Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backup för videoredigering

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska börja göra en del videoredigering, framförallt kortare filmer och klipp. Antingen i Premiere eller Final Cut (har inte valt klart än).

Till detta räcker inte vår nuvarande backuplösning till.

Ni som redigerar film idag, hur gör ni med backup? Hur mycket går att automatisera och vad behöver jag göra manuellt?

Och hur gör ni med arkivering av färdiga projekt?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-04-24 14:13

Crashplan till NAS som körs med vid specifika klockslag och med andra versionsinställningar än vad man skulle ha för tex vanliga dokument.
Går helt automagiskt, får mail om det skulle gå X antal dygn utan backup.

Ursprungligen av reboot81:

Crashplan till NAS som körs med vid specifika klockslag och med andra versionsinställningar än vad man skulle ha för tex vanliga dokument.
Går helt automagiskt, får mail om det skulle gå X antal dygn utan backup.

Låter ju bra. Vi kör Crashplan redan idag, men till offsiteserver. Har du NAS:en på samma ställe geografiskt? I så fall, hur tänker du kring t ex brand/inbrott?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-04-24 14:43
Ursprungligen av augustekman:

Låter ju bra. Vi kör Crashplan redan idag, men till offsiteserver. Har du NAS:en på samma ställe geografiskt? I så fall, hur tänker du kring t ex brand/inbrott?

Precis ca 25cm från datorn
Kör direkt till Crashplans server oxå. Och när jag dubbelkollar så verkar även TimeMachine suga med sig min Videomapp...
Jag skapar så lite video så att jag kan skicka till molnet, men går man upp i volym så får man tänka om. USB3 diskar som man flyttar manuellt?

I första vändan blir det två externa diskar jag flyttar mellan jobb och hemma varannan dag eller något.

Tack för hjälpen!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-04-29 00:55
Ursprungligen av augustekman:

I första vändan blir det två externa diskar jag flyttar mellan jobb och hemma varannan dag eller något.

Tack för hjälpen!

Två backupdiskar antar jag då? (Scotts Tre-Regel)

Ursprungligen av reboot81:

Två backupdiskar antar jag då? (Scotts Tre-Regel)

Jajemän! Har en "klassisk" Mac Pro med interna hårddiskar för själva materialet.

1
Bevaka tråden