Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Mail i 10.10.4

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-07-03 10:40

Hej!
Jag hittade inga andra trådar som hade med senaste uppdateringen till 10.10.4 och Mail att göra så jag skriver nytt.

Efter att jag uppgraderade till 10.10.4 i går så funkar Mail väldigt dåligt, egentligen inte alls. Jag ser i princip inga gamla mail. Jag får 'notiser' i de olika brevlådorna att jag har nya mail men jag kan inte 'öppna' någon av brevlådorna.

När jag vill se samtliga nya mail från alla brevlådor/konton så ser jag bara några få och det verkar som att Mail nästan har slumpat fram vilka mail som ska synas i Inkorgen.

Efter att jag kontrollerade och reparerade skivbehörigheter så dök det upp några fler mail i Inkorgen men låååångt ifrån alla.

Är det någon som har varit med om liknande och i så fall har något tips på hur jag kan lösa mitt problem?

Kan jag återställa endast Mail från i onsdags från min TimeCapsule/TimeMachine? Jag har aldrig återställt ett enskilt program tidigare så jag vet inte hur det funkar och VAD jag i så fall ska återskapa när det gäller mail.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-07-03 11:08

För övrigt så ligger inte Mail och tokjobbar när jag klickar på något eller ber om något. Man kunde ju tänka sig att den jobbar i bakgrunden men Mail har 0% Processor i Aktivitetskontrollen så Mail verkar tro att allt är som det ska. )

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-07-03 11:12

Om jag ska återskapa från Time Machine, är det då alla filer i mappen /Users/andersbackstrom/Library/Mail som jag ska återskapa?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-07-03 11:59

...och så här ser det ut nu när jag startat om. Inte ett mail syns i Inkorgen trots att Mail säger att jag har 29 nya!!!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-07-03 11:59

Har du byggt om mailboxarna?
Menyn Brevlåda - Bygg om

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-07-03 13:15

Det har jag inte försökt. Nu verkar det inte behövas då Mail efter ett otal omstarter och tvångsavslutningar verkar ha spontanläkt. Som det ser ut nu verkar alla gamla mail vara 'tillbaka' och vad jag kan se fungerar det normalt.

Men tack för visat intresse. )

Jag har exakt samma problem sedan en tid tillbaka, med den skillnaden att jag inte ser ett enda mejl, bara markeringarna om hur många som ligger i varje brevlåda. Har reparerat skivtillhörigheter och använt Bygga om brevlåda, men fungerar bara ibland för oftast väljer programmet att inte svara.
Detta är ytterst irriterande, jag kan behöva öppna och tvångsavsluta programmet flera ggr, starta om datorn (hjälper inte alltid) och hålla på ett bra tag innan mejlen visas. Hoppas att ngn kommer på vad man skall göra för att reparera Mail-programmet, har det för övrigt någon maxgräns för hur mycket man kan lagra?

1
Bevaka tråden