Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skaffa applecare till begagnad 2012 mini

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kollade kvittot till den begagnade 2012 minin som jag köpte på blocket för några månader sen. Det visar sig att garantin går ut den 9:e april.

Betyder det att jag kan köpa applecare till den om jag köper det innan den 9:e april?

Ursprungligen av JoelBurman:

Kollade kvittot till den begagnade 2012 minin som jag köpte på blocket för några månader sen. Det visar sig att garantin går ut den 9:e april.

Betyder det att jag kan köpa applecare till den om jag köper det innan den 9:e april?

Ja det verkar så om man läser detta.

Citat:

(1) AppleCare Protection Plan måste köpas inom 12 månader efter inköpsdatumet för din Mac och ger upp till tre års ytterligare reparationsservice från inköpsdatumet för din Mac.

http://store.apple.com/se/product/APPLECAREMA...

Teoretiskt sett om jag sätter in en egen SSD disk i den då kan jag inte aktivera Applecare eller hur?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-03-24 22:11

Om man klickar sig vidare till AppleCare Protection Plan Mac, punkt 12. Allmänt (iv)
"Du måste köpa och registrera Planen inom tolv (12) månader från det ursprungliga inköpsdatumet för den Omfattade Utrustningen."

Här avses när datorn köptes för första gången. Annars hade jag kunnat sälja en Macintosh 128K till dig, och så kunde du tecknat Applecare på en 30 år gammal dator.

Reboot: Jag ville bara ha bekräftelse på vad jag trodde. Funderar nu om jag kan aktivera applecare om jag har bytt disk till en SSD. Svaret är mest troligt nej men vill ha era synpunkter så jag vet säkert.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-03-25 07:31
Ursprungligen av JoelBurman:

Reboot: Jag ville bara ha bekräftelse på vad jag trodde. Funderar nu om jag kan aktivera applecare om jag har bytt disk till en SSD. Svaret är mest troligt nej men vill ha era synpunkter så jag vet säkert.

.

Vad spelar SSD för roll om datorn är från 2012, AC senast går att teckna 1 år från försäljningsdatum, och vi nu befinner oss i 2015?

Jag blev lurad över orden om att garantin går ut i april

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-03-25 08:19
Ursprungligen av reboot81:

.

Vad spelar SSD för roll om datorn är från 2012, AC senast går att teckna 1 år från försäljningsdatum, och vi nu befinner oss i 2015?

TS skrev att det är en Mini av modell 2012, inte att den ursprungligen är inköpt 2012. Om den har garanti kvar kan vi utgå från att den är köpt inom det senaste året.

Ursprungligen av reboot81:

Vad spelar SSD för roll om datorn är från 2012, AC senast går att teckna 1 år från försäljningsdatum, och vi nu befinner oss i 2015?

Det blir lite svårt att hänga med när det handlar om en dator som bara uppgraderas när alla planeterna står i linje.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Det blir lite svårt att hänga med när det handlar om en dator som bara uppgraderas när alla planeterna står i linje.

Du menar väl?

Citat:

When the moon is in the seventh house
And Jupiter aligns with Mars
Then peace will guide the planets
And love will steer the stars

Ursprungligen av Vassius:

TS skrev att det är en Mini av modell 2012, inte att den ursprungligen är inköpt 2012. Om den har garanti kvar kan vi utgå från att den är köpt inom det senaste året.

Exakt!

Så vad gäller angående SSD? Kan jag sätta in en sådan innan den 9:e och sen teckna applecare?

  • Medlem
  • 2015-03-25 14:50
Ursprungligen av JoelBurman:

Exakt!

Så vad gäller angående SSD? Kan jag sätta in en sådan innan den 9:e och sen teckna applecare?

Tror jag inte.
Men varför inte ringa Apple själv och fråga så får du svaret svart på vitt? Men mitt tips är att garantin bryts om du byter hårddisken i din Mini.

Kan en extern hårddisk via Thunderbolt vara ett alternativ?

Senast redigerat 2015-03-25 15:00

Vad står det för inköpsdatum på ditt originalkvitto?

Ursprungligen av Dalle:

Tror jag inte.
Men varför inte ringa Apple själv och fråga så får du svaret svart på vitt? Men mitt tips är att garantin bryts om du byter hårddisken i din Mini.

Kan en extern hårddisk via Thunderbolt vara ett alternativ?

Tack! Jo kommer åka ut en sväng till Apple butiken i Täby till helgen. Tyvärr det inte riktigt ett alternativ att köra OSX ifrån en extern disk. Vill ha en smidig lösning med en intern SSD disk.

Senast redigerat 2015-03-25 16:22
1
Bevaka tråden