Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ifixit skruvar isär Apple Watch

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

UPPDATERAD. Tekniksajten Ifixit har redan fått tag på en Apple Watch och gör vad de brukar – skruvar isär den.

Läs hela artikeln här

Citat:

Något betyg har Ifixit inte hunnit sätta än, men vi vågar gissa att det blir lågt. Det verkar inte vara en enhet för den som vill skruva själv.

Klockor är rent allmänt inte för de som vill skruva själva

Personligen så har jag ett urmakarset med skruvmejslar som borde fungera men än så länge har jag aldrig klarat av att få ihop en klocka som jag skruvat isär

Edit: Triwing... Nä, har ingen sådan. Jag måste erkänna att jag är imponerad av såväl Apple som får ihop klockan och iFixit som får isär den...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-24 10:36

De skriver att de inte får upp diagnostikporten förrän de kommit in i klockan. På er bild ser det ut som ett litet hål, typ som för SIMkortshållaren på iPhone/iPad...

Ursprungligen av kenjon:

De skriver att de inte får upp diagnostikporten förrän de kommit in i klockan. På er bild ser det ut som ett litet hål, typ som för SIMkortshållaren på iPhone/iPad...

Ja, det tycks som att bara Apple kan öppna den på något sätt. Spännande!

Ursprungligen av BlackSmp:

Klockor är rent allmänt inte för de som vill skruva själva

Nä visst är det väl så. Jag har bytt batterier på mina billiga klockor, men vad jag menar här är att Ifixits betygssystem bara ger höga betyg till saker man kan reparera själv och det är ju verkligen uppenbart att det inte är just någon idé att öppna upp Apple Watch på egen hand.

Ursprungligen av BlackSmp:

Klockor är rent allmänt inte för de som vill skruva själva

Personligen så har jag ett urmakarset med skruvmejslar som borde fungera men än så länge har jag aldrig klarat av att få ihop en klocka som jag skruvat isär

Edit: Triwing... Nä, har ingen sådan. Jag måste erkänna att jag är imponerad av såväl Apple som får ihop klockan och iFixit som får isär den...

Haha, det är du inte ensam om

  • Medlem
  • 2015-04-24 12:03

5 av 10 är ju inte för jävligt, och skärmen och batteriet lär ju vara de komponenter som ryker först.

Ursprungligen av kabex:

5 av 10 är ju inte för jävligt, och skärmen och batteriet lär ju vara de komponenter som ryker först.

Nä, det var inte så illa som jag befarade.

1
Bevaka tråden