Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Flera stora artister väljer bort Spotify

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

UPPDATERAD. Efter Taylor Swift följer flera stora artister efter och väljer en annan strömmande musiktjänst framför Spotify, vars användare kan få vänta längre på nytt material.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-03-30 13:40

-Vilket namn ska vi välja, Wimp el Tidal?

-Vi tar Tidal, det låter supercool...

Det handlar om marknadsföring för Tidal såklart, artisterna kommer finnas även på Spotify, senare.

Ursprungligen av jas:

-Vilket namn ska vi välja, Wimp el Tidal?

-Vi tar Tidal, det låter supercool...

Wimp har även haft lite halvdåligt rykte i branschen så det är nog ett smart val att lägga ner det namnet.

Något som låter som ett filformat för Windows Media Player?
Något som inte bara låter som utan också betyder mes?
Hur har någon någonsin ens tyckt att det var ett bra namn?
Sen ligger väl inte Spotify perfekt i munnen heller. Hmmm, undrar om det är därför jag aldrig börjat använda strömmande musiktjänster?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2015-03-30 14:16

Tja, ligger dom inte på Spotify så ligger dom på Torrents iaf..
Och då får dom ingenting betalt...

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2015-03-30 15:45

Undra vad som händer med oss som har ett "LoFi"-abonnemang hos WiMP? Blir vi uppgraderade till lossless utan extra kostnad? Eller kommer de att behålla den lägre kvaliteten?
De uppdaterade precis både iOS-app och Android-app för WiMP så att man kan välja bättre ljudkvalitet.

Tidal är rena skämtet när det gäller funktioner
Det saknas app för mac och pc och deras webbplayer är värdelös
Det finns inte en enda ordentlig topplista och det fungerar inte att spara artister och annat

Konstigt att man inte bara använt sig av Wimp som var perfekt
Man når inte en upp till anklarna på Spotify
Bara hoppas att Spotify börjar med HiFi (Flac eller ALAC)

Citat:

Tidal has flopped so badly that it's actually boosted Spotify's sales

http://www.independent.co.uk/arts-entertainme...

Som jag har förstått det, i alla fall när det gäller Swift, så är hennes motstånd mot Spotify att de erbjuder gratiskonto. Själv har jag Spotify premium och det skulle störa en del om jag blir "lidande" (man vill ju i teorin ha all musik på en sådan tjänst) för att folk inte vill betala för sig. Det är ingen "snöboll" som jag vill ha i rullning.

Nu händer det ju en del på streamingmarknaden, så vi får se om jag är Spotify-kund efter sommaren.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Som jag har förstått det, i alla fall när det gäller Swift, så är hennes motstånd mot Spotify att de erbjuder gratiskonto. Själv har jag Spotify premium och det skulle störa en del om jag blir "lidande" (man vill ju i teorin ha all musik på en sådan tjänst) för att folk inte vill betala för sig. Det är ingen "snöboll" som jag vill ha i rullning.

Nu händer det ju en del på streamingmarknaden, så vi får se om jag är Spotify-kund efter sommaren.

Vad finns det för bra alternativ?

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2015-04-23 20:06
Ursprungligen av jurassic579:

Vad finns det för bra alternativ?

Jag har både Tidal (LoFi) och gratis-Spotify (har haft Spotify Premium tidigare). Tycker inte att det skiljer något speciellt. Vissa artister och låtar som inte finns hos den ena tjänsten finns hos den andra, och vise versa. Tycker inte att den ena tjänsten är bättre än den andra.
Att jag har Tidal är för att jag fick ett bra erbjudande på WiMP för fyra år sedan och har stannat kvar sedan dess och ser ingen anledning till att byta.
Men det är klart... Blir det strömhopp av artister från en tjänst till en annan, så får man ju kanske hänga på. Sen vet man ju aldrig vad Apple kan hitta på, de har ju en hyfsad låtbank att erbjuda om de skulle vilja.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-23 20:47

Jag tycker själv att Apple verkar ytterst trögfattade på detta området. Hur kunderna vill ha en sådan här tjänst är välkänt, dvs inte Pandora-stuket, men trots detta har Apple fortfarande inte kommit till skott.

Ursprungligen av jurassic579:

Vad finns det för bra alternativ?

Jag vill t ex se vad Apple gör med Beats. Jag utgår helt från att de gör en "Spotify"—och ingen radiovariant—men jag undrar hur omfattande materialet de erbjuder blir. Om de inte har någon gratisplan, så kanske det är mindre kontroversiellt bland artister som kinkar.

Tror nog att Apple har koll på läget och konkurrensen. Det ryktades väl om att Apple helst ville ligga runt $5, men att det inte gick att förankra bland bolagen? De vet också att om de är för giriga för egen räkning och det floppar, så blir det väldigt svårt att få en ny chans sen. Det hade väl varit lite likt Apple att inte vara först, men bäst?

Ursprungligen av zinned:

Jag tycker själv att Apple verkar ytterst trögfattade på detta området. Hur kunderna vill ha en sådan här tjänst är välkänt, dvs inte Pandora-stuket, men trots detta har Apple fortfarande inte kommit till skott.

Ja dom är verkligen långsamma att komma till skott.
Men det är inte första gången som något dröjer ta bara iTunes Match.

1
Bevaka tråden