50 bud upp till 19.500kr. Sedan stannar det upp några dagar. 1-2 dagar innan annonsen går ut - bjuder 2 st upp till 22-23.000kr. Alla är glada. Skulle buden stanna vid 19.500kr har säljaren objektet kvar - och känt av marknaden - och göra ett nytt försök.
Annons tre med 1kr i utgångspris - är troligtvis den stora vinnaren - men också den största risktagaren.
Han har 90 bud efter 8 dagar (2 dagar kvar ) Ligger i detta fall förmodligen på samma peng som säljare två - dvs 19-20.000kr. Men han kan också i auktionshysterin vara uppe i 25.000kr sista dagen. Allt där över är grädde på moset.
Avsluta aldrig en annons en vardag mitt på dagen - eller mycket sent på natten. Avsluta på en söndag kväll vid 21-22 tiden. " Alla" har varit lediga. Kommit hem från landet. Posten och banken öppnar på måndagen.
Vardag sent - folk måste sova - skall upp och jobba på morgonen efter. Lördag - söndag dagtid. Folk är inte hemma - utan är på fest eller landet.
Man måste ge köparen chans att bjuda in i det sista - och inte störas/påverkas av tidspress.
Många bud kommer senaste 5 minuterna. Framförallt dom som är vana - vill ha - och kan betala.
Inget är en absolut vetenskap - men med många år i ryggen på Tradera - är jag ganska säker på just dessa saker i alla fall. En regel gäller även i detta fall. Den som vågar - han vinner.
Flera bilder (minst 5st) är jätteviktigt. Förklaring vad det är man säljer. Marknadspris i butik. Flera betalningsmöjligheter. Har man endast avhämtning - skärmar man direkt av köpkretsen till granska nära där man själv bor. Om det inte gäller ett objekt som är eftertraktat (klocka) och kostar 50-100 tusen. Då kan folk åka över hela landet. Sen är det ju en annan sak - om man vill ha dom i bostaden - med dessa värden......
Bjud gärna på frakten - posten eller DHL. Förvånansvärt många bjuder lite extra för att göra det " klippet" med gratis frakt. Det finns mycket mer - men nu har jag annat för mig. Tillräckligt mycket att läsa ändå - för den som är intresserad i ämnet. Lycka till - och inte bara du zinned - som var den som ställde frågan. ?

Det där med beskrivning - de som skriver detaljerade beskrivningar av exempelvis en iPhone 6 i sin annons tycker jag bara är störande. Den som budar på en iPhone vet vad de budar på och vad den kan. Samma med Apple Watch. När jag har sålt liknande objekt har jag bara kört grundläggande om vilken version det är. Kort och koncist. Börjar du rabbla skärmupplösning, mått, vikt och kameramegapixlar så får du iaf av mig tomte-stämpel.

Ursprungligen av pmarriott:

Det där med beskrivning - de som skriver detaljerade beskrivningar av exempelvis en iPhone 6 i sin annons tycker jag bara är störande. Den som budar på en iPhone vet vad de budar på och vad den kan. Samma med Apple Watch. När jag har sålt liknande objekt har jag bara kört grundläggande om vilken version det är. Kort och koncist. Börjar du rabbla skärmupplösning, mått, vikt och kameramegapixlar så får du iaf av mig tomte-stämpel.

Vad är det nu för fel med att kunna alla specar i huvudet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-03 12:37
Ursprungligen av grenhall:

Vad är det nu för fel med att kunna alla specar i huvudet?

Det är väl det han menar, att både säljaren OCH potentiella köparen redan kan dessa

Ursprungligen av pmarriott:

Det där med beskrivning - de som skriver detaljerade beskrivningar av exempelvis en iPhone 6 i sin annons tycker jag bara är störande. Den som budar på en iPhone vet vad de budar på och vad den kan. Samma med Apple Watch. När jag har sålt liknande objekt har jag bara kört grundläggande om vilken version det är. Kort och koncist. Börjar du rabbla skärmupplösning, mått, vikt och kameramegapixlar så får du iaf av mig tomte-stämpel.

För mycket information är lika farligt. Men att dom flesta vet vad dom köper - oavsett iPhone eller  Watch - håller jag inte med om. Man blir lätt " fartblind" och tror att alla vet och kan. Man skall inte rabbla massa fakta - helt rätt. Men en beskrivning vad man säljer - och varför man skall buda/köpa just denna iPhone - och inte de 15 andra som säljs samtidigt - är det som vinner i längden. Informationen för tekniknördar löser man lätt med en länk till tillverkaren eller liknande.  Watch är inte representativt så länge den inte finns i Sverige officiellt. Men försök att sälja AWS begagnad om 3-4 månader - och få igen det mesta av pengarna. Det är då - hur annonsen är utformad - är viktigt. Eller att sälja en iPhone 4S till bästa pris. Tur att alla är sin lyckas smed. Det har sålts 3-4 Milanese Loop under senaste veckorna. Alla till bra priser för säljaren. Inga problem att sälja med andra ord. Sedan är marknaden helt klart större om några veckor - när alla vill köpa tillbehör till sina nya  Watch. Då är det snarare priset som är problemet. Ha en bra och solig helg alla. ?

Ingen som har ett sportband 42mm till försäljning eller byte mot ett i svart läder (original)?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-07-05 14:47
Ursprungligen av kafferast:

Ingen som har ett sportband 42mm till försäljning eller byte mot ett i svart läder (original)?

Har ett vitt som jag kan tänka mig sälja... vad vill du ge?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-02 22:12

Vollmer-länken kan du se nedan

En fantastisk länk i mitt tycke men då jag nu vet med mig att jag inte kommer byta så ofta så måste jag sälja den istället för att den bara ligger.

Och tack till @adress@mac för alla tipsen!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-28 11:30

Jag tror jag har vikt mig mentalt nu...alltså för Link Bracelet. Japp, så är det.

Jag tycker att mitt senaste förvärv, Milanese Loop, är fantastiskt vacker och ett otroligt hantverk...men där är något personligt, oförklarligt, som jag inte riktigt är överens med. Sedan har jag ju HOCO-länken, som nog är den bästa tredjeplats-länk man kan ha samt att jag har en mycket fin länk från en tysk tillverkare med specialadaptrar med "fjäderpinne". Utöver det har jag en tredjeparts-milanese på ingång, mest för att jag var nyfiken på den

Totalt har jag spenderat ca 4000 kr på dessa metallänkar och jag känner nej, jag säljer dem och köper en Link Bracelet genom att lägga ut en tusenlapp till. Alla länkarna jag har är kanonfina i sig själv men anledningen till försäljningen är för att jag känner att jag inte kommer att byta så ofta så att det rättfärdigar att ha alla.

Vem vill köpa av mig?

Ping @grenhall

Ursprungligen av zinned:

Jag tror jag har vikt mig mentalt nu...alltså för Link Bracelet. Japp, så är det.

Jag tycker att mitt senaste förvärv, Milanese Loop, är fantastiskt vacker och ett otroligt hantverk...men där är något personligt, oförklarligt, som jag inte riktigt är överens med. Sedan har jag ju HOCO-länken, som nog är den bästa tredjeplats-länk man kan ha samt att jag har en mycket fin länk från en tysk tillverkare med specialadaptrar med "fjäderpinne". Utöver det har jag en tredjeparts-milanese på ingång, mest för att jag var nyfiken på den

Totalt har jag spenderat ca 4000 kr på dessa metallänkar och jag känner nej, jag säljer dem och köper en Link Bracelet genom att lägga ut en tusenlapp till. Alla länkarna jag har är kanonfina i sig själv men anledningen till försäljningen är för att jag känner att jag inte kommer att byta så ofta så att det rättfärdigar att ha alla.

Vem vill köpa av mig?

Ping @grenhall

Haha jahadu... 500:- för Milanese.

Jag skojar bara. Men helt ärligt Milanese år jag nog intresserad av. Men jag känner spontant att jag avbryter all form av tredjepartsförsök framåt. Ingen lever upp till Apples kvalitetskänsla. Har burit Classic Buckle konstant sedan jag köpte det av adress@mac och ja. Det är fasen svårslaget med Apple original. Kan inte tänka mig att någon annan tillverkare kan konkurrera i dagsläget.

Ursprungligen av zinned:

Jag tror jag har vikt mig mentalt nu...alltså för Link Bracelet. Japp, så är det.

Jag tycker att mitt senaste förvärv, Milanese Loop, är fantastiskt vacker och ett otroligt hantverk...men där är något personligt, oförklarligt, som jag inte riktigt är överens med. Sedan har jag ju HOCO-länken, som nog är den bästa tredjeplats-länk man kan ha samt att jag har en mycket fin länk från en tysk tillverkare med specialadaptrar med "fjäderpinne". Utöver det har jag en tredjeparts-milanese på ingång, mest för att jag var nyfiken på den

Totalt har jag spenderat ca 4000 kr på dessa metallänkar och jag känner nej, jag säljer dem och köper en Link Bracelet genom att lägga ut en tusenlapp till. Alla länkarna jag har är kanonfina i sig själv men anledningen till försäljningen är för att jag känner att jag inte kommer att byta så ofta så att det rättfärdigar att ha alla.

Vem vill köpa av mig?

Ping @grenhall

Kan du inte göra en liten lista med små bilder och ca priser.
Kan kanske vara intresseras, men du har väl ing space grå efter vad jag förstått, men kanske blir sugen oavsett

Ursprungligen av grenhall:

Haha jahadu... 500:- för Milanese.

Jag skojar bara. Men helt ärligt Milanese år jag nog intresserad av. Men jag känner spontant att jag avbryter all form av tredjepartsförsök framåt. Ingen lever upp till Apples kvalitetskänsla. Har burit Classic Buckle konstant sedan jag köpte det av adress@mac och ja. Det är fasen svårslaget med Apple original. Kan inte tänka mig att någon annan tillverkare kan konkurrera i dagsläget.

Börjar känna likadant - sedan jag fick min Läderloop. Det är ngt med Apples kvalitet och design på armbanden och länkarna. Sköna att bära - lätta att sätta på och snygga. Undantaget HOCO som jag tycker känns bra - men samma där - den mäter sig säkert inte med motsvarande Apple. Dom är dyra - ja - men i relation till vad man får - ändå väl värda pengarna. Att jag sedan kunde glädja @grenhall med Classic armbandet är ju bara roligt. Den ersätts ju nu av Läderloopen. Den är bland det skönaste i armband jag haft runt handleden. Innan dess var det jubilee länken till min Rolex DJ - som nu inte får mycket armtid. Just det där följsamma i armbandet/länken. Känns knappt att man har den på. Jag skall kolla på länken och Milanesen i butik när dom kommer till Sverige - så blir det kanske en till. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-28 12:48
Ursprungligen av CekariYH:

Kan du inte göra en liten lista med små bilder och ca priser.
Kan kanske vara intresseras, men du har väl ing space grå efter vad jag förstått, men kanske blir sugen oavsett

Vad sägs om 800 för HOCO-länken och 1100 för den andra? Det är vad jag har betalat.

Ursprungligen av zinned:

Vad sägs om 800 för HOCO-länken och 1100 för den andra? Det är vad jag har betalat.

Har köpt Hoco länken så ni andra slipper fundera

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-29 16:19

Var ni intresserade av att köpa min Milanese Loop?

@frazze @ndreas

Ursprungligen av zinned:

Var ni intresserade av att köpa min Milanese Loop?

@frazze @ndreas

Jag? Nej tack Har redan haft en och den är för mjäkig. Kör SS länk

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-29 17:02
Ursprungligen av @ndreas:

Jag? Nej tack Har redan haft en och den är för mjäkig. Kör SS länk

SS-länk? Vad är en SS-länk?

Ursprungligen av @ndreas:

Jag? Nej tack Har redan haft en och den är för mjäkig. Kör SS länk

Vad är SS länk ? Apple Länkarmband och är i SS. Pris < 5000kr - Är det den modellen du menar.

Ursprungligen av adress@mac:

Vad är SS länk ? Apple Länkarmband och är i SS. Pris < 5000kr - Är det den modellen du menar.

Boett i Rostfritt stål japp

Ursprungligen av @ndreas:

Boett i Rostfritt stål japp

Vadå boett i rostfritt stål ? Du skriver SS länk - vad är det undrar jag ? Lite äpplen och päron. ?

Ursprungligen av adress@mac:

Vadå boett i rostfritt stål ? Du skriver SS länk - vad är det undrar jag ? Lite äpplen och päron. ?

Stainless Steel

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-06-29 11:39

Varför är det rea på Apple Milanese? Billigaste som jag hittat på svenska webben är 599:- + frakt.

Ursprungligen av frazze:

Varför är det rea på Apple Milanese? Billigaste som jag hittat på svenska webben är 599:- + frakt.

Kina kopior

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-06-29 11:51
Ursprungligen av @ndreas:

Kina kopior

Ja, nu har jag tittat närmare på bilden av själva armbandet. Det är ju mycket större ringar i det än i Apples original. Trots att det ursprungliga priset hos bla CDON och Fyndiq låg på 1999SEK.

Ursprungligen av frazze:

Ja, nu har jag tittat närmare på bilden av själva armbandet. Det är ju mycket större ringar i det än i Apples original. Trots att det ursprungliga priset hos bla CDON och Fyndiq låg på 1999SEK.

Det är väl dinaklockor som står som försäljare ? oavsett vet att jag var i kontakt med ett annat företag som också listade dessa och använde Apple som ursprung. Men efter mitt påpekande och de kollat upp så togs de bort. CDON säljer ju från flera underleverantörer och har inte koll på vad som är äkta och inte, de litar ju på beskrivningen bara. Lätt att bli lurad/besviken

Ursprungligen av frazze:

Varför är det rea på Apple Milanese? Billigaste som jag hittat på svenska webben är 599:- + frakt.

Skräpkopior. Om det på Tradera du såg det - så har folk redan reagerat/anmält. Förmodligen blev dom svarta på handleden.......

Senast redigerat 2015-06-29 16:46
Bevaka tråden