Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam uppstart på ny MacBook pro

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag köpte en ny MacBook pro för ca 1,5 vecka sedan. Det är en 13", 3,1 ghz, 16G RAM och 512GB flashminne.

Problemet är att den tar väldigt lång tid att starta upp. Ser man på tester så tar det ca. 15 sek att starta upp datorn, medan min tar hela 30 sek innan ens äpplet kommer fram och ytterligare 10 sek innan man kommer till inloggningen. Alltså ca. 40 sek att starta upp.
De tester jag sett är ju dessutom med en mindre processor, RAM, mm.

Vad kan problemet vara? Bör jag reklamera datorn?

Ursprungligen av Tritorn:

Hej,

Jag köpte en ny MacBook pro för ca 1,5 vecka sedan. Det är en 13", 3,1 ghz, 16G RAM och 512GB flashminne.

Problemet är att den tar väldigt lång tid att starta upp. Ser man på tester så tar det ca. 15 sek att starta upp datorn, medan min tar hela 30 sek innan ens äpplet kommer fram och ytterligare 10 sek innan man kommer till inloggningen. Alltså ca. 40 sek att starta upp.
De tester jag sett är ju dessutom med en mindre processor, RAM, mm.

Vad kan problemet vara? Bör jag reklamera datorn?

Låter som att den inte vet exakt vilken startvolym som den ska leta efter. När du är inne i OS X tar du äpplet i vänstra övre hörnet, väljer systeminställningar, klickar på startskiva och väljer där ditt system som du vill starta från (heter något liknande Macintosh HD OS X 10.10.3). Startar du sedan om bör det gå fortare, tror jag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-28 21:32

Testa först att under Äpplet - Systeminställningar - Startskiva att välja din SSD, och starta om.

Tack för snabbt svar!!

Testade Er rekommendation och nu tog det ca. 5 sek att komma till inloggningen och sedan ca. 5 sek att logga in.

Kanon!

1
Bevaka tråden