Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Episodiska spel öppnar för kreativa möjligheter"

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Spel uppdelat i kortare episoder ger utvecklare möjlighet att leka med berättelsen och den dramatiska formen, men det innebär också utmaningar. 99mac:s redaktör samlar tankarna om spelvärldens nya trend.

Läs hela artikeln här

Samtidigt känns det som att spelmakarna får en lätt utväg med cliffhangers, t ex senaste delen utav Life is Strange (vars huvudkaraktär kallas Max) kändes mest som en transportsträcka till avsnittets slut. Så sett, ett slut som gör att jag väntar spänt på nästa avsnitt, så vem är jag att klaga.

Ursprungligen av irrelogical:

Samtidigt känns det som att spelmakarna får en lätt utväg med cliffhangers, t ex senaste delen utav Life is Strange (vars huvudkaraktär kallas Max) kändes mest som en transportsträcka till avsnittets slut. Så sett, ett slut som gör att jag väntar spänt på nästa avsnitt, så vem är jag att klaga.

Ja jag håller med - precis som i en tv-serie där vissa avsnitt oftast känns som långsamma transporter till en rafflande final. Särskilt några av Telltales tidigare spel led hårt av detta tyckte jag (ex Tales of Monkey Island, Back to the Future).

Efter en lite seg start har däremot Life is Strange verkligen fångat mig! Episod tre kom förra veckan, och jag letar bara efter tid att ta mig an det.

1
Bevaka tråden