Wacom?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vellinge
  • 2003-10-11 21:24

Hej,

någon som vet något om en UltraPad A4 (UD-1212)?

Jag har aldrig använt ett bord tidigare och har således inte en aning om vad som är bra eller dåligt.

Anledningen att jag frågar om just detta ritbord är att jag såg en annons, där killen ville ha 2000 spänn för det. Är det ett ok pris eller är det tokdyrt?

Hoppas nån känner för att ge mig några tips...

Mvh
Micke

på jobbet kör vi dom här "vanliga" wacoms, du vet dom där relativt små (inte a4, typ mer som kvadradiskt b5 eller nått) och personligt älskar jag dom, har länge haft i tankerna att skaffa en till hemmet, dom känns mycket mer ergonomiska när man väl vant sig.

Dom större modellerna brukar vara ganska dyra (dom små går väl på runt en tusing) så 2000spänn låter inte helt fel...
Har du kollat vad en ny kostar??

• Medlem
  • Vellinge
  • 2003-10-11 22:33

Hej Johan,

jag har kollat priset på en UltraPad A4 och det ligger runt 6000 som nytt. Dock har jag inte hittat just UD-1212 som det är frågan om här...

Då borde man kanske slå till? Jobbar väldigt mycket med manipulation i Photoshop och tänkte att detta kanske kunde vara ett bra redskap.

minst sagt. Du kommer känna dig mycket mer hemma än vad du gjorde innan med alla olika brush verktygen..

...tro det eller ej

• Medlem
  • Vellinge
  • 2003-10-11 22:40

Jag tackar för det. Ska kontakta honom och se vad vi kan hitta på...

1
Bevaka tråden