Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech MX Master ger datorn ett handtag

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det nya flaggskeppet från Logitech hälsar på i testlabbet hos 99mac, och redaktionen undersöker hur den trådlösa musen MX Master uppför sig och känns.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Finspång
  • 2015-03-24 21:05

Ser grym ut! Har tre stycken Logitech Performance MX som används flitigt nu. Hade planer på att utöka med en till av dessa underbara möss men kommer nog vänta på denna.

Gillar funktionen att skrollen automatiskt släpper om man drar till på den. Jag föredrar att skrolla omkopplat men kopplar alltid i den mellan skrotningarna eftersom den skrålar av sig självt emellanåt eftersom den är så känslig. Men MX Master skulle jag slippa det i alla fall! Använder tumknappen på mina Performance MX för Mission Control nu vilket är sjukt smidigt och att få fler funktioner på den knappen gör den inte sämre

Måste nog prova innan köp då jag har små frökenhänder men nog ser den häftig ut, och att den går att para med 3 enheter och bra inställnings möjligheter gör ju inte saken sämre.
Har haft några Logitch genom åren och det jag inte gillat är att sensorn sitter bakåt (närmare handleden) än de flesta andra och därför kräver en annan handrörelese än vad jag gillar, och det verkar vara samma här vad jag kan se på bilden.

  • Medlem
  • 2016-05-11 21:00

Fyller på med ett inlägg då jag idag köpte denna mus.
Det finns massor av människor som har problem med att muspekaren laggar på skärmen. Den hoppar fram på skärmen likt en känguru. Att ha precisionsarbete är inte att tänka på. Jag hade grymma problem oavsett om jag anslöt via Logitechs Unifying eller bluetooth. Lösningen blev ett klipp på Youtube där man tar upp just detta problem och tipsar om Smoothmouse. Nu fungerar det som vanligt igen oavsett hur jag ansluter till datorn.

Skriver detta i hopp om att det kan hjälpa någon i framtiden.

(Lite kul var det när jag tidigare idag ringde Logitechs support och frågade om problemet. Killen i luren suckade ljudligt och frågade om jag kunde lämna tillbaka musen. Inte mycket till hjälp där inte )

Senast redigerat 2016-05-11 21:22
  • Medlem
  • 2016-12-14 15:06

Någon mer som har fått problem med forward/back-knapparna i Safari sedan ni uppdaterat till MacOS 10.12.2? Fungerade utmärkt fram tills uppdateringen igår. I andra program fungerar dock knapparna bra. Bara att invänta en uppdatering från Logitech antar jag?

1
Bevaka tråden