Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail 8.2

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter sista uppdateringen fick jag ett problem i min mail. Har 2 konton, iCloud och ett Bahnhofkonto. I skickat och utkastmapparna är mitt Bahnhofkonto skrivskyddat. Har väl troligtvis strulat till det, men hur tar jag bort skrivskyddet.

Vilken är "sista uppdateringen"? Svårt för oss att veta vilka uppdateringar du har installerat. Menar du 10.10.3?

Vad menar du med "skrivskyddat"? Menar du att du inte kan lägga något i de mapparna?

Kör du POP eller IMAP på Bahnhofkontot?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken är "sista uppdateringen"? Svårt för oss att veta vilka uppdateringar du har installerat. Menar du 10.10.3?

Vad menar du med "skrivskyddat"? Menar du att du inte kan lägga något i de mapparna?

Kör du POP eller IMAP på Bahnhofkontot?

Använder 10.10.3 och har IMAP konto, brevlådan har en ring istället för den vanliga uppåtpilen, och när jag marker den står det att den är skrivskyddad. Kan skicka mail men det sparas inte i skickat.

Ursprungligen av mollerpojken:

Använder 10.10.3 och har IMAP konto, brevlådan har en ring istället för den vanliga uppåtpilen, och när jag marker den står det att den är skrivskyddad. Kan skicka mail men det sparas inte i skickat.

Testa att ta bort kontot och ställa in det på nytt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-15 16:19

Testat Skivrättigheter i Skivverktyg?

Ursprungligen av pushloop:

Testa att ta bort kontot och ställa in det på nytt.

Jag har precis drabbats av samma problem. Det uppstod då jag hade ett annat problem vilket fick mig att ta bort kontot och lägga till det igen. Då blev skickat-korgen skrivskyddad precis som du beskriver.
Jag kör MBP/10.10.5/Mail 8.2 (2104). Är det någon som löst detta problem?

Ursprungligen av Pippilin:

Jag har precis drabbats av samma problem. Det uppstod då jag hade ett annat problem vilket fick mig att ta bort kontot och lägga till det igen. Då blev skickat-korgen skrivskyddad precis som du beskriver.
Jag kör MBP/10.10.5/Mail 8.2 (2104). Är det någon som löst detta problem?

Tog bort mina konton och ställde in dom på nytt, om jag minns rätt fick jag göra det 2 ggr innan det funkade.

1
Bevaka tråden