Defekt Macbook Pro Retina 2012 som Apple vägrar byta ut.

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej, jag äger en macbook pro retina 13" 2012 med uppgraderad processor i7 2,9ghz.
Ända sen jag köpte datorn har den kraschat 3-4 gånger per vecka, slumpmässigt. Jag har provat att göra en komplett formatering med 2 olika OS (Maverick & Yosemite) och datorn kraschat exakt likadant i båda, även utan program som körs.

Jag har varit i kontakt med 3 olika Senior Advisors från Apple och ingen av de verkar ha kompetens till att lösa problemet. Det krävs 3-4 reparationer för att datorn ska kunna bytas ut enligt dem och de 2 gångerna jag har lämnat in den har dem inte bara hittat nåt utan det har även kostat mig 600kr samt 1-2 veckors väntetid för att få tillbaka datorn.

Den första Advisorn bad mig att lämna in den till en auktoriserad verkstad vilket jag gjorde i 10 dagar. De hittade inga problem och de gav mig en kostnad på 600kr (vilket advisorn inte informerade mig om trots att jag har apple care) för att de inte hittade något problem.
- Efter detta slutade han svara mig.

Den andra Advisorn bad mig lämna in en system logg efter en krasch vilket jag gjorde.
- Här slutade hon svara mig också trots att hon lovade att återkomma omedelbart, har gått 2 månader.

Den tredje Advisorn som jag är i kontakt med nu bad mig att köra Apples Capture Data program under en krasch vilket jag gjorde men eftersom programmet kräver att man stoppar det för att spara en logg så går det ju naturligtvis inte för mig då min dator kraschar och startar om. (Borde inte advisorn känna till detta?)

Så jag har lagt ner för mycket tid och pengar på denna datorn och här sitter jag fortfarande med en defekt dator som de vill att jag ska lämna in 2 gånger till och behöva betala en "inget-fel-hittades" avgift vilket jag inte alls har råd med då datorn är mitt jobb.

Detta är uppenbarligen ett hårdvarufel men eftersom Apples Advisors & felsökningsprogram inte kan hitta det så är det inget hårdvarufel enligt deras policy. Så vad kan jag göra i detta läget? Apple Care försvinner i Oktober 2015.

Hej

Dels tycker jag att du ska skriva ett ordentligt brev till Apple, där du beskriver utförligt om ditt ärende. Det måste finnas ett steg upp hos service &reklamation.
Sedan känns det även som att du borde ta kontakt med en konsumentrådgivare.
Du har inte möjlighet att sätta ngn form av kamera vid datorn, så att du kan filma när det händer?
Kanske är svårt att veta, men det kan vara värt ett försök (kanske är vid riktigt hög belastning etc).
Verkar som att serviceverkstäder, både för bilar och tekniska prylar kör korta tester och visar inte felet sig då, så finns det inte.
Tycker att du ska stå på dig! Det brukar vara effektivt att kontakta konsumentverket/rådgivare när man känner sig överkörd..

Lycka till!

Stå på dig. Hör med konsumentvägledaren i din kommun.

Förresten, har du undersökt datorns minnen med memtest?
Har du möjlighet att provköra med andra minnen, eller köra med enbart en minnessticka åt gången? (Förutsatt att du har 2 st installerade. länk

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2015-04-19 16:07

Om detta händer lätt så spela in det med mobilkameran.

Så länge det är ren installation utan några egna applikationer borde de inte kunna skylla på mycket.

Ursprungligen av mattewik:

Hej

Dels tycker jag att du ska skriva ett ordentligt brev till Apple, där du beskriver utförligt om ditt ärende. Det måste finnas ett steg upp hos service &reklamation.
Sedan känns det även som att du borde ta kontakt med en konsumentrådgivare.
Du har inte möjlighet att sätta ngn form av kamera vid datorn, så att du kan filma när det händer?
Kanske är svårt att veta, men det kan vara värt ett försök (kanske är vid riktigt hög belastning etc).
Verkar som att serviceverkstäder, både för bilar och tekniska prylar kör korta tester och visar inte felet sig då, så finns det inte.
Tycker att du ska stå på dig! Det brukar vara effektivt att kontakta konsumentverket/rådgivare när man känner sig överkörd..

Lycka till!

+1 på allt detta.

Ursprungligen av reboot81:

Stå på dig. Hör med konsumentvägledaren i din kommun.

Förresten, har du undersökt datorns minnen med memtest?
Har du möjlighet att provköra med andra minnen, eller köra med enbart en minnessticka åt gången? (Förutsatt att du har 2 st installerade. länk

Det är ju en retina. Om minnena är paj är ju datorn omöjlig att reparera.

Jag har varit med om en liknande process. Felet på datorn som uppstod efter någon timmes användande gick av nån anledning inte att återskapa på verkstaden, men gjorde datorn i princip helt oanvändbar. Jag fick betala en avgift för undersökningen, men de pengarna fick jag tillbaka i ett senare skede. De reparerade datorn tre gånger och ville reparera den en fjärde, men då kontaktade jag konsumentrådgivare som sa att jag inte skulle godkänna reparationen (eftersom datorn fortfarande är min så får de inte försöka reparera den utan mitt godkännande) och efter ett låååångt, jobbigt samtal med nån snubbe hos Apple som tyckte jag var asbesvärlig bad jag att få prata med någon annan och fick då prata med snubbens chef som ganska snabbt återkom med beskedet att jag skulle få en ny dator.
Stå på dig och snacka med konsumentrådgivare är mina tips.

Ursprungligen av Laseranders:

Jag har varit med om en liknande process. Felet på datorn som uppstod efter någon timmes användande gick av nån anledning inte att återskapa på verkstaden, men gjorde datorn i princip helt oanvändbar. Jag fick betala en avgift för undersökningen, men de pengarna fick jag tillbaka i ett senare skede. De reparerade datorn tre gånger och ville reparera den en fjärde, men då kontaktade jag konsumentrådgivare som sa att jag inte skulle godkänna reparationen (eftersom datorn fortfarande är min så får de inte försöka reparera den utan mitt godkännande) och efter ett låååångt, jobbigt samtal med nån snubbe hos Apple som tyckte jag var asbesvärlig bad jag att få prata med någon annan och fick då prata med snubbens chef som ganska snabbt återkom med beskedet att jag skulle få en ny dator.
Stå på dig och snacka med konsumentrådgivare är mina tips.

Var i kontakt med en konsumentrådgivare nu (tack för tipset) och de bad mig att ta kontakt med apple med bevismaterial och kommer vi fortfarande inte fram till någon lösning så gör jag en anmälan till ARN.

  • Medlem
  • 2015-04-20 10:34
Ursprungligen av davitto:

anmälan till ARN.

ARN har ju tyvärr hutlöst lång handläggningstid på sina ärenden.

Ursprungligen av davitto:

Hej, jag äger en macbook pro retina 13" 2012 med uppgraderad processor i7 2,9ghz.
Ända sen jag köpte datorn har den kraschat 3-4 gånger per vecka, slumpmässigt. Jag har provat att göra en komplett formatering med 2 olika OS (Maverick & Yosemite) och datorn kraschat exakt likadant i båda, även utan program som körs.

Jag har varit i kontakt med 3 olika Senior Advisors från Apple och ingen av de verkar ha kompetens till att lösa problemet. Det krävs 3-4 reparationer för att datorn ska kunna bytas ut enligt dem och de 2 gångerna jag har lämnat in den har dem inte bara hittat nåt utan det har även kostat mig 600kr samt 1-2 veckors väntetid för att få tillbaka datorn.

Den första Advisorn bad mig att lämna in den till en auktoriserad verkstad vilket jag gjorde i 10 dagar. De hittade inga problem och de gav mig en kostnad på 600kr (vilket advisorn inte informerade mig om trots att jag har apple care) för att de inte hittade något problem.
- Efter detta slutade han svara mig.

Den andra Advisorn bad mig lämna in en system logg efter en krasch vilket jag gjorde.
- Här slutade hon svara mig också trots att hon lovade att återkomma omedelbart, har gått 2 månader.

Den tredje Advisorn som jag är i kontakt med nu bad mig att köra Apples Capture Data program under en krasch vilket jag gjorde men eftersom programmet kräver att man stoppar det för att spara en logg så går det ju naturligtvis inte för mig då min dator kraschar och startar om. (Borde inte advisorn känna till detta?)

Så jag har lagt ner för mycket tid och pengar på denna datorn och här sitter jag fortfarande med en defekt dator som de vill att jag ska lämna in 2 gånger till och behöva betala en "inget-fel-hittades" avgift vilket jag inte alls har råd med då datorn är mitt jobb.

Detta är uppenbarligen ett hårdvarufel men eftersom Apples Advisors & felsökningsprogram inte kan hitta det så är det inget hårdvarufel enligt deras policy. Så vad kan jag göra i detta läget? Apple Care försvinner i Oktober 2015.

Ring upp Apple Support, be att få prata med den som först ansvarade för ärendet och förklara problemet precis som du gjort ovan, stå på dig och poängtera att detta inte är ok. Apple Support brukar vara bättre än såhär och det skulle förvåna mig om de inte tar din kritik på allvar.

EDIT: Passa också på att påminna dem om reparationsprogrammet för felet med det inbyggda grafikkortet, i det fall detta kan ha med problemet att göra.

EDIT 2: Rättelse - jag missade att det gällde en 13-tums MBP Retina från 2012 som inte berörs av reparationsprogrammet.

http://www.99mac.se/artikel/6610-reparationsp...

Senast redigerat 2015-04-20 14:15
  • Medlem
  • 2015-04-20 12:49
Ursprungligen av pushloop:

EDIT: Passa också på att påminna dem om reparationsprogrammet för felet med det inbyggda grafikkortet, i det fall detta kan ha med problemet att göra.

Det utbytesprogrammet gäller inte 13-tummaren.

http://www.apple.com/support/macbookpro-video...

Ursprungligen av erak:

Det utbytesprogrammet gäller inte 13-tummaren.

http://www.apple.com/support/macbookpro-video...

Ah, missade att han hade 13-tummaren. My bad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-04-23 22:59
Ursprungligen av davitto:

Var i kontakt med en konsumentrådgivare nu (tack för tipset) och de bad mig att ta kontakt med apple med bevismaterial och kommer vi fortfarande inte fram till någon lösning så gör jag en anmälan till ARN.

Stå på dig . Jag skulle bli skogstokig om det var min dator och skulle gå till närmaste Apple butik och läsa lusen av dom.
Hota med tidningen. Lämplig rubrik; Apple tystar den lille användaren och lägger locket på. Är det service ? Är det vad Apple Care står för ?
Vänta inte på nått utan anfall från alla håll. Lämna in anmälan bums till ARN, tar ändå jätte lång tid kanske bortom oktober säkert. . Apple blir inte mindre medgörliga för det dom är ändå den stora elefanten som kan svälja 1000 sådana ärenden som ditt per dag utan att hicka.

Hota Apple med att kontakta aftonbladet. Vad ska du göra för att få hjälp. Stanna i Apple butiken tills felet uppstår tvinga en anställd att observera felet tillsammans med dig. Filma felet hemma hos dig.
Åk till Stockholm - Malmö till Apples butik om du bor ute i landet ? Vart bor du ?

Lycka till

Ursprungligen av davitto:

Hej, jag äger en macbook pro retina 13" 2012 med uppgraderad processor i7 2,9ghz.
Ända sen jag köpte datorn har den kraschat 3-4 gånger per vecka, slumpmässigt. Jag har provat att göra en komplett formatering med 2 olika OS (Maverick & Yosemite) och datorn kraschat exakt likadant i båda, även utan program som körs.

Köpte du den 2012, sen har den kraschat 3-4 ggr per vecka, och nu vill du laga den 2015? Eller köpte du den begagnad?

Ursprungligen av davitto:

Jag har varit i kontakt med 3 olika Senior Advisors från Apple och ingen av de verkar ha kompetens till att lösa problemet.

Det finns ingen som kan lösa ett sånt här problem över telefon/genom samtal (vi vet ju att det är ett riktigt problem nu).

Att gå med datorn till en AppleStore och få den undersökt kostar inget. De ringer upp, meddelar vad en reperation skulle kosta, sen får du själv bestämma om du bara hämtar den igen eller om du vill få den lagad.

Det verkar som du varit i kontakt med "Apple Light"—i alla fall när det gäller de 600kr du betalt. Det var inte AppleStore. Var det en "återförsäljare" eller "Premium Reseller"? Jag vet inte om det finns nån skillnad på service som de erbjuder, eller om det bara har med hur stor del av sortimentet de säljer...

Ursprungligen av davitto:

Den första Advisorn… andra… tredje…

Är detta Apple Support du pratar om, eller auktoriserade återförsäljare? Om du inte bor nära en AppleStore är det rimligt att de ber dig vidta vissa steg själv. De skall inte skicka dig till nån klåpare som "fixar PCs" och som tar betalt utan göra något. Men ingen jobbar ju gratis, så här är det fördel att lämna in datorn till "riktiga" Apple. Har du möjlighet så skall du lämna/skicka datorn till en AppleStore.

Jag antar att du gjort en PRAM reset? CMD+OPT+P+R nedtryckta på tangentbordet när du startar om datorn, och håll tangenterna nere tills datorn startar om en andra gång av sig själv.

Ursprungligen av davitto:

Detta är uppenbarligen ett hårdvarufel men eftersom Apples Advisors & felsökningsprogram inte kan hitta det så är det inget hårdvarufel enligt deras policy. Så vad kan jag göra i detta läget? Apple Care försvinner i Oktober 2015.

Du skall definitivt bara prata direkt med Apple. Skall datorn undersökas, så skall det vara av Apple—inte någon som säljer Apple. Om det är riktiga Apple du pratar med så behövs det definitivt inga hot för att få ärendet hanterat på ett professionellt sätt. Mina påståenden kommer från egna erfarenheter med Apple Support som varit väldigt lika trots olika personer/butiker. Personalen skall vara hårt drillad och det skall inte spela någon roll om det är USA, Schweiz, Tyskland eller Sverige.

Min enda reservation är att eftersom vi har två Apple Stores i Zürich, så är det alltid med dem jag pratar.

Till slut: jag antar att det inte finns någon dold agenda här. Det är OK om du får samma dator lagad, väl? Det är inte så att du tänker att den skall bytas ut till en ny dator av 2015 års modell?

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Köpte du den 2012, sen har den kraschat 3-4 ggr per vecka, och nu vill du laga den 2015? Eller köpte du den begagnad?

Det finns ingen som kan lösa ett sånt här problem över telefon/genom samtal (vi vet ju att det är ett riktigt problem nu).

Att gå med datorn till en AppleStore och få den undersökt kostar inget. De ringer upp, meddelar vad en reperation skulle kosta, sen får du själv bestämma om du bara hämtar den igen eller om du vill få den lagad.

Det verkar som du varit i kontakt med "Apple Light"—i alla fall när det gäller de 600kr du betalt. Det var inte AppleStore. Var det en "återförsäljare" eller "Premium Reseller"? Jag vet inte om det finns nån skillnad på service som de erbjuder, eller om det bara har med hur stor del av sortimentet de säljer...

Är detta Apple Support du pratar om, eller auktoriserade återförsäljare? Om du inte bor nära en AppleStore är det rimligt att de ber dig vidta vissa steg själv. De skall inte skicka dig till nån klåpare som "fixar PCs" och som tar betalt utan göra något. Men ingen jobbar ju gratis, så här är det fördel att lämna in datorn till "riktiga" Apple. Har du möjlighet så skall du lämna/skicka datorn till en AppleStore.

Jag antar att du gjort en PRAM reset? CMD+OPT+P+R nedtryckta på tangentbordet när du startar om datorn, och håll tangenterna nere tills datorn startar om en andra gång av sig själv.

Du skall definitivt bara prata direkt med Apple. Skall datorn undersökas, så skall det vara av Apple—inte någon som säljer Apple. Om det är riktiga Apple du pratar med så behövs det definitivt inga hot för att få ärendet hanterat på ett professionellt sätt. Mina påståenden kommer från egna erfarenheter med Apple Support som varit väldigt lika trots olika personer/butiker. Personalen skall vara hårt drillad och det skall inte spela någon roll om det är USA, Schweiz, Tyskland eller Sverige.

Min enda reservation är att eftersom vi har två Apple Stores i Zürich, så är det alltid med dem jag pratar.

Till slut: jag antar att det inte finns någon dold agenda här. Det är OK om du får samma dator lagad, väl? Det är inte så att du tänker att den skall bytas ut till en ny dator av 2015 års modell?

Datorn har varit inne på både Apple Store och premium reseller (som tog 600kr).
Problemet är inte att lämna in den, problemet är att lämna in i minst 1-2 veckor den när dem inte hittar något med deras felsökningsprogram. Min erfarenhet av Apple support är överlag rent kasst, både inne i Store och på telefon. I storen fick jag tala med 3 olika killar som inte hade någon koll på min dator som var inne för lagning, slutade med att jag fick vänta i 2 veckor för att dem bara skulle byta ut skärmen. På telefonen så har jag fått tala med 3 olika varav dem 2 första slutade höra av sig. Problemet är att ingen support jag talat med verkar ha behörighet till att verkligen få något gjort, allt jag får göra är att testa deras felsökningsprogram och höra hur dem beklagar sig via telefonen.

Du behöver inte klargöra att det ska vara apple som ska reparera datorn, i det fallet som jag lämna in den till en premium reseller var för att den första Senior Advisorn jag talade med via telefon sa till mig att lämna in den där. Varför skulle det vara någon dold agenda?

Ursprungligen av davitto:

Varför skulle det vara någon dold agenda?

Inte menat som ett anklagande. Mest en undran om hur tongångarna gått och vad dina förväntningar är. Man skall ha höga krav, men blir det orimligt så fungerar det ju heller inte. Men nu har du klargjort det!

Ursprungligen av davitto:

Datorn har varit inne på både Apple Store och premium reseller (som tog 600kr).
Problemet är inte att lämna in den, problemet är att lämna in i minst 1-2 veckor den när dem inte hittar något med deras felsökningsprogram..

OK, detta är mycket illa. Apple Store är ju "end of the line" för dig som kund. När man väl är där skall alla problem vara lösta inom 5 arbetsdagar, och då är det för att saker skall skickas långväga... Normalt 48h skulle jag säga.

Någonting har fallerat kapitalt här. Fel personer? Skall inte hända. De representerar inte sig själva eller sina åsikter, utan Apple.

Apple Store kan inte lämna tillbaka en defekt dator till dig som du har garanti på. Kan de inte fixa det, så får de ge dig en refurbished eller motsvarande. Detta bygger på att felet uppstår spontant även hos dem, eller går att tvinga fram. Annars blir det svårt om det inte dyker upp i diagnostiken.

Har datorn kraschat även hos dem, eller hävdar de att den är felfri? Mest för att jag vill förstå deras position...

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Inte menat som ett anklagande. Mest en undran om hur tongångarna gått och vad dina förväntningar är. Man skall ha höga krav, men blir det orimligt så fungerar det ju heller inte. Men nu har du klargjort det!

OK, detta är mycket illa. Apple Store är ju "end of the line" för dig som kund. När man väl är där skall alla problem vara lösta inom 5 arbetsdagar, och då är det för att saker skall skickas långväga... Normalt 48h skulle jag säga.

Någonting har fallerat kapitalt här. Fel personer? Skall inte hända. De representerar inte sig själva eller sina åsikter, utan Apple.

Apple Store kan inte lämna tillbaka en defekt dator till dig som du har garanti på. Kan de inte fixa det, så får de ge dig en refurbished eller motsvarande. Detta bygger på att felet uppstår spontant även hos dem, eller går att tvinga fram. Annars blir det svårt om det inte dyker upp i diagnostiken.

Har datorn kraschat även hos dem, eller hävdar de att den är felfri? Mest för att jag vill förstå deras position...

Jag förmodar att de kör något slags program för att testa igenom all hårdvara och det programmet har väl inte hittat något då. Det här problemet sker väldigt slumpvist, ibland kan datorn krascha 2 gånger per dag, ibland 1 gång i månaden. Då kan du tänka dig att det inte är alls stor chans att den skulle krascha i händerna på en Apple reparatör.

Och det känns som att de har lite utav en policy där "kan vårt program inte hitta felet så finns det inget fel". Det enda jag kan bevisa med nu är en mobilfilm.

Ursprungligen av davitto:

Jag förmodar att de kör något slags program för att testa igenom all hårdvara och det programmet har väl inte hittat något då.

Ja, de har ganska sofistikerad diagnostikmjukvara som kan punkttesta enskilda komponenter. Det blir så klart lite besvärligt när alla deras tester visar felfritt och datorn fungerar som den skall hos dem.

Vad händer när den kraschar? Stänger den av sig själv då? Hänger sig? Startar om?

Och du har testat PRAM reset antar jag?

Har du varit enda ägare till datorn?

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Ja, de har ganska sofistikerad diagnostikmjukvara som kan punkttesta enskilda komponenter. Det blir så klart lite besvärligt när alla deras tester visar felfritt och datorn fungerar som den skall hos dem.

Vad händer när den kraschar? Stänger den av sig själv då? Hänger sig? Startar om?

Och du har testat PRAM reset antar jag?

Har du varit enda ägare till datorn?

Testat pram ja.

Andrahandsägare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-04-24 12:49
Ursprungligen av davitto:

Jag förmodar att de kör något slags program för att testa igenom all hårdvara och det programmet har väl inte hittat något då. Det här problemet sker väldigt slumpvist, ibland kan datorn krascha 2 gånger per dag, ibland 1 gång i månaden. Då kan du tänka dig att det inte är alls stor chans att den skulle krascha i händerna på en Apple reparatör.

Och det känns som att de har lite utav en policy där "kan vårt program inte hitta felet så finns det inget fel". Det enda jag kan bevisa med nu är en mobilfilm.

En mobilfilm måste väl funka som jag nämnde i tidigare inlägg om man inte kan tvinga fram felet på plats i en Apple butik nära dig. Kan ju inte vara första gången att Apple handlägger ett fel som uppstår osystematiskt vid olika tillfällen. Två gånger per dag , en gång i månaden är ju lite skillnad men så verkar vara fallet enligt dig.

Är du första ägare på datorn sedan 2012 och felen har funnits från första början så måste man ju konstatera att det är det lite konstigt att du sitter här efter snart 3 år med samma fel ?

När kontaktade du Apple första gången angående detta felet - under garanti året ? Bra om det finns registrerat. Har Apple haft chansen att åtgärda felet vid 3 tillfällen så måste du ha rätten på din sida att få datorn utbytt. Punkt Slut.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-04-24 12:53
Ursprungligen av davitto:

Testat pram ja.

Andrahandsägare.

Ingen kontakt med tidigare ägare förmodar jag då om problemen då fanns från första början även då ?
Om inte Apple tar sitt ansvar så skulle jag försöka lösa dessa säkert värmerelaterade problem på min egen hand. Men det är jag det.

Först skriver du "Ända sen jag köpte datorn har den kraschat 3-4 gånger per vecka,"
Sen skriver du "ibland kan datorn krascha 2 gånger per dag, ibland 1 gång i månaden."
Hänger inte riktigt ihop och har du inte försökt att få den som sålde datorn till dig begagnad att ta tillbaka den?

Ursprungligen av Perobous:

Först skriver du "Ända sen jag köpte datorn har den kraschat 3-4 gånger per vecka,"
Sen skriver du "ibland kan datorn krascha 2 gånger per dag, ibland 1 gång i månaden."
Hänger inte riktigt ihop och har du inte försökt att få den som sålde datorn till dig begagnad att ta tillbaka den?

Lätt att överdriva i affektion

Ursprungligen av Perobous:

Först skriver du "Ända sen jag köpte datorn har den kraschat 3-4 gånger per vecka,"
Sen skriver du "ibland kan datorn krascha 2 gånger per dag, ibland 1 gång i månaden."
Hänger inte riktigt ihop och har du inte försökt att få den som sålde datorn till dig begagnad att ta tillbaka den?

Läser du hela meningen står det också "slumpmässigt".

För er som vill bevittna problemet
https://www.youtube.com/watch?v=dM19IQNaYxE

Ursprungligen av davitto:

Läser du hela meningen står det också "slumpmässigt".

Hänger ändå inte ihop.

Ursprungligen av davitto:

För er som vill bevittna problemet
https://www.youtube.com/watch?v=dM19IQNaYxE

Förstår att Apple inte är så pigga att hjälpa till eftersom du friviligt kör med malware i datorn.

Ursprungligen av Perobous:

Förstår att Apple inte är så pigga att hjälpa till eftersom du friviligt kör med malware i datorn.

Vad menar du?

Ursprungligen av Anderlind:

Vad menar du?

Popcorn Time kanske lite hårt att kalla det malware men knappast något Apple ger support på.

Ursprungligen av Perobous:

Popcorn Time kanske lite hårt att kalla det malware men knappast något Apple ger support på.

Var ser man att TS kör det? Jag är möjligen blind, men ser bara en youtube-video i klippet som postats.
Å andra sidan vet jag knappt vad Popcorn Time är..

Ursprungligen av Anderlind:

Var ser man att TS kör det? Jag är möjligen blind, men ser bara en youtube-video i klippet som postats.
Å andra sidan vet jag knappt vad Popcorn Time är..

Popcorn time är ett streaming program, likt dreamfilm och swefilmer. Sen att Perobous anser att det är malware, tja det säger vilken kompetens han sitter på.

Dock kan vi utesluta det programmet då datorn kraschar även när den inte körs.

Ursprungligen av Anderlind:

Var ser man att TS kör det? Jag är möjligen blind, men ser bara ett youtube-video i klippet som postats.
Å andra sidan vet jag knappt vad Popcorn Time är..

När datorn startar om så ser man att PT är igång och det är ett program som Apple definitivt inte rekommendera mac-användare att ha i sin dator förutom att det är ett relativt ostabilt betaprogram så drar det en massa resurser i datorn och används dessutom främst till att distribuera piratkopierat material.
Apples support och garanti gäller bara för Apple's hård och mjukvara.

Ursprungligen av davitto:

Dock kan vi utesluta det programmet då datorn kraschar även när den inte körs.

Suck! Popcorntime kan dra rejält med resurser även när du inte tittar på filmer och varför lade du inte upp ett YT klipp på din kraschande dator med en ren installation av OSX. Om du vill visa att det är Apples hårdvara det är fel på och inte på det som jag misstänker nämligen att felet ligger i din installation?

Bevaka tråden