Världsklass, Webbhallen! Helt underbar kundservice!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte ny router för ca 3 månader sedan. Valde bland lite dyrare modeller (det landade på ca 2300 kr) för att den skulle ha bra prestanda och "palla trycket" av många anslutna enheter. Men den har inte fungerat så bra. Tar ibland lång tid att ansluta trådlösa enheter. Tappar ibland kontakt med trådlösa enheter. Och på senare tid har den också börjat hänga sig, så att den måste startas om.

Gick till Webbhallen idag. Helt inställd på att den skulle in på undersökning, man skulle vara utan router i 2-3 veckor. Men i stället möts man av: "Ok, vill du byta till samma modell, eller vill du ha något annat?"

Efter att ha tittat på ett par olika modeller så gick jag därifrån med en ny router - av ett annat märke. Och dessutom med ca 150 kr extra på kontot, eftersom den nya var billigare.

Efter tidigare erfarenheter av reklamationsärenden hos andra butikskedjor så är det här något jag inte trodde fanns.

Tack, Webbhallen!

Kul att det finns några ställen med serviceanda kvar.

Liksom när jag skulle aktivera ett nyköpt AppCare för min MPL13 efter ett år och och jag klantigt nog gått över tiden med en knapp vecka. Ett samtal och någon högre upp tillfrågades så fixade det sig. Kallar jag service av Apple.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-27 13:27

Bra att veta att Webbhallen håller bra klass!
Jag fick jättebra service av Apple, när jag var på semester i Bangkok och min iPhone strulade. Halebops service var urusel, men Apple-killen jag pratade med räddade min dag och min semester.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2015-04-27 14:18

Bra av webbhallen.

Kan du dela med dig vilka modeller det gäller?

Ursprungligen av Json_81:

Kan du dela med dig vilka modeller det gäller?

Den som jag lämnade tillbaka var Linksys E8350.
Den som jag nu valde i stället är Netgear R7500.

Men jag tror inte att det är något fel på den Linksys-modellen egentligen. Det var nog något fel på det exemplaret.

Kan återkomma med en liten recension av Netgearen när jag har kommit hem och installerat den.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2015-04-27 16:47

Trevligt att se en tråd som handlar om företag som gjort bra ifrån sig i kundkontakten!
Ofta brukar man mest höra om misslyckade ärenden tycker jag.

Personligen så tror jag att nöjda kunder är bra business, så låt oss hoppas att fler hänger på.

Själv har jag nyligen haft mycket goda erfarenheter av kundkontakt hos bl.a. Netonnet och Tele2! Alldeles nyss så tog datapotten för mitt mobila bredband slut för denna månad (jag har nyss skaffat så det är lite svårt att uppskatta åtgång) men eftersom jag tror att jag i grunden ligger rätt så hjälpte den duktiga kundtjänstrepresentanten mig till en mycket bra lösning, som inte kostade ett nickel för mig. Även tidigare hjälpte de mig att komma till rätta med några detaljer kring abbonemanget på ett sätt som går långt utöver vad jag skulle ha förväntat.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

...Kan återkomma med en liten recension av Netgearen när jag har kommit hem och installerat den.

Första intrycket av Netgearen:
• Bättre gränssnitt för installation och inställningar, jämfört med Linksysen.
• Den känns över lag piggare. T.ex känns det som att det går snabbare för trådlösa enheter att få kontakt och ansluta.

Och nu, bara att hoppas på att den gör sitt jobb, dvs bara går och går, utan strul och stopp.

1
Bevaka tråden