Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Game of Thrones sätter nytt piratrekord

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Säsongsfinalen av den populära HBO-serien Game of Thrones sätter nytt rekord för illegala nedladdningar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-17 18:55

Hyfsat spoiler på bilden i artikeln...

Kul att kvalitet och kvantitet ibland går hand i hand. Sista avsnittet var riktigt riktigt starkt.

Ursprungligen av Redaktionen:

Säsongsfinalen av den populära HBO-serien Game of Thrones sätter nytt rekord för illegala nedladdningar.

Läs hela artikeln här

Ledsen att vara petig men avsnittet heter inte Mothers Mercy som i plural utan Mother's Mercy som i genitiv.

// mvh, framtida engelsklärare

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Ledsen att vara petig men avsnittet heter inte Mothers Mercy som i plural utan Mother's Mercy som i genitiv.

// mvh, framtida engelsklärare

Helt riktigt! Artikeln är korrigerad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-17 22:53
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Ledsen att vara petig men avsnittet heter inte Mothers Mercy som i plural utan Mother's Mercy som i genitiv.

// mvh, framtida engelsklärare

...men ni fortsätter med spoiler-bilden?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-06-17 23:31
Ursprungligen av zinned:

...men ni fortsätter med spoiler-bilden?

En trött Stannis vid ett träd, hur mycket spoilar det?

Mer ontopic, de kunde nog minska piratkopieringen ganska kraftig genom att titta på hur netflix sköter sina appar.

Och helt klart sämsta säsongen. Jag förstår att de ändrar från böckerna, men de har plockat bort så mycket, och ändrat en del karaktärer så mycket att det är en totalt annan story nu. Och inte en bättre story...

Ursprungligen av zinned:

...men ni fortsätter med spoiler-bilden?

Det är en promobild från HBO själva, material distribuerat innan avsnittet sändes. Så mycket spoiler är det inte tycker jag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-17 23:33
Ursprungligen av Json_81:

En trött Stannis vid ett träd, hur mycket spoilar det?

Jag tänker inte dra det vidare med risk för ytterligare spoiler men har du sett de sista avsnitten så vet du, bilden är öppen för tolkning. Lättare att då ta en annan bild så slipper man riskera spoilern?

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det är en promobild från HBO själva, material distribuerat innan avsnittet sändes. Så mycket spoiler är det inte tycker jag.

Ok, your call

Ursprungligen av Json_81:

Mer ontopic, de kunde nog minska piratkopieringen ganska kraftig genom att titta på hur netflix sköter sina appar..

Tror inte HBO vill minska piratkopieringen vid det här laget. Ger ju rätt mycket PR minst sagt.

Ursprungligen av Json_81:

Och helt klart sämsta säsongen. Jag förstår att de ändrar från böckerna, men de har plockat bort så mycket, och ändrat en del karaktärer så mycket att det är en totalt annan story nu. Och inte en bättre story...

Håller inte med om att det skulle vara den sämsta säsongen snarare så är det en av de bättre även om det var några mindre starka avsnitt i början av säsongen.
Storyn kanske inte är bättre än i böckerna nu men den är inte mycket sämre. Jag tycker seriens skapare D&D lyckats över förväntan på de flesta plan med tanke på hur svårt det är att filma dessa kolossala berättelser. Rollbesättningen är dessutom i de flesta fall helt fenomenal tyvärr så har ju en del skådisar bytts ut på att de erbjudits andra roller etc
Tänk också att GoT är en relativt billig produktion hela säsongen kostar mindre än många Hollywood-filmer att producera.

Ursprungligen av Perobous:

Tänk också att GoT är en relativt billig produktion hela säsongen kostar mindre än många Hollywood-filmer att producera.

Allt är relativt, GoT är väl den dyraste produktionen någonsin så det är väl inte speciellt relativt till något (förutom att den är dyrast).
Men nu handlar väl tråden om att GoT sätter nytt rekord i piratkopiering så låt den göra det, och inte om dess budget eller hur bra/dålig den är.

Ursprungligen av Perobous:

Tänk också att GoT är en relativt billig produktion hela säsongen kostar mindre än många Hollywood-filmer att producera.

Du måste jämföra med andra TV-serier - inte med filmer.

GoT är som en restaurang som alla dina kompisar tipsat om och sen när du kommer dit så är det fin inredning men låååångsam service och ganska smaklös mat. Men dom har en dessert som är fantastisk så du glömmer allt det andra när du går därifrån och börjar längta efter nästa besök.

Ursprungligen av jurassic579:

GoT är som en restaurang som alla dina kompisar tipsat om och sen när du kommer dit så är det fin inredning men låååångsam service och ganska smaklös mat. Men dom har en dessert som är fantastisk så du glömmer allt det andra när du går därifrån och börjar längta efter nästa besök.

Ingen dum liknelse:)

Jag tror att nästa säsong blir "examensprovet". Så här långt har jag känt till huvuddragen i historien men nu är vi alla på okända marker...

Ursprungligen av jurassic579:

GoT är som en restaurang som alla dina kompisar tipsat om och sen när du kommer dit så är det fin inredning men låååångsam service och ganska smaklös mat. Men dom har en dessert som är fantastisk så du glömmer allt det andra när du går därifrån och börjar längta efter nästa besök.

Ingen vidare liknelse eftersom GoT varken kan sägas vara smaklös eller långsam iaf inte i jämförelse med de flesta andra "historiska" Tv-serier och om man är intresserad av serien någotsånär. Är man inte det visst, men det gäller ju alla andra serier också

Ursprungligen av Perobous:

Ingen vidare liknelse eftersom GoT varken kan sägas vara smaklös eller långsam iaf inte i jämförelse med de flesta andra "historiska" Tv-serier och om man är intresserad av serien någotsånär. Är man inte det visst, men det gäller ju alla andra serier också

Fast "historiska tv-serier" är inte kategorin som jag skulle placera en serie med drakar och "white walkers" i... Jag ser det som fantasy som utspelas i en feodal värld som inte är vår.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-18 10:04
Ursprungligen av jurassic579:

GoT är som en restaurang som alla dina kompisar tipsat om och sen när du kommer dit så är det fin inredning men låååångsam service och ganska smaklös mat. Men dom har en dessert som är fantastisk så du glömmer allt det andra när du går därifrån och börjar längta efter nästa besök.

Helt korrekt likelse, så när som på att man nu efter flera besök inte är så sugen på att komma tillbaka då man har fått nog av för långsam service och smaklös mat

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-06-18 19:11
Ursprungligen av zinned:

Jag tänker inte dra det vidare med risk för ytterligare spoiler men har du sett de sista avsnitten så vet du, bilden är öppen för tolkning. Lättare att då ta en annan bild så slipper man riskera spoilern?

Jag hade sett avsnittet när jag skrev, tycker ändå inte det är en spoiler, kan tolkas hur som helst.
Och är man rädd för spoilers ska man hålla sig långt borta från artiklar om serien.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-18 23:19
Ursprungligen av Json_81:

Jag hade sett avsnittet när jag skrev, tycker ändå inte det är en spoiler, kan tolkas hur som helst.
Och är man rädd för spoilers ska man hålla sig långt borta från artiklar om serien.

Jag har också sett avsnittet och är av motsatt åsikt.

Att inte presentera spoilers tillhör vett och etikett, finns ingen anledning att hålla sig borta från trådar pga sådan "risk".

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-06-19 00:16
Ursprungligen av zinned:

Jag har också sett avsnittet och är av motsatt åsikt.

Att inte presentera spoilers tillhör vett och etikett, finns ingen anledning att hålla sig borta från trådar pga sådan "risk".

Så om du spelat in en fotbollsmatch för att kolla dagen efter så blir du arg för att du surfar in på aftonbladet och resultatet står högst upp?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-19 08:45
Ursprungligen av Json_81:

Så om du spelat in en fotbollsmatch för att kolla dagen efter så blir du arg för att du surfar in på aftonbladet och resultatet står högst upp?

Det var ju en helt värdelös jämförelse. I en tråd i ett forum som handlar om en specifik serie så finns det ju en oskriven regel om att man inte presenterar spoilers, om nu inte tråden deklarerar att sådana kan förekomma. En tidning tar däremot ingen sådan hänsyn, den är tillför att presentera nyheterna rakt upp och ner för massorna.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-06-20 12:44
Ursprungligen av zinned:

Det var ju en helt värdelös jämförelse. I en tråd i ett forum som handlar om en specifik serie så finns det ju en oskriven regel om att man inte presenterar spoilers, om nu inte tråden deklarerar att sådana kan förekomma. En tidning tar däremot ingen sådan hänsyn, den är tillför att presentera nyheterna rakt upp och ner för massorna.

Nu tycker jag fortfarande inte det här är en spoiler, men jo, det är en helt relevant jämförelse.
Är man rädd för spoilers så undviker man nyheter om serien, oskrivna regler som någon hittat på eller inte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-20 12:46

Förstår du inte att man kan ta hänsyn mot läsarna när det är aktuellt så kan jag inte göra något åt det, lägger inte mer tid på att förklara.

/ignore

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-06-20 12:48
Ursprungligen av zinned:

Förstår du inte att man kan ta hänsyn mot läsarna när det är aktuellt så kan jag inte göra något åt det, lägger inte mer tid på att förklara.

/ignore

Ignorera bäst du vill.

*SPOILER*

Det finns dessutom inget att spoila egentligen, serien visar inte vad som händer, och det framgår inte från de annorlunda händelserna i böckerna heller.

1
Bevaka tråden