Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är det nån här som har funderat på att köpa Apple Watch? Berätta gärna vilken modell och hur ni löser det rent praktiskt?
Jag kommer nog gå på sport- modellen, mest för att det är 1: gen tror jag.
Håller själv på att kolla lite olika alternativ, antingen via en kompis i USA eller kanske via Borderlinx.
Verkar som att det är billigare att köpa med Euro än engelska pund just nu.

För min del kommer det bli Stainless Steel 42 mm med brun läderloop. Alldeles för dyr egentligen men den får det bli.

Senast redigerat 2015-03-20 20:37

En alu spacegrå med matchande armband som första få det bli. Byter säkert upp mig när en mognad modell kommer.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-03-20 20:54

Själv blev jag riktigt sugen när de först presenterade den men ju mer och mer jag har funderat på det desto mer har min reaktion blivit "Meh".
På något sätt så tycker jag inte att den känns värd pengarna, så jag stannar kvar med min Pebble, eller rättare sagt, jag byter upp mig till en Time.

Ursprungligen av lasselu:

Själv blev jag riktigt sugen när de först presenterade den men ju mer och mer jag har funderat på det desto mer har min reaktion blivit "Meh".
På något sätt så tycker jag inte att den känns värd pengarna, så jag stannar kvar med min Pebble, eller rättare sagt, jag byter upp mig till en Time.

Hade samma reaktion som du, men nu när mitt gamla vanliga armbandsur börjat bli gammalt och otillförlitligt (drar sig på dom analoga visarna) så tänkte jag att byta till en A-Watch.

Jag funtar på att köpa en via Storbritannien men kronans fall har fått mig att tveka, just nu kostar en sport 5144kr plus omkostnader vilket är ganska dyrt. En annan idé är att köpa en för uthämtning i Tyskland men då måste man räkna på vad slutpriset blir md flyg och annat skrot.

Varit sugen på en ända sen första visningen men priset är alldeles för högt så jag kommer troligtvis inte köpa en

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-21 12:03

Funderar på att ta en liten tur till Tyskland. Får väl köpa på sej en massa dricka, så blir inte resan så dyr....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-21 13:29

Jag ska definitivt ha en! Bordelinx finns som backup men funderar fortfarande på att åka och köpa en, beror nog lite på hur det går när förbokningarna släpps.

Är det någon som har koll på om det kommer finnas samma möjlighet som vid andra produktsläpp att boka en klocka som man hämtar vid en viss tidpunkt? Vet att det ska gå att boka test-tider med start den 10:e men frågan är mer kring själva köpet...?

Modellen blir nog en Apple Watch 42mm med sportband - Så kan man köpa till band senare!

Kollade runt lite på olika länder där klockan släpps. Insåg att Hong Kong har ett väldigt bra pris faktiskt. Strax under 3500:- för sport modellen (42mm). Kan man beställa därifrån via Borderlinx, eller på nåt annat sätt?

hej

Ursprungligen av kenjon:

Funderar på att ta en liten tur till Tyskland. Får väl köpa på sej en massa dricka, så blir inte resan så dyr....

Kan du köpa med en till mig

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-21 22:47

Om jag åker, så visst.

Jag börjar känna det som att dollarkursen kommer att sätta rejäla krokben för mina planer...

Hm, hade visst fel, fick hjärnsläpp och räknade med att klockan skulle kosta 399 pund och inte 329 pund från UK, det blev lite mer acceptabelt.

Lär köpa den billigaste varianten (38mm sport), pga första generationen och smala armar. Funderar på att kombinera det med en resa till Berlin, discodans & shopping!

Ursprungligen av irrelogical:

Lär köpa den billigaste varianten (38mm sport), pga första generationen och smala armar. Funderar på att kombinera det med en resa till Berlin, discodans & shopping!

Jag laddade ner och klippte ut en pdf av klockan för att se hur stor den var mot min handled, jag har ganska tunna handleder och 42:an ser bra ut. Om du är kille så tror jag inte att 38:an fungerar särskilt bra alls, 38mm är mindre än man tror.

Jag har länge haft en Omega Seamaster Professional 300 m diver och när jag jämför måtten så blir det inget snack om att 38 mm blir "för liten" för mig. Min nuvarande klocka är både större och tjockare än Apples 42 mm modell så det känns som ett givet beslut när det gäller storlekarna.

Alla redo nu? Kl 09:01 på fredag öppner preorderingen. Jag har en känsla av att den här produktreleasen inte blir lika stressig som de andra eftersom många helt enkelt väntar och ser eller undviker att köpa första generationen. Å andra sidan så är modellen jag vill ha den som är mest eftertraktad och Apple har stoppat beställningar på helt nya produkter som inte går till personadresser.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-08 16:48
Ursprungligen av simulacra:

[...] och Apple har stoppat beställningar på helt nya produkter som inte går till personadresser.

Hur ska du göra då? Beställa till butik i UK och flyga dit för att hämta den?

@Simularca: Vilken modell är mest eftertraktad? Menar du en kombination av boett och band eller bara boetten?

Personligen så siktar jag på space gray sport

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-08 17:20
Ursprungligen av simulacra:

Alla redo nu? Kl 09:01 på fredag öppner preorderingen. Jag har en känsla av att den här produktreleasen inte blir lika stressig som de andra eftersom många helt enkelt väntar och ser eller undviker att köpa första generationen. Å andra sidan så är modellen jag vill ha den som är mest eftertraktad och Apple har stoppat beställningar på helt nya produkter som inte går till personadresser.

Stoppa beställningar till företagsadresser låter ju väldigt knepigt då de säljer till väldigt många företag... Däremot kanske de medvetet inte skeppar till Borderlinx adresser - Men dessa rykten har ju alltid florerat vid diverse produktsläpp och är inget direkt nytt. Vem är källan denna gång?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-08 17:37

Första recensioner uppe i USA.

The Verge gör en riktigt bra video feature om den - https://www.youtube.com/watch?v=noZAqbn92gM

Summering - Den bästa smartklockan på marknaden men långt ifrån något för alla. Verkar stökigt med långa laddtider då det mesta är beroende av din iPhone och hårdvaran verkar lite klen. Att de väljer ordet ofokuserat gör mig lite oroad - Det är inte det Apple jag lärt känna sen 1995...

Måste köpa en men lutar åt sport modellen nu!

Ursprungligen av phoricu:

Första recensioner uppe i USA.

The Verge gör en riktigt bra video feature om den - https://www.youtube.com/watch?v=noZAqbn92gM

Summering - Den bästa smartklockan på marknaden men långt ifrån något för alla. Verkar stökigt med långa laddtider då det mesta är beroende av din iPhone och hårdvaran verkar lite klen. Att de väljer ordet ofokuserat gör mig lite oroad - Det är inte det Apple jag lärt känna sen 1995...

Måste köpa en men lutar åt sport modellen nu!

Japp, The verge var riktigt bra även om jag inte håller med till 100% om allt som sades/visades.
Ofokuserad är jag själv inte så oroad för då man kan stänga av "allt onödigt" och sen har jag inga vänner

Håller med om att den tillför egentligen inga funktioner som iPhone inte redan har.
Utan det blir en förlängning av dom.

Ursprungligen av Megolon:

Håller med om att den tillför egentligen inga funktioner som iPhone inte redan har.
Utan det blir en förlängning av dom.

Eller som David Pogue förmulerar det i sin slutkläm:

Citat:

But the true answer to that question is this: You don’t need one. Nobody needs a smartwatch. After all, it’s something else to buy, care for, charge every night. It’s another cable to pack and track. Your phone already serves most of its purposes. With the battery-life situation as it is, technology is just barely in place to make such a device usable at all.

In the end, therefore, the Apple Watch is, above all, a satisfying indulgence. It’s a luxury. You might buy it to bring you pleasure — and it will — much the way you might buy a really nice car, some really nice clothes, or a really nice entree.

Or a really nice watch.

Ursprungligen av zinned:

Hur ska du göra då? Beställa till butik i UK och flyga dit för att hämta den?

Borderlinx.

Ursprungligen av phoricu:

Stoppa beställningar till företagsadresser låter ju väldigt knepigt då de säljer till väldigt många företag... Däremot kanske de medvetet inte skeppar till Borderlinx adresser - Men dessa rykten har ju alltid florerat vid diverse produktsläpp och är inget direkt nytt. Vem är källan denna gång?

Källan är polaren och ett par tusen andra som fick sina iPadbeställningar makulerade 2010, det var visserligen från USA via Borderlinx.

Fast jag såg nu att ett ord föll bort i det inlägget, IBLAND har de stoppat beställningar utomlands.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-08 20:25
Ursprungligen av simulacra:

Borderlinx.

Du skrev ju att Apple har stoppat beställningar på helt nya produkter som inte går till personadresser, då blir det väl lite svårt med Borderlinx?

Ursprungligen av BlackSmp:

@Simularca: Vilken modell är mest eftertraktad? Menar du en kombination av boett och band eller bara boetten?

Personligen så siktar jag på space gray sport

Det är precis den som flest verkar vilja köpa, den är billigast och så svart som möjligt, det gillar folk

Ursprungligen av zinned:

Du skrev ju att Apple har stoppat beställningar på helt nya produkter som inte går till personadresser, då blir det väl lite svårt med Borderlinx?

Som sagt, ett ord föll bort i originalinlägget

Bevaka tråden