Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Macbook Pro och Air dumpar Windows 7

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples senaste modeller av Macbook Pro och Air stöder inte längre Windows 7 via Boot Camp. Windows 8 eller senare går däremot bra.

Läs hela artikeln här

Är väl ganska självklart att Apple inte vill stödja något som Microsoft redan slutat med? Förutom Extended Support, då förstås.
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/li...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-03-23 14:19

Rent praktiskt blev bootcamp dödat ihop med den gamla mbp.
Nu har ju ssd iofs kommit ner såpass att det går igen utan att lägga en förmögenhet, men saknar att kunna ha två diskar med optibay.

  • Medlem
  • 2015-03-23 14:19
Ursprungligen av johan_tanying:

Är väl ganska självklart att Apple inte vill stödja något som Microsoft redan slutat med? Förutom Extended Support, då förstås.
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/li...

Klart det är förståeligt, men det suger ju för de som sitter med en W7-nyckel och vill uppgradera hårdvaran.

  • Medlem
  • 2015-03-23 16:43
Ursprungligen av kabex:

Klart det är förståeligt, men det suger ju för de som sitter med en W7-nyckel och vill uppgradera hårdvaran.

Ibland måste man acceptera att andra gör val åt en och anpassa sig efter situationen.
Microsoft erbjuder snart gratis uppgradering till Windows 10. Då finns det två alternativ, köra virtuellt eller Windows 10.
Är man så pass beroende av att kunna köra Windows 7 så bör man nog fundera på varför man använder en Macbook över huvud taget eller om det kanske är dags att skaffa en till dator men då kommer man ju till ett större problem som gäller privatekonomi och vad man kan tänka sig spendera pengar på. Vissa kanske inte ens har den ekonomiska möjligheten att köpa ny dator och för den gruppen suger det ju hårt att Apple väljer att gå den här vägen men Apple är väl inte direkt kända för att stanna kvar i gammal teknologi särskilt länge så det bör ju vara ganska väntat att de inte väljer att stöda en plattform som inte längre utvecklas aktivt.

Jag är lite osäker på vad som är rätt val men rent krasst inom teknologi så är det väl så att ingenting var bättre förr.

Om någon är intresserad så står jag mellan valet att skaffa ny macbook eller en vettig bärbar windowsburk just för att jag i vissa sällsynta fall kan ha behov av att köra just Windows 7.

  • Medlem
  • 2015-03-24 01:30
Ursprungligen av Dmon:

Ibland måste man acceptera att andra gör val åt en och anpassa sig efter situationen.
Microsoft erbjuder snart gratis uppgradering till Windows 10. Då finns det två alternativ, köra virtuellt eller Windows 10.
Är man så pass beroende av att kunna köra Windows 7 så bör man nog fundera på varför man använder en Macbook över huvud taget eller om det kanske är dags att skaffa en till dator men då kommer man ju till ett större problem som gäller privatekonomi och vad man kan tänka sig spendera pengar på. Vissa kanske inte ens har den ekonomiska möjligheten att köpa ny dator och för den gruppen suger det ju hårt att Apple väljer att gå den här vägen men Apple är väl inte direkt kända för att stanna kvar i gammal teknologi särskilt länge så det bör ju vara ganska väntat att de inte väljer att stöda en plattform som inte längre utvecklas aktivt.

Jag är lite osäker på vad som är rätt val men rent krasst inom teknologi så är det väl så att ingenting var bättre förr.

Om någon är intresserad så står jag mellan valet att skaffa ny macbook eller en vettig bärbar windowsburk just för att jag i vissa sällsynta fall kan ha behov av att köra just Windows 7.

Om man inte har råd att lägga på en tusenlapp på priset av en appledator är det klart man ska tänka om. Men jag tror att de flesta håller med om att den dryga tusenlapp en windowsnyckel kostar skulle kunna gå till roligare saker, typ öl eller lego.

Edit: Vad gäller sista raden där så kan du ju vända på argumentet lite: Använder du några OSX-specifika funktioner? Alternativt så kan du köpa nån av den förra generationens macbooks som säkert ligger kvar i lager hos diverse återförsäljare.

Kom just på att Windows 7 är lika gammalt som Snow leopard. :S

1
Bevaka tråden