Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minnet fullt, raderar men minnet fortfarande fullt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God Kväll!
Min iPhone strejkade att minnet var fullt. Hela 48 GB filmande satte stopp för den ikväll. Hade ca 480 filmsnuttar. Raderade ner till 120. Men den gnäller fortfarande att minnet är fullt och att det fortfarande är 480 filmer. Men går jag in i kameraappen så säger den 120 filmer. Har startat om men utan resultat. Finns det nån cache att slänga som ligger och stör?
i iCloud har jag bara bildströmmen på 1000 bilder, inte heller nån backup up där. jag har tomt. Visar 5.0 GB.
Men den tar ju heller inte upp några filmer utan bara foto.
Nån som vet vad det kan vara för knas? Blir tokig på det här. Tömt massor med bilder och filmer likt förbenat så visar det fullt... :/

Jag löste det med att synca mot datorn och tömma telefonen. Men det tog tid att tömma. Säkert en halvtimme tog det att få bort 7002 stycken bilder samt 480 filmsnuttar. Telefonen blev dessutom glödhet. Konstigt att det ska ta sån tid att rensa ur minnet? Att tömma en papperskorg tar ju en sekund att göra.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2015-04-09 23:38

Hej sitter med ett lite av samma problem tror jag ?! Min Frus mini pad säger 300 MB kvar men har endast 23 bilder efter raderat men ändå säger användnig Bilder Bibliotek ca 5,8 GB ?! Hur hänger det i hop

Har dock en Iphone samsynkad på ICloud kontot men det skall väl inte ta upp paddans lagrings kapacitet ?!

Med vänlig hälsning, Trisen ?

Ursprungligen av Trisen:

Hej sitter med ett lite av samma problem tror jag ?! Min Frus mini pad säger 300 MB kvar men har endast 23 bilder efter raderat men ändå säger användnig Bilder Bibliotek ca 5,8 GB ?! Hur hänger det i hop

Har dock en Iphone samsynkad på ICloud kontot men det skall väl inte ta upp paddans lagrings kapacitet ?!

Med vänlig hälsning, Trisen ?

Delade bildströmmar upptar utrymme.
Har ni slagit på iCloud Bildbibliotek? Om ni gjort det välj Optimerad lagring så sparas bara små thumbnails på enheten.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2015-04-10 00:03

Yes mycket riktigt som du sa allt på slaget / Optimerade o vips fri gjordes 5 GB ? i Lagerutrymet på paddan ???

Senast redigerat 2015-04-10 00:21
Ursprungligen av KillwithSkill:

God Kväll!
Min iPhone strejkade att minnet var fullt. Hela 48 GB filmande satte stopp för den ikväll. Hade ca 480 filmsnuttar. Raderade ner till 120. Men den gnäller fortfarande att minnet är fullt och att det fortfarande är 480 filmer. Men går jag in i kameraappen så säger den 120 filmer. Har startat om men utan resultat. Finns det nån cache att slänga som ligger och stör?
i iCloud har jag bara bildströmmen på 1000 bilder, inte heller nån backup up där. jag har tomt. Visar 5.0 GB.
Men den tar ju heller inte upp några filmer utan bara foto.
Nån som vet vad det kan vara för knas? Blir tokig på det här. Tömt massor med bilder och filmer likt förbenat så visar det fullt... :/

Har du tittat under Album > Senast raderade?

1
Bevaka tråden