Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung Galaxy S6 låter användaren ta bort medföljande appar

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-31 09:38
Ursprungligen av PaO:

Mitt svar kanske var lite kort men det är för jag är trött på de som menar att Google / Samsung är onda och Apple är goda

De är varken eller, de är alla företag som försöker utveckla och skapa tjänster produkter som konsumenter vill köpa

Jag håller med, generellt.

Ursprungligen av PaO:

Vilken teknikpryl man tycker är bäst är högst personligt någon gillar HTC bättre än LG osv

Helt enig, jag har heller inte sagt något annat.

Ursprungligen av PaO:

Både Apple och Samsung skapar fantastiska produkter och vi skall vara glada att vi har möjligheten att välja

Det är ju ytterst subjektivt om de är bra produkter eller ej men jag håller med om att valfrihet är bra.

Ursprungligen av PaO:

Denna tråden handlar om Samsung S6 och bara för att man tycker om den och skriver positivt om den så föringar man inte Apples produkter

Nej, denna tråden handlar inte om Samsung S6. Denna tråden handlar om möjligheten att ta bort medföljande appar på Samsung S6.

Ursprungligen av PaO:

Att sedan skriva något så dumt som att Samsung inte utvecklar något utan bara snor allt i deras väg är lite naivt tycker jag

Då har man inget större allmänt teknikintresse utan lever i sin egen lilla bubbla, tex borde man hört talas om

Då är det du som är snett på det. Jag trodde jag var tydlig, då trådens ämne pekar på just en telefon, men ok. Jag är tydlig nu - jag syftar på Samsungs telefoner. Samsung gör INGET ANNAT än att rida på den framgångsvåg som Apple själva har skapat gällande iPhone/iPad. De blir bötfällda i tid och otid för deras plagiat, ja, men de fortsätter trots det stjäla från Apple.

On a side note, du tar verkligen upp s-pen som en fantastisk produkt? En stylus? Då kan vi ju lägga ner diskussionen direkt, då har du ju lagt ribban för var du drar gränsen för bra produkter.

Ursprungligen av PaO:

Valfrihet för oss konsumenter är det bästa så att alla får vad de önskar

Återigen, ja. Dock har jag aldrig påpekat något annat.

  • Medlem
  • 2015-03-31 16:06
Ursprungligen av zinned:

Då är det du som är snett på det. Jag trodde jag var tydlig, då trådens ämne pekar på just en telefon, men ok. Jag är tydlig nu - jag syftar på Samsungs telefoner. Samsung gör INGET ANNAT än att rida på den framgångsvåg som Apple själva har skapat gällande iPhone/iPad. De blir bötfällda i tid och otid för deras plagiat, ja, men de fortsätter trots det stjäla från Apple.

On a side note, du tar verkligen upp s-pen som en fantastisk produkt? En stylus? Då kan vi ju lägga ner diskussionen direkt, då har du ju lagt ribban för var du drar gränsen för bra produkter.

Jag är inte helt insatt i patent kriget men om jag inte missminner mig så vann Apple 2 intrång och Samsung vann 1 i USA hur det gick i andra länder då de kors stämde varandra vet jag inte

Sedan är ju Samsung fortsatt leverantör till Apple då kan ju inte Cupertino tycka de är helt kassa

Att påstå att s-pen bara är en enkel stylus betyder att du inte vet hur den fungerar. Om man sedan tycker att konceptet är något som passar en är en annan sak

  • Medlem
  • 2015-03-31 19:25
Ursprungligen av reza666:

Jag är ruskigt imponerad av S6 måste jag säga. Provade både vanliga och edge igår och de kändes jätte bra i handen och för första gången så märkte man inte av android laggen! Edge verkar mest häftig med en wow factor man får när man ser det första gången men jag skulle nog ändå ha köpt den vanliga. Jag tyckte det var lite jobbigt att texten nästan föll över kanten på vänstra sidan av skärmen på edge varianten, det skulle nog irritera mig i längden. Det är nog tycke och smak men för mig är vanliga ett bättre val. Bra att samsung erbjuder 2 alternativ och inte tvingar alla på samma spår!
Sen måste jag hålla med @PaO, jag kommer nog att vänta på nästa Notes version. Har redan S4+ men vill a en Notes till nästa gång då jag tror pennan kommer att underlätta mitt arbete då jag behöver ta många anteckningar under dagen. Notes 4 är grymt också men vill ändå ha en 64 bitars version (ju jag vet vad många tänker nu hehe). Jag hoppas Samsung fortsätter med sin Exynos CPU och trycker det in näste Notes också. Sen att rumors säger det kommer att ha 4GB minne och annat smått och gott är inte helt fel.
Har också en iphone 6 som jag älskar, den kommer nog att fortsätta vara min primära för allt annat

Idag sprang jag mellan Samsung store och Apple Store och jämförde S6 Edge med Iphone 6. S6 Edge ruggigt snabb i menyerna mycket snabbare än min Note Edge. Iphone har alltid ett magiskt flyt i menyerna. Iphone 6 ligger bra i handen men gillar inte dö ytorna i toppen och botten och antenn linjerna ser märkliga ut. S6 Edge svävar i handen och känns helt cool och är oerhört vacker även om någon färg är lite prålig. Men skärmen man kan kalla den retinadisplay och att ögat inte kan urskilja högre upplösning men S6 Edge slår allt. Är som att jämföra en gammal telefon från 2012 med en modern. Hade jag inte varit såld på Note Edge så vet jag vilken som jag köpt S6 Edge

Ursprungligen av PaO:

Idag sprang jag mellan Samsung store och Apple Store och jämförde S6 Edge med Iphone 6. S6 Edge ruggigt snabb i menyerna mycket snabbare än min Note Edge. Iphone har alltid ett magiskt flyt i menyerna. Iphone 6 ligger bra i handen men gillar inte dö ytorna i toppen och botten och antenn linjerna ser märkliga ut. S6 Edge svävar i handen och känns helt cool och är oerhört vacker även om någon färg är lite prålig. Men skärmen man kan kalla den retinadisplay och att ögat inte kan urskilja högre upplösning men S6 Edge slår allt. Är som att jämföra en gammal telefon från 2012 med en modern. Hade jag inte varit såld på Note Edge så vet jag vilken som jag köpt S6 Edge

hehe det låter som att du vill köra S6 edge
Ju jag tyckte också att Note Edge inte var riktigt agronomiskt med bara ena sidan "edge". S6 Edge sitter mycket fint i handen.
Vi får hoppas att Samsung gör en likadant med Notes 5 längtar......

Bevaka tråden