Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Emagic Logic på G5

Tråden skapades och har fått 98 svar. Det senaste inlägget skrevs .


Där fick du till det!

Ursprungligen av Martin Pettersson:


Där fick du till det!

Visst vore det bra när ideérna tryter att bara trycka på en knapp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-04 21:54

Jag tycker det ser helt perfekt ut! Till skillnad från Cubase som ser ut som nån psykadelisk trip, usch

Funkar Logic 7 Pro/Express bra på en Powerbook 1.5ghz?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-04 23:16
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Funkar Logic 7 Pro/Express bra på en Powerbook 1.5ghz?

Det borde det göra. Switchade själv från Cubase SX> Express när 7an kom. Det bästa jag gjort! Kör det på en iBook G4 933, det funkar finfint. Såvida du inte fyller hela projektet med mjukvarusynthar, då kan det bli segt & du får "frysa"...

Tycker också att det vore kul att se motsvarande test på en PB.

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Funkar Logic 7 Pro/Express bra på en Powerbook 1.5ghz?

Det beror på hur du vill arbeta. Själv har jag en PB 12'', 1.33 GHz, 1,25 Gig RAM. Jag använder Logic Pro för låtskrivning och preproduction av låtar. Till det funkar den utmärkt. Men riktigt tunga och stora projekt få den att gå på knäna.

En väldigt ovetenskaplig uppskattning är att min burk räcker till mellan 15 och 20 ljudspår med inte alltför många tunga pluggar samt 4-8 Audio Instrumets.

/Jont Olof

Jag måste bara göra ett inlägg här... jag vill ponjektera att jag inte försöker tvinga någon att tycka något ... bara helt enkelt mina erfarenheter av att ha varit en Cubase + PC snubbe till att blivit en frälst Logic + Mac användare ...

Faktum är att jag är en föredeta mac hatare .. numera en mac älskare och pc hatare istället ..
jag har jobbat i cubase i många år .. längre tillbaka tills innan VST ens var uppfunnet ..

det enda jag vill säga är G5 + Logic = nirvana .... så enkelt är det ..
När jag låg på Fluid Records (doterbolag till Stockholm) så var jag den enda utav Earthbound, Richi, Antiloop, Pinocchio mf.. som inte körde logic ...

nu är det logic som gäller för mig... jag tror att man måste se vad proffsen använder och varför .... svaret blir alltid MAC + LOGIC ...

frågan man skall ställa sig är: Vad är det som spelar mest roll. Hur bra musik jag gör eller vilket program/hårdvara jag jobbar med .... självklar är ju svaret musiken i första hand!

desutom när man skall remixa åt större artister så får man alltid materialet nummera som logic fil så.... i rest my case

cubase snyggt .. visst men logic har sin charm .. och det är ju musik vi gör så programmet behöver ju itne vara någon j*vla picasso tavla ..

för er som jobbar SERIÖST med musik på PC med Cubase ... jag har ett ord. BYTT !!! . Det kostar men kostnaden är inget mot hur mangå låtar jag personligen förlorat på att min gammla pc crashat eller att jag fått virus ...

ps. MAC + LOGIC + TC POWERCORE (med AccessVirus PowerCore Edition) = SUPERNIRVANA

Om du vill diskutera mer musikproduktion är du välkommen till 99musik.com!

Bevaka tråden