Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra .sh-fil automatiskt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett cURL-script i en .sh-fil jag vill köra automatiskt på min dator med jämna mellanrum.

Vilket sätt är smidigast för att göra detta? Och hur?

Ursprungligen av mjewl:

Jag har ett cURL-script i en .sh-fil jag vill köra automatiskt på min dator med jämna mellanrum.

Vilket sätt är smidigast för att göra detta? Och hur?

Googla på Launchd så hittar du snabbt exakta instruktioner

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Googla på Launchd så hittar du snabbt exakta instruktioner

Nu läste jag bara igenom lite snabbt pga tidsbrist, men om inte jag missuppfattade det jag läste så är launchd något som körs vid start enbart?

Citat:

"At boot time the root launchd process will scan the daemon directories /System/Library/LaunchDaemons and /Library/LaunchDaemons for job definitions and load them depending on the existence/value of the Disabled key and the contents of the override database."

Jag är ute efter något som gör att mitt script körs varje timme och inte bara när datorn startar.

Jo men launchd gör den med. Jag hittade den här generatorn där du kan fylla i vad du vill ha och sen får du en plist utav den.
http://launched.zerowidth.com

Ursprungligen av mjewl:

Nu läste jag bara igenom lite snabbt pga tidsbrist, men om inte jag missuppfattade det jag läste så är launchd något som körs vid start enbart?

Jag är ute efter något som gör att mitt script körs varje timme och inte bara när datorn startar.

Launchd gör precis det du efterfrågar.

1
Bevaka tråden