Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibook raderat filer vid uppdatering av IOS

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppdaterade min Ipad 4 från IOS 8.2 till 8.3 igår. Gjorde en clean install via Itunes på datorn. Då har alla filer försvunnit, hade rätt mycket artiklar och böcker i pdf-format men bara manual för Iphone och Ipad blev kvar. Eller rättare sagt syns. För går man in i "hantera lagring" så är mappen på över 2 GB. Laddade in ett par nya större filer och då ökade den till 2.4 Gb. Så det verkar som de finns på paddan men inte visas. Hur tusan får man fram dem, någon som vet? I övrigt går paddan snabbare än förut och resten verkar funka förutom att inloggningen i Onedrive från MS officeapparna la av också.

Ursprungligen av J_oakim:

Uppdaterade min Ipad 4 från IOS 8.2 till 8.3 igår. Gjorde en clean install via Itunes på datorn. Då har alla filer försvunnit, hade rätt mycket artiklar och böcker i pdf-format men bara manual för Iphone och Ipad blev kvar. Eller rättare sagt syns. För går man in i "hantera lagring" så är mappen på över 2 GB. Laddade in ett par nya större filer och då ökade den till 2.4 Gb. Så det verkar som de finns på paddan men inte visas. Hur tusan får man fram dem, någon som vet? I övrigt går paddan snabbare än förut och resten verkar funka förutom att inloggningen i Onedrive från MS officeapparna la av också.

Tittar du i rätt sektion i iBooks? Dvs. tryck på titeln högst upp i mitten och välj "Alla". Dubbelkolla också så du inte valt att dölja några iCloud-filer (i samma ruta).

Ursprungligen av pushloop:

Tittar du i rätt sektion i iBooks? Dvs. tryck på titeln högst upp i mitten och välj "Alla". Dubbelkolla också så du inte valt att dölja några iCloud-filer (i samma ruta).

Jo, kollat alla. Tror inte jag råkat dölja något. Kommer inte ihåg den rutan, har inte ipaden tillgänglig just nu.

Ursprungligen av J_oakim:

Jo, kollat alla. Tror inte jag råkat dölja något. Kommer inte ihåg den rutan, har inte ipaden tillgänglig just nu.

Kan det vara sådant du synkat över mha iTunes?

Ursprungligen av pushloop:

Kan det vara sådant du synkat över mha iTunes?

Jo, det gjorde jag. Jag säkerhetskopierar alltid paddan med iTunes eftersom iCloud inte räcker till med minne, har bara 5 Gb och 64 Gb på paddan. Hade kopierat alldeles innan. Trodde att iBook kom med då. Bilder och kontakter kommer med.

Ursprungligen av J_oakim:

Jo, det gjorde jag. Jag säkerhetskopierar alltid paddan med iTunes eftersom iCloud inte räcker till med minne, har bara 5 Gb och 64 Gb på paddan. Hade kopierat alldeles innan. Trodde att iBook kom med då. Bilder och kontakter kommer med.

Kanon, det ska man alltid göra!
Det jag menade var dock om du lagt till filer till iBooks via iTunes, eller om de saker du sparat i iBooks kom från annat håll (Safari, Mail etc. på iPad)?

Ursprungligen av pushloop:

Kanon, det ska man alltid göra!
Det jag menade var dock om du lagt till filer till iBooks via iTunes, eller om de saker du sparat i iBooks kom från annat håll (Safari, Mail etc. på iPad)?

Nej ca 80% från Safari och 20% från epost. Kan man se vilka filer som är de 2.4 Gb i iBook-mappen på Ipaden? I windows finns ju funktionen att visa även dolda filer men finns det i IOS? Om det verkligen är så och inte siffran på över 2 Gb är helt fel och bara säger hur det var innan uppdateringen. Har startat om men det är samma siffra på Gb.

Nej, filer kan inte vara dolda i iBooks (om inte något nu blivit fel förstås). Testa att ansluta den till iTunes, titta under apparna på iPaden genom iTunes och se om du kan se något där. I värsta fall får du återställa iPad och återskapa den på nytt.

Något kan ha blivit fel vid installationen eftersom jag fick varning att utrymmet på Macbooken höll på att ta slut mitt i återskapandet. Installationen rullade dock vidare men något kan ju blivit korrupt. När jag anslutit paddan idag så har den ju gjort nya säkerhetskopior. Om man ominstallerar borde man då inte använda en äldre kopia från innan uppdateringen till IOS 8.3? Om den finns kvar. Kanske bara senaste kopian som sparas?

Absolut, det är bara användardata (inte iOS) som backas upp så det är att rekommendera.
Beror på hur mycket utrymme du har kvar på datorn. Har du kanske även en iCloud-backup?

1
Bevaka tråden