Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple backar – artister får betalt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter ett öppet brev från Taylor Swift backar Apple, och meddelar att de kommer att betala artister för tjänsten Apple Music även de första tre månaderna.

Läs hela artikeln här

+

  • Medlem
  • 2015-06-22 14:24

Negativa argumentet om gratismånaderna är ju något som många slagit på stora trumman. Skönt att de valde att "förstöra" det argumentet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-06-22 15:52

Detta var schysst. Om jag öppnar en ny affär och vill erbjuda mina kunder något öppningserbjudande så är det rimligt att jag som affärens ägare står för den pr-kostnaden, inte lägger det på enskilda varuleverantörer. Eventuellt kanske jag får med någon av mina grossister (läs skivbolag) som vill sponsra min nya butiks invigning, men att de enskilda hantverkarna ska släppa sina varor gratis för att jag ska ta marknadsandelar, det skapar ingen bra framtida relation.

Jag tyckte först att Taylor Swift hade en bra poäng och iofs fortfarande har, men efter att ha läst detta på macpro.se: https://www.macpro.se/2015/06/fotograf-ger-ta...
Så på något sätt känns det som att jäntan kastar sten i ett glashus.

1
Bevaka tråden