Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få ordning på dina fönster med Moom

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns ett område där Windows är bättre än OS X och det är fönsterhantering. Som tur är finns det tredjepartsutvecklare som löser alla fönsterbekymmer Mac-användare kan tänkas ha. 99mac testar Moom.

Läs hela artikeln här

??

Jag använder gratisprogrammet bettertouchtool för att smidigt få mina fönster dit jag vill. Går mycket snabbare än denna lösning.

Ursprungligen av koffas:

Jag använder gratisprogrammet bettertouchtool för att smidigt få mina fönster dit jag vill. Går mycket snabbare än denna lösning.

Har inte testat det, men tycker det här går väldigt snabbt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-18 15:15

Kan rekommendera Cinch som finn i App Store. Litet program som bara ändrar storleken på fönstrens så som i Windows 7.

BetterSnapTool funkar finfint och kostar bara 19:-. https://itunes.apple.com/se/app/bettersnaptoo... BetterTouchTool är gratis. http://www.bettertouchtool.net/

  • Medlem
  • 2015-04-19 15:20

Lysande program
Undrar om IOS får fönsterhantering i framtiden?

Ursprungligen av Redaktionen:

Det finns ett område där Windows är bättre än OS X och det är fönsterhantering. Som tur är finns det tredjepartsutvecklare som löser alla fönsterbekymmer Mac-användare kan tänkas ha. 99mac testar Moom.

Tillåt mig bestrida påståendet.

Windows har inte virtuella skrivbord och ingen expose. Oftast när man jobbar med pc så kör man upp fönstrena i fullskärmsläge och alt-tabbar mellan dem. Man har ingen möjlighet att få nån överblick på vad man har öppet. Men visst kan man lägga dem kant i kant...

Ursprungligen av Redaktionen:

Det finns ett område där Windows är bättre än OS X och det är fönsterhantering.

Läs hela artikeln här

Det finns ingenting som irriterar mig mer än Windows fönsterhantering. Om jag vill att ett fönster ska ta upp halva skärmen i OS X ändrar jag fönsterstorleken på ett par sekunder. Hur svårt var det?
Moom är säkert bekvämt, men knappast något livsnödvändigt och särskilt inte för att Windows "är bättre" på fönsterhantering. Det är väldigt mycket som 99Mac-redaktionen skriver som får mig att gäspa och undra om de är sponsrade av CNN.

Det värsta med Win 7:s (även senare?) fönsterhantering är hur ett fönster blir fullskärm så fort man flyttar runt och råkar komma nära överkanten på skärman. Brrrr...

1
Bevaka tråden