Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Textredigerarens iCloud-dokument borta efter uppgradering till Yosemite

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-28 13:14

Jag formaterade nyligen om min iMac och uppgraderade i samband med det från Mavericks till Yosemite. Jag sparade alla mina filer jag behövde på en extern hårddisk, men lämnade mina Textredigerare-filer på iCloud, där allt sparades. Men nu när jag öppnade Textredigeraren på Yosemite så är nästan allt borta. Jag har kollat ~/Bibliotek/Mobile Documents/TextEdit för att se om de fanns där, och även kollat icloud.com, men de finns inte där heller. Som jag förstått det så använde Apple någon annan, separant variant av iCloud innan Yosemite för Textredigerare. Jag har ingen åtkomst till en Mavericks-Mac, så kan inte kolla om jag har tillgång till filerna genom iCloud därigenom. Vet någon om det finns något annat sätt att få filerna dem på?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-04-28 17:26

Har du öppnat ett Finder-fönster och kollar under "iCloud-Drive-> TextEdit" om filerna finns där?
Har du alltid använt samma konto till iCloud?

Ursprungligen av joakimo:

Har du öppnat ett Finder-fönster och kollar under "iCloud-Drive-> TextEdit" om filerna finns där?
Har du alltid använt samma konto till iCloud?

I min iCloud heter mappen "Textredigerare"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-28 17:56
Ursprungligen av joakimo:

Har du öppnat ett Finder-fönster och kollar under "iCloud-Drive-> TextEdit" om filerna finns där?
Har du alltid använt samma konto till iCloud?

Ja, har kollat i den mappen också, och även kollat dolda mapper där, men nej. Har använt samma konto hela tiden ja, dubbelkollade nu för säkerhetskull.

Ursprungligen av CekariYH:

I min iCloud heter mappen "Textredigerare"

Ja, precis, min med. Beror på om man har på engelska eller svenska.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-04-28 18:12
Ursprungligen av CekariYH:

I min iCloud heter mappen "Textredigerare"

Det stämmer! Jag använder OS X på engelska, därav skillnaden.

Jamen, då visste ju ni det redan

1
Bevaka tråden