Högerklicka på fil och skriv ut, hur?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill kunna högerklicka på t.ex. en word eller pages fil och skriva ut den utan att behöva öppna dokumentet. Hur gör jag det i Mac OS X Yosemite?
Helst vill jag kunna markera säg 20 filer i en mapp, högerklicka och ta skriv ut, så skrivs samtliga filer ut en efter en.

Hittade en lösning och det var att dra in filerna i "Utskriftskön".
Men det går kanske på annat sätt också?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-15 16:54

Ja du kan skapa ett alias av skrivaren och ha på skrivbordet. Bara att dra filerna och släppa dem på ikonen.

Markera och tryck ⌘+P ?

Ursprungligen av kenjon:

Ja du kan skapa ett alias av skrivaren och ha på skrivbordet. Bara att dra filerna och släppa dem på ikonen.

Eller i dockan, så slipper man bekymra sig om att ikonen skyms av fönster

Synd att den inte går at lägga under favoriter i Finder, då hade man kunnat dra filer direkt ut till skrivaren då man vill skriva ut dem.

1
Bevaka tråden