Acrobat öppnar inte PDF vid dubbelklickning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installerade om Acrobat Pro XI (11.0.03) men nu kan jag plötsligt inte dubbeklicka för att öppna PDF:er. Måste öppna dem inifrån Acrobat. Varför???

Om du markerar en PDF-fil, trycker ⌘+I (i som i Info). Under "Öppna med", vad står där?
Har du startat om datorn? Vad händer när du markerar en fil och trycker ⌘+O (O som i Open)?

Ursprungligen av reboot81:

Om du markerar en PDF-fil, trycker ⌘+I (i som i Info). Under "Öppna med", vad står där?
Har du startat om datorn? Vad händer när du markerar en fil och trycker ⌘+O (O som i Open)?

Jag har ställt in PDF som Acrobatfiler. Väljer jag äpple+O får jag samma startbild som annars: Välj fil att öppna (bif dump)

Mycket märkligt, men enligt Adobe så kan det hända att filer skapade på Windows datorer inte går att öppna genom dubbelklickning.
De rekommenderar att man väljer Arkiv -> Öppna med -> Acrobat. (eller högerklick Öppna med)

Note: In Mac OS, you may not be able to open a PDF created in Windows by double-clicking the icon. Instead, choose File > Open With > Acrobat.

Ursprungligen av reboot81:

Mycket märkligt, men enligt Adobe så kan det hända att filer skapade på Windows datorer inte går att öppna genom dubbelklickning.
De rekommenderar att man väljer Arkiv -> Öppna med -> Acrobat. (eller högerklick Öppna med)

Note: In Mac OS, you may not be able to open a PDF created in Windows by double-clicking the icon. Instead, choose File > Open With > Acrobat.

Ja, skumt. Jag installerade helt enkelt om programmet och då funkade det.

1
Bevaka tråden