Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Acrobat öppnar inte PDF vid dubbelklickning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installerade om Acrobat Pro XI (11.0.03) men nu kan jag plötsligt inte dubbeklicka för att öppna PDF:er. Måste öppna dem inifrån Acrobat. Varför???

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-04-20 19:14

Om du markerar en PDF-fil, trycker ⌘+I (i som i Info). Under "Öppna med", vad står där?
Har du startat om datorn? Vad händer när du markerar en fil och trycker ⌘+O (O som i Open)?

Ursprungligen av reboot81:

Om du markerar en PDF-fil, trycker ⌘+I (i som i Info). Under "Öppna med", vad står där?
Har du startat om datorn? Vad händer när du markerar en fil och trycker ⌘+O (O som i Open)?

Jag har ställt in PDF som Acrobatfiler. Väljer jag äpple+O får jag samma startbild som annars: Välj fil att öppna (bif dump)

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-04-21 01:29

Mycket märkligt, men enligt Adobe så kan det hända att filer skapade på Windows datorer inte går att öppna genom dubbelklickning.
De rekommenderar att man väljer Arkiv -> Öppna med -> Acrobat. (eller högerklick Öppna med)

Note: In Mac OS, you may not be able to open a PDF created in Windows by double-clicking the icon. Instead, choose File > Open With > Acrobat.

Ursprungligen av reboot81:

Mycket märkligt, men enligt Adobe så kan det hända att filer skapade på Windows datorer inte går att öppna genom dubbelklickning.
De rekommenderar att man väljer Arkiv -> Öppna med -> Acrobat. (eller högerklick Öppna med)

Note: In Mac OS, you may not be able to open a PDF created in Windows by double-clicking the icon. Instead, choose File > Open With > Acrobat.

Ja, skumt. Jag installerade helt enkelt om programmet och då funkade det.

1
Bevaka tråden