Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Modern version av Kitcam?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Min älskade app Kitcam som inte längre finns att ladda ner är den jag använder mest för fotandet. Filterbaserad app som dessvärre är lite av åldern då bolaget köptes upp av Flickr. Nu för tiden är det lite suddiga bilderna och bruset har ibland gått till nya höjder. Vet någon om en app som denna som inte är nerlagd?

Bild 1 är tagen med Kitcam.
Bild 2 med Apples egna.

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2015-05-19 08:38

Nya versionen av Kitcam heter numera Kitcamera : https://itunes.apple.com/se/app/kitcamera./id...

Ursprungligen av Nale72:

Nya versionen av Kitcam heter numera Kitcamera : https://itunes.apple.com/se/app/kitcamera./id...

Har du prövat den? Väldigt dyr om du frågar mig, med tanke på att det finns köp-inuti-app?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-05-19 09:19
Ursprungligen av Nale72:

Nya versionen av Kitcam heter numera Kitcamera : https://itunes.apple.com/se/app/kitcamera./id...

Kitcamera är INTE en ny version av Kitcam.

Kitcam köptes upp av flickr, Kitcamera är en produkt av Sebastian Short. Sen huruvida han stulit/lånat/inspirerats av Kitcam är upp för var och en att tolka. Jag anser att det är en ripoff, som profiterar på det tomrum som Kitcam lämnade efter sig.
Och framförallt en kass app som inte kan mer än random fotoapp, och dessutom saknar många av de funktioner som gjorde Kitcam så bra (justeringspenslar, vitbalans, levels, video FPS etc).

Den app som fått ta över efter Kitcam på min mobil är Snapseed..

Kitcam RIP.

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2015-05-19 09:24
Ursprungligen av D_Odell:

Har du prövat den? Väldigt dyr om du frågar mig, med tanke på att det finns köp-inuti-app?

Har bara testat den med någon enstaka bild men inte botaniserat runt tillräckligt för att ge en recension. Jag skaffade den när den fanns som gratis nedladdning via "Dagens app" eftersom jag hade den gamla versionen sedan tidigare. Jag har under mina sporadiska test inte stött på det som ska vara "köp-inuti-app". Men det finns vansinnigt många inställningar och finesser och jag har som sagt testat långt ifrån allt.

Det jag använt den för framför allt är vid foton i väldigt dåligt ljus med Kitcameras Night-snap eller long shutter samt möjligheten att ta bilder i 16:9 när jag så önskar.

Bifogar en bild tagen med Kitcam (eller Kitcamera, kommer inte ihåg). När jag försökte ta med Apples kamera-app blev det i princip helt kolsvart och lasern syntes inte alls. (Grön laser från Carolina Rediviva i Uppsala under "ljusveckan", tagen från Stavby, ca 3 mil från Carolina).

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2015-05-19 09:33
Ursprungligen av reboot81:

Kitcamera är INTE en ny version av Kitcam.

Kitcam köptes upp av flickr, Kitcamera är en produkt av Sebastian Short. Sen huruvida han stulit/lånat/inspirerats av Kitcam är upp för var och en att tolka. Jag anser att det är en ripoff, som profiterar på det tomrum som Kitcam lämnade efter sig.
Och framförallt en kass app som inte kan mer än random fotoapp, och dessutom saknar många av de funktioner som gjorde Kitcam så bra (justeringspenslar, vitbalans, levels, video FPS etc).

Den app som fått ta över efter Kitcam på min mobil är Snapseed..

Kitcam RIP.

Där ser man, då ber jag om ursäkt för att har förlett er här. Kitcamera ser väldigt mycket ut som Kitcam och även om layouten/menyerna skiljer sig lite är de väldigt lika Kitcam. Som sagt har jag inte testat runt och vet inte riktigt vad som skiljer sig. Däremot finns det dock vansinnigt många mer inställningsmöjligheter än i den inbyggda fotoappen.

Ursprungligen av reboot81:

Den app som fått ta över efter Kitcam på min mobil är Snapseed..

Njaa. Snapseed tog också sig till graven med omdesignen av appen. Den var lika superb som Kitcam var innan Snapseed uppdaterades. Google [facepalm]...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-05-19 13:07
Ursprungligen av D_Odell:

Njaa. Snapseed tog också sig till graven med omdesignen av appen. Den var lika superb som Kitcam var innan Snapseed uppdaterades. Google [facepalm]...

Det åsikten (bättre innan appen gjordes om) har jag hört från flera ställen.
Vad rekommenderar du att man skall köra med istället?

Senast redigerat 2015-05-19 21:16
Ursprungligen av reboot81:

Det åsikten (bättre innan appen gjordes om) har jag hört från flera ställen.
Vad rekommenderar du att man skal köra med istället?

Ja säg det.. Idag är det Kitcam sedan PS Thouch för min del. Men tar gärna emot tips!

1
Bevaka tråden