Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

konfigurera macen mot bostream adsl

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-13 09:36

har haft telia adsl innan men bytt till bostrem nu hur gör jag för att konfigurera macen så att man kommer ut? kör 10.2 och har ett alcatel speedtouch home modem...

är man uppkopplad hela tiden?

Japp, du behöver inte logga in på någon sida eller något sånt.

jepp du är uppkopplad hela tiden.
Det enda du behöver göra är att konfigurera dina nätverksinställningar enligt avtalet du fått från Bostream.

Lycka till!
Micke

  • Oregistrerad
  • 2003-10-13 11:45

gör jag det via PPPoe i nätverksinställningar? fick bara login och password av bostream

  • Medlem
  • 2003-10-13 12:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av revolver
gör jag det via PPPoe i nätverksinställningar? fick bara login och password av bostream

Japp. Välj att visa status i menyraden så har du alternativen lättillgängliga. Du kan även välja att ansluta automatiskt.

/majk

  • Medlem
  • London
  • 2003-10-13 13:21

Ett tips är att läsa instruktionerna du fick av Bostream, där står det att du ska logga in på modemet och ladda in en fil från CD'n som följde med. Sen ska du skriva in användarnamn och lösenord. Modemet loggar sen in automagiskt...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-13 21:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av keysendal
jepp du är uppkopplad hela tiden.
Det enda du behöver göra är att konfigurera dina nätverksinställningar enligt avtalet du fått från Bostream.

Lycka till!
Micke

jag fick inte med några inställningspapper med mitt avtal, bara login och password

iom att jag kört telias adsl innan så hade jag ju ett modem innan, vetifan vad jag gjort av den tillhörande cd som jag fick med modemet

skall jag bara gå in under nätverksinställningar/PPPoE och fylla i eller skall jag fixa en fil att ladda upp i mitt modem? lite olika förslag här...

någon som vet var man kan ladda ner denna .ini filen? kanske tom har en att maila mig revolver@home.se vore juste börjar tröttna på att sitta med modemet som är i datorn, man vänjer sig lätt med adsl vågar inte tänka på hur det skulle vara att gå tillbaka till sitt 2400 som man startade med

  • Oregistrerad
  • 2003-10-13 21:41

Fyll i namn och lösenord i PPPoE och vänta på att du får ett ip-nummer...

(väntan kan bli en stund om du har osis...)

Det verkar som saker förbättras. På mitt bosream måste jag skriva in allt manuellt.

Sedan pinga.

Sen funkar det.

När jag fick det, ville det inte funka alls.
Då ringde jag support, som jag naturligtvis fick betala, och efter en timmes pladder kom dom fram till att dom inte kunde ge macsupport.

Nåja, dom verkar ha blivit klokare.

Daniel

  • Oregistrerad
  • 2003-10-14 14:20

använder ni samma modem som mig?

  • Medlem
  • London
  • 2004-03-24 19:37

Jag har precis gjort som du, beställt iStream men köpt modemet begagnat. Jag fick .ini-filen av min mamma som har samma abonnemang. Vet inte annars hur man ska konfigurera modemet eftersom det inte finns någon pppoe inställning per default. Vill du fortfarande ha .ini-filen så kan du ju höra av dig.

1
Bevaka tråden