Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple tjänar mer på Mac än Ipad

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Måndagens kvartalsrapport avslöjar att Mac nu drar in mer pengar än Ipad för första gången på länge.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-04-28 12:53

Att ipad går "dåligt" beror väl sannolikt mest på att det inte finns så mycket anledning att uppgradera.
Min air känns fortfarande toksnabb och 3'an som min dotter fick ta över är fullt duglig med.
Att jag ens uppgraderade till air var en kombination av att behöva mer minne, att det nog var dags för dottern att ha en egen och att jag kunde köpa den i USA när dollarn var billigare..
Den lättare vikten bidrog med, jag läser mycket på den.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-04-28 13:07
Ursprungligen av Json_81:

Att ipad går "dåligt" beror väl sannolikt mest på att det inte finns så mycket anledning att uppgradera.
Min air känns fortfarande toksnabb och 3'an som min dotter fick ta över är fullt duglig med.
Att jag ens uppgraderade till air var en kombination av att behöva mer minne, att det nog var dags för dottern att ha en egen och att jag kunde köpa den i USA när dollarn var billigare..
Den lättare vikten bidrog med, jag läser mycket på den.

Sitter på första generationens iPad mini WiFi, och känner inga behov att uppgradera. Ok jag önskar den hade sim kort, men det är inget problem att koppla via telefonens bluetooth när behovet faller in.

Lär inte bli aktuellt med en ny innan batteriet har gett upp eller man fällt sönder den. Det verkar vara en tålig krabat dessutom, även batteriet. Så det lär ta sin tid.

  • Medlem
  • 2015-04-28 14:45

Ska till lite korkade ekonomer för att benämna iPad som en dålig affär. Avsaknad av tillväxt är inte automatiskt dåligt. Och ännu värre, aktienedgångar för att man inte levt upp till analytikers beräknade mål. Att deras beräkningsmodeller är felaktiga är tydligen otänkbart...

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-04-28 14:59
Ursprungligen av juanito:

Sitter på första generationens iPad mini WiFi, och känner inga behov att uppgradera. Ok jag önskar den hade sim kort, men det är inget problem att koppla via telefonens bluetooth när behovet faller in.

Lär inte bli aktuellt med en ny innan batteriet har gett upp eller man fällt sönder den. Det verkar vara en tålig krabat dessutom, även batteriet. Så det lär ta sin tid.

Saknar du alltså inbyggt simkort? Jag hade det på min första iPad gen 1, men min iPad 4 har bara wifi och jag kunde sakna det förr men iom iOS 8 (eller kom det med iOS 7?) så saknar jag det definitivt inte längre då man kan internetdela direkt i iPadens wifi-inställningar utan att röra iPhonen. (så länge de har samma Apple-id)

  • Medlem
  • 2015-04-28 17:48

Ipad och Mac är i förhållande till iPhone mer sällanköp så att försäljningen på Ipad dalar är inte konstigt. Sedan är säkert marginalen betydligt högre på Mac. Apple Watch blir med en sällanköp jämfört med iPhone. Intressant hur mycket Apple lägger in i årets uppgradering av iPhone och Ipad för att möta konkurrenterna

Köpte min första bärbara Mac i helgen. Den nya trackpaden slår ALLT, precis ALLT på marknaden!

Viss skillnad på vinst och omsättning. Apple tjänar troligen betydligt mer pengar på iPad's än på Macar.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-04-28 20:19
Ursprungligen av EnDumEn:

Saknar du alltså inbyggt simkort? Jag hade det på min första iPad gen 1, men min iPad 4 har bara wifi och jag kunde sakna det förr men iom iOS 8 (eller kom det med iOS 7?) så saknar jag det definitivt inte längre då man kan internetdela direkt i iPadens wifi-inställningar utan att röra iPhonen. (så länge de har samma Apple-id)

iOS8 men jag har 4s med för gammal bluetooth. Tror det är via den som authentikeringen sker, iaf funkar det inte så för mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-04-28 20:23
Ursprungligen av PaO:

Ipad och Mac är i förhållande till iPhone mer sällanköp så att försäljningen på Ipad dalar är inte konstigt. Sedan är säkert marginalen betydligt högre på Mac. Apple Watch blir med en sällanköp jämfört med iPhone. Intressant hur mycket Apple lägger in i årets uppgradering av iPhone och Ipad för att möta konkurrenterna

Marginalerna är väl högst på iPhonen, i.a.f. enl. förståsigpåarna.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-04-28 20:31
Ursprungligen av juanito:

iOS8 men jag har 4s med för gammal bluetooth. Tror det är via den som authentikeringen sker, iaf funkar det inte så för mig.

Där ser man, jag trodde 4S kunde göra sånt då den har bt4 men det är visst bara en del av hand-off-grejerna som funkar med 4S.

  • Medlem
  • 2015-04-28 20:37
Ursprungligen av juanito:

Marginalerna är väl högst på iPhonen, i.a.f. enl. förståsigpåarna.

Det tror jag med och trots framgång och höga vinster så är det Appstore och iPhone som drar in mest kulor och därför tror jag att Apple hoppas mycket på Apple Watch för att ha fler ben att stå på. Skulle iPhone försäljningen minska så kommer det att visas direkt på resultatet

  • Medlem
  • International user
  • 2015-04-28 20:43
Ursprungligen av EnDumEn:

Där ser man, jag trodde 4S kunde göra sånt då den har bt4 men det är visst bara en del av hand-off-grejerna som funkar med 4S.

Däremot om man är nöjd med bluetooth hastigheten så funkar det. Men inte Wifi.

1
Bevaka tråden