Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strul vid byte från iPhoto till bilder - kan ej importera bilder från iPhone & Bilder hänger sig

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppdaterade nyligen till nya OS, lyckades skapa bibliotek i nya programmet Bilder som ersatt iPhoto, men kan ej importera nya bilder från iPhone (eller se dem). Efter en seg koppling visar datorn att det finns 200 nya bilder, jag klickar importera och sen tror man att den går igång. Den stod så hela natten, men visade bara en helt vit sida i Bilder. När jag kopplade loss mobilen imorse så fick jag varning för att jag skulle avbryta överföringen... tips någon? har gjort otaliga omstarter och tvingats starta om datorn varje gång eftersom bildprogrammet hänger sig och vägrar stänga ner på annat sätt än genom en reboot. Tacksam för förslag.

Prova att skapa ett nytt Bilder-bibliotek.

https://support.apple.com/sv-se/HT204410

Om det funkar att få in iPhone-bilderna där, så kan du sedan försöka importera de gamla bilderna från ditt gamla iPhoto-bibliotek.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2015-09-16 22:28

Jag har tyvärr missat övergången från iPhoto till Bilder. Idag när jag skulle kolla några bilder och var tvungen att starta Bilder ville programmet bara acceptera ett av mina två bildbibliotek. Har någon något förslag på hur jag ska göra för att kunna se även det andra?
Nu finns ju inte iPhoto längre, så jag vet inte hur jag ska kunna importera dem till Bilder. Förslag någon?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-09-17 09:29
Ursprungligen av tokmarre:

Uppdaterade nyligen till nya OS, lyckades skapa bibliotek i nya programmet Bilder som ersatt iPhoto, men kan ej importera nya bilder från iPhone (eller se dem). Efter en seg koppling visar datorn att det finns 200 nya bilder, jag klickar importera och sen tror man att den går igång. Den stod så hela natten, men visade bara en helt vit sida i Bilder. När jag kopplade loss mobilen imorse så fick jag varning för att jag skulle avbryta överföringen... tips någon? har gjort otaliga omstarter och tvingats starta om datorn varje gång eftersom bildprogrammet hänger sig och vägrar stänga ner på annat sätt än genom en reboot. Tacksam för förslag.

Vad händer om du gör CMD-ALT-ESC (Force Quit Applications) istället för tvingad omstart?

1
Bevaka tråden