Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera Homekit-prylar lanserade

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu lanseras flera Homekit-prylar som låter användare styra lampor, lås och annat till det smarta hemmet via sin Iphone eller Apple TV.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-03 12:20

Svindyra HomeKit-produkter.

Bara för att man kan stoltsera med att få branda dem "Works with Apple HomeKit" så är det inte per definition en Premium-produkt, än mindre än Apple-produkt, vilket tillverkarna verkar tro med de priser de håller. Löjligt.
Jag har svårt att se mig köpa någon av dessa produkter tills priserna har blivit mer verklighetsanpassade, t o m svårt att se dessa tillverkare få någon som helst volym i försäljningen över lag med dessa priser.

Nej, fler tillverkare behöver ge sig in i leken och pressa ner dessa väldigt överdimensionerade priser.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2015-06-03 12:48

Spännande. Om nu HomeKit kommer lira tillsammans med min Fibaro HC2 blir iaf jag överlycklig. Vill så gärna använda Siri istället för Lili som är helt oduglig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-03 13:08

Frågan är hur detta Siri-stöd fungerar. Jag är inte alls påläst, hur upplägget med Siri mot en produkt egentligen? Det måste väl vara tal om någon registrering i HomeKit-appen som sedan har all data om den aktuella produkten "på lager" och då kan hantera det...eller?

Ursprungligen av zinned:

Frågan är hur detta Siri-stöd fungerar. Jag är inte alls påläst, hur upplägget med Siri mot en produkt egentligen? Det måste väl vara tal om någon registrering i HomeKit-appen som sedan har all data om den aktuella produkten "på lager" och då kan hantera det...eller?

Som det ser ut nu ställer man in sin Homekit-pryl via respektive pryls egen app (Apple har ingen Home-app än, men kanske kommer en sådan med IOS 9). När det är klart, finns det en "Siri Integration"-skärm i appen där man kopplar prylarna till Siri. Här går det också att bestämma om fler än en användare ska kunna kontrollera sakerna. När allt är fixat förstår Siri egenvalda namn för prylar, rum och zoner (grupperar flera rum) i huset. "Släck lampa a" eller "tänd huset" kommer släcka bara "lampa a" respektive tända alla lampor i zonen "huset".

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-03 14:11

Ok, jag visste inte att man själv kunde definiera själva kommandona som ska gälla för respektive produkt.

Varför är det en Philips Hue-lampa på bilden som illustrerar artikeln? Jag kan inte se nånstans att Philips är med på Homekit-tåget.

Ursprungligen av Sir N.:

Varför är det en Philips Hue-lampa på bilden som illustrerar artikeln? Jag kan inte se nånstans att Philips är med på Homekit-tåget.

Philips Hue integrates with Apple Watch to instantly deliver personalized lighting experiences.

Citat:

As a part of a seamless ecosystem covering bulbs, lamps and controls, as well as integration with the Apple HomeKit; Philips Hue offers new lighting experiences that are personal to you.

Ursprungligen av Redaktionen:

Nu lanseras flera Homekit-prylar som låter användare styra lampor, lås och annat till det smarta hemmet via sin Iphone eller Apple TV.

Läs hela artikeln här

Det kommer ta lång tid innan den Svenska marknaden fylls med produkter som vi kan använda, jag kommer fortsätta att köra min Telldus net, dock hoppas jag att dom anpassar sin app för applewatch.

1
Bevaka tråden