Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Goggle meddelar att de blockerat inloggning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Får sedan en tid mail från Google om att de blockerat inloggningsförsök därför att jag använder en "osäker" app. Jag har börjat använda Mail i iPhone/iPad och på mina Macar för att hantera min Gmail. Kan det vara att Google har börjat någon sorts FUD?

Senast redigerat 2015-05-11 14:54
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-04-21 22:52

Får du övriga mail?
Pratar vi den inbyggda mail-appen? Har du uppdatera till senare versioner av iOS? Har du sett över inställningarna? Dubbelkollat så du inte har en gammal enhet inkopplad? (dvs kolla vilka aaktiva sessioner du ha igång mot gmail).

Ursprungligen av reboot81:

Får du övriga mail?
Pratar vi den inbyggda mail-appen? Har du uppdatera till senare versioner av iOS? Har du sett över inställningarna? Dubbelkollat så du inte har en gammal enhet inkopplad? (dvs kolla vilka aaktiva sessioner du ha igång mot gmail).

De blockerade en smula godtyckligt. Jag använder iPhone, iPad, iMac samt ibland Windows (MSIE alt Google beroende på maskin). Det var mest när jag använde min iMacX10.3/safari8 som de blockade. Google verkar ha dömt ut Safari som ‘omodern’. Jag löste det genom att välja en lägre säkerhetsnivå på google-kontot. Sedan dess har inget blockerats. Innan var det minst ett om dan.

  • Medlem
  • 2015-05-11 07:57
Ursprungligen av ArtAudio:

De blockerade en smula godtyckligt. Jag använder iPhone, iPad, iMac samt ibland Windows (MSIE alt Google beroende på maskin). Det var mest när jag använde min iMacX10.3/safari8 som de blockade. Google verkar ha dömt ut Safari som ‘omodern’. Jag löste det genom att välja en lägre säkerhetsnivå på google-kontot. Sedan dess har inget blockerats. Innan var det minst ett om dan.

Safari har såvitt jag vet inte stöd för AES-GCM och är därför omodern, i alla fall har den inte stöd för modernt krypto. Sen om det har något att göra med meddelandet du fick vet jag inte.

1
Bevaka tråden